Leopardnaglar - enkelt och snyggt

Taggar:
Bloglovin
Yeah, igår handlade jag in en snygg skogsgrön ton av Viva la Diva's nagellack nr56.
Och till vardags brukar jag ha enbart svart.

Den här gången rockade jag till det lite, det enda du behöver är en
tandpetare, doppa den i vilket lack du än vill ha och måla.
Precis vilka mönster du än vill !



Enkelt och snyggt, va ? =)

Ja, nej, ja, nej, ja, nej...

Taggar:
Bloglovin
Nej, jag är inte på bra humör.
Ja, jag är trött.
Nej, jag vill inte prata om det.
Varför ? Det finns inget jag inte sagt.
Ja, jag är utråkad.
Nej, jag har inget att sysselsätta mig med.
Ja, ni har hört det här förut.

Over and out !





Tradera vinst och beställt

Taggar:
Bloglovin
Indeed, fick precis hem dessa underbara skor. *drool*
För bara 149.- inkl. frakt !



Den här tröjan från La Redoute


Boken "Jätten i spegeln"


Och lite fler saker från La Redoute, men det tar vi en annan dag.

>Vad tycker ni om mina inköp ?

Det här funkar inte... Jag är utmattad..

Taggar:
Bloglovin
Medicinen har ingen verkan.
Jag är trött men kan inte sova..
Ni som har dålig sömn precis som jag,
vet hur påfrestande det är.
Och vilken galen dubbelmoral det är
att vara dödstrött, men ändå inte kunna
somna
, och om man lyckas att somna,
vaknar man 10:e minut ändå.

Ni som inte har sömnsvårigheter;
Jag förstår att ni blir förvirrade över
hur man kan vara så trött, men ändå
inte kunna sova.
Men ni måste förstå att vi inte håller
oss vakna av vilja.
Det enda vi VILL är att sova ut, och vara
utvilade för en gångs skull.

Hur dagen blev & vunna Tradera auktioner

Taggar:
Bloglovin
Dagen har väl inte varit den bästa.
Delvis p.g.a alldeles för mycket regn,
och delvis p.g.a alldeles för lite sömn.

Trots det tog jag en fika med Willy,
och det kändes helt OK.
Lisa frågade tidigare om jag gått ned
i vikt
, för att det såg ut så, men nej,
ingen skillnad alls på vågen.
Och jag har inte orkat motionera för
blodbristen, så det är knappast muskler som byggts på.

MEN jag hämtade ut två stycken Tradera.se vinster.


Prickig tröja - 52kr inkl. frakt
Hundtandsmönstrad tröja - 51kr inkl. frakt


Har också bestämt mig för att jag SKA sova inatt.
Dock har jag ingen sömnmedicin, så jag har laddat upp med lugnande;
3ml Theralen
400mg Seroquel
50mg Nozinan
250mg Atarax


Hur har er dag varit ?

Från T-Shirt till snyggt linne

Taggar:
Bloglovin
Köper stora T-Shirts på herravdelningar
på mina second hands, för att sedan kunna
göra om dem till snygga oversize linnen.

Vad tycker ni ? =)



Ibland orkar man inte

Taggar:
Bloglovin
Orkar inte att "leva", men inte sova.
Orkar inte vara "glad", men vara nära till tårarna.
Orkar helt enkelt inte.


Måste kämpa genom alla tankar.
Måste kämpa för att fungera utan sömn.
Måste le, trots att inget är bra.

Men, men, det är bara till att bita ihop.
Trots lite sömn, nedstämdhet och ångest.
Har ni sovit bättre ?
Mår ni bra idag ?

Tips mot självskadebeteende ?

Taggar:
Bloglovin
De flesta känner nog redan till dessa avledande manövrar.
Men om inte, så kanske kan detta hjälpa er.
Istället för rakbladet;

  • Snärta med ett hårsnodd eller gummiband mot armen. Det blir en smärta, men inte ärrbildande.
  • Håll isbitar i handen. Det är väldigt kallt, handen/armen domnar bort av kylan och den värken. Då kan tankarna vandra ifrån ångesten.
  • Ta ett extra varmt eller kallt bad. Ungefär samma effekt som föregående tips.
  • Kolla på din favorit film, eller läs din favorit bok. Oftast har man svårt att koncentrera sig mitt uppe i ångesten. Men om du kollar eller läser dina favoriter så måste du inte fokusera på storyn, du kan den redan.
  • Måla din ångest, eller skriv ned den. Då kanske du kan släppa den lite grand, om det känns rätt så kan du knyckla och kasta pappret för att symboliskt kasta ut ångesten ur ditt liv.
Hoppas detta kanske hjälper lite grand.
Vad tror ni om dessa tips ?



Eriiza skall se frisk och nyttig ut !

Taggar:
Bloglovin
Yeah, skall fan se ordentlig ut.
Köpte en lera mask och spraybalsam.
Masken luktar jättegott av apelsin och är dryg,
finns flera olika av detta märke.
Och mitt hår SKA växa, vare sig det vill eller inte.
Det måste se friskare ut.
Och jag orkar inte tvätta håret och det
blir 4-5cm kortare för varje gång !

Balsamet gned jag verkligen in i hårbotten,
och nu hoppas jag på det bästa ! ;D


Spray balsam, GLISS Hair repair, with liquid keratin - 29:90kr köpt på Willy's
Deep Down detox ultra-cleansing mud mask av Formula 10.0.6 - 99kr köpt på Åhléns


Natten var ingen höjdare

Taggar:
Bloglovin
Inatt kunde jag inte sova- as usual.
Tog flera timmar tills jag lyckades
somna halvt som halvt.
Och sedan vaknade var 10:e minut.

Ni som har samma problem som jag
vet hur otroligt tärande det är för kroppen
att sova på det här sättet.

Och ni som INTE sover dåligt, ni kanske
skall ha mer medlidande för oss
som ser ut som zombier..


Och glöm inte att kolla in mitt forum, som jag skall göra om designen på snart.

För er med psykisk problematik, era nanhöriga och andra intresserade.


Hoppas, hoppas, hoppas..

Taggar:
Bloglovin
Som ni kanske läste tidigare idag, så misslyckades jag inatt.
Jag kunde inte stå emot frestelsen efter ett vasst blad mot huden.
Mår dåligt idag, och skall sova snart för att gårdagen inte
skall upprepa sig.


Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan sova inatt, och inte faller för rakbladet igen...



Hur är er kväll, hur mår ni idag ?

Turkost hår igen ?

Taggar:
Bloglovin
Indeed, är starkt inne på att färga
håret turkost igen, efter detta röda.
Typ under vintern.
Vill egentligen ha längre hår för det.
Men p.g.a blodbristen är håret skört,
bryts av och har inte växt
sedan i maj...
Om något så är det mycket, mycket kortare.

Är faktiskt ganska upprörd över det..

Vad tror ni om färgen?



Och just det..

Vad vill ni helst läsa om här i bloggen ?

Nattens misslyckande

Taggar:
Bloglovin
Skrivet inatt...

Plötsligt stiger pulsen,
då jag tänker ordet - "rakblad".

Tar 4ml Theralen.
Ingen skillnad.

Huden skriker efter det vassa, vassa bladet.

Men nej, jag skall ju stå emot.
Det har ju gått så bra.

Men jag kunde inte stå emot längre.

Men de 10-13 såren räckte inte.
Blev tvungen att upprepa mitt misslyckande.

Ringen är hämtad

Taggar:
Bloglovin
Här är ringen jag vann en vecka sedan på Tradera ! =)

Ångest & en fråga till er

Taggar:
Bloglovin
Mår illa, har ont i magen och mild migrän - hittills !
Kan verkligen inte sova, igår tog det 5-6 timmar
att somna, och vaknade flera gånger när jag
väl hade lyckats...

Ganska tröttsamt, då ingen av mina
lugnande har någon effekt inför natten, eller
överhuvudtaget...
Insomningen verkar inte heller.

Inte konstigt att jag har mörka ringar
under ögonen
och ser lagom zombie ut.

Hur sov ni inatt?


Jag vet att mina inlägg är tråkiga.

Är det något särskilt ni vill

läsa om här?


Och glöm inte mitt forum för psykiskt sjuka,
dess anhöriga och andra intresserade !

(Klicka på bilden)

Börja med Veckans Blogg igen ?

Taggar:
Bloglovin
Kommer ni ihåg min "Veckans Annorlunda Blogg" ?
Att ni anmäller er, jag plockar en vinnare som länkas
i min sidomeny i en vecka
, och resten av de tävlande
länkas i vinnar-inlägget ?

Skall jag börja med det igen ?



Hoppas på provsvar

Taggar:
Bloglovin
Väntar både på svar från mitt EEG,
och håller på att ta prover p.g.a min
blodbrist.
Jag förblöder alltså inifrån, men vi vet
ännu inte var
, så det är det som undersöks.
Vill ha svar ganska snart, har
i stort sett överallt, vill ha något som lindrar.

Och något som kan förklara min huvudvärk
jag har varje dag, som inte direkt
bättrar mitt psykiska mående...

Rockabilly-outfit för 100kr

Taggar:
Bloglovin
Indeed, jag fann en perfekt rockabilly-outfit
på second hand.
Skorna - 40kr
Klänning - 60kr


Klänningen är röd, trots att kameran
har fått den att se ganska rosa ut.

Kan det bli mycket bättre ?


Den psykiska rädslan

Taggar:
Bloglovin
Ja, det senaste har jag väl inte direkt mått på topp.
Tänker inte sitta och gnälla över livet i hundra rader,
men lite shit får man väl häva ur sig ibland.

Har väl känt att jag mår sämre och sämre igen
över de senaste 2-3 månaderna, men fattade
nog inte riktigt förrän igår, när jag blev paranoid.
Och inte lite heller.

Fick springa från några småkillar mitt på dagen
bland folk, i rädsla av att bli rånad, misshandlad
och/eller våldtagen.

Plus att jag inte känner någon effekt av någon
av mina mediciner.
Jag blir inte lugn.
Jag blir inte trött.
Jag blir inte glad.
Jag blir... ingenting...

Har ni haft det bättre ? =)

Gårdagens Second hand-fynd och mina Tradera-saker har kommit

Taggar:
Bloglovin
Yes, ännu en gång har jag smugit runt
och lurat efter second hand saker, och här är dem !



Sjal - 30kr

Väska - 40kr
Shorts - 20kr

Vad tycker ni om fynden ?

Och här är ringarna jag vann, de är hämtade!

Inatt skall jag fan sova !

Taggar:
Bloglovin
Har inga insomningstabletter ikväll (Imovane/Stilnoct).
Men har ändå inte kunnat somna de senaste
veckorna, trots stora doser av lugnande under
hela dagarna.

Så idag har jag tagit
125mg Atarax
400mg Seroquel
50mg Nozinan
40mg/2ml Theralen




Inatt måste jag få sova !
Hur har ni det med er sömn ?

Awesome Tradera-vinster

Taggar:
Bloglovin
Är smått besatt av Tradera.se under perioder.
Nu är jag inne i en sådan period.

Igår vann jag dessa två vackra ringar
för 43kr sammanlagt inkl. frakt !


Den här ringen för 63kr inkl. frakt !


Och en mysig tröja, men underbar luva för 125kr inkl. frakt !


Så underskatta aldrig Tradera! =)

Brukar ni sälja/köpa prylar från Tradera ?


Är ni avundsjuka, hat-kommenterare?

Taggar:
Bloglovin
Medan mina prenumeranter ökar, ökar även dessa
underbara hat-komenatrer.


Ärligt, hur orkar ni ens komenatera något ni inte håller med om ?
OM innehållet på bloggen verkligen stör er såpass,
vem fan har tvingat er att läsa ?
Är det någon som håller ett vapen mot era skallar ?

Och OM INTE, varför ens slösa tid på en blogg som ni finner så tragiskt dålig ?
Förresten, ni som kommenterar och står för vilka ni är, moget och bra gjort.
Men ni anonyma, ärligt, stå upp för er åsikt, eller håll käften !

Så kanske dags att växa upp och läsa bloggar ni
faktiskt tycker om ?

Förresten, ni är medvetna om att jag har era IP-adresser, va? Och vet var ni kommer ifrån!? ;D


Matdagboken 3

Taggar:
Bloglovin

19/8 - Fredag

Ägg 140kcal

Mjölk 70kcal

Äpple 65kcal

Fiskpinnar 250kcal

// 525kcal

20/8 - Lördag

-II-

//525kcal

 




Second hand fynd idag !

Taggar:
Bloglovin
Fynd på second hand !

Den rosa tröjan - 40kr
Tröjan under - 20kr
Vita shorts som var Cheap Monday byxor - 40kr
Skärp med svarta nitar - 20kr
Röda mormors kängor - 75kr
T-Shirt med trycket - 20kr
Jacka - 40kr

Och sandaler med nitar (dock på REA) - 75kr

Vad tycker ni ? =)



Borde psykiskt sjuka få köra bil !?

Taggar:
Bloglovin
Ja... Funderade på en sak.
Borde egentligen psykiskt sjuka,
som äter psykofarmaka få köra bil
under påverkan av medicinering som
har en lugnande effekt ?

Lite som att vara alkohol/narkotika påverkad?


Förstår ni hur jag menar?
Alltså, jag har en hel del lugnande medicinering
varje dag, har visserligen inget körkort, och det
är inget jag strävar efter, men tekniskt sett,
borde jag då få lov att köra medan jag har
lugnande substanser i mitt system?

Vad har ni för åsikt om detta ?

Matdagboken 2

Taggar:
Bloglovin

18/8

Oj, oj, oj...

Vågar inte ens skriva upp gårdagens kalori intag.

Det blev så mycket, och jag skäms....

Men det verkar gå bättre idag.

Lär mig i alla fall av mina misstag...(?)



Livet är ingen picknick

Taggar:
Bloglovin
Blev ingen picknick, men det blev en fika.
Och ikväll skall jag laga mat till Lisa.
Skriver nog ned receptet senare, om ni
kanske vill tillaga kyckling i ugnen själva ! =)

Får se om rätten blir kalori-fattig.
Men det hoppas vi på. ;D

...annars är livet nog som vanligt.
Mycket migrän, yrsel, tappar håret, svaghet
och allt annat skoj.

Blodbristen gör att jag tappar håret, är yr,
får utslag och blåmärken av minsta lilla.
Alltså väldigt dåliga värden på vita blodkroppar.
Tänk leukemi.. Lite sådana symptom.

Någon annan som har det lika roligt ? ;D

Picknick ?

Taggar:
Bloglovin
Ja, tänkte dra med mig Lisaen picknick.
Men det var ju inte så värst genomtänkt..
Skall ju vara försiktig med matintaget...

DAMN IT !

Så nu vet jag inte riktigt hur jag gör..


Men det är så fint väder idag, att jag vill göra något.
Känns fult att bara sitta i lägenheten och glo.
Låta vädret bli dåligt igen...

Har ni fint väder idag ?

Hur spenderar ni dagen ?

Mat Dagbokens första inlägg

Taggar:
Bloglovin



17/8 Dagens intag:

Äpple - 65 kcal
Mjölk 3dl - 70 kcal
Fiskpinnar 5st - 250 kcal
Coca-Cola Zero 100ml - 0.3 kcal

Alltså 385.3 kcal

Meningen med att skriva upp allt detta är
för att jag skall undvika att hetsäta.

Har kommit fram till att om jag måste skriva kalori intaget
två hetsätna chipspåsar, så skulle jag skämmas.
Inte bara för er, utan inför mig själv...

Migrän & MAT-KONTROLL

Taggar:
Bloglovin
Har nästan konstant huvudvärk.
Tar verkligen på mina sinande krafter..


Har betsämt mig nu, jag tar tag i mina
mat-problem.
Nu jävlar skall jag kontrollera intaget.
Ingen mer hetsätning.
Orkar inte se ut så här.
Har gått upp 7kg.

Nu gäller det att gå ned igen, kanske till
en ännu mindre siffra, och behålla den !!!

Så nu för jag en "Mat-dagbok" på kalori-intaget (kcal).
Känns som att det är mindre chans att jag
hetsäter då, vill inte behöva skriva ned att
jag tryckt i mig två chipspåsar...

15/8 - 795 kcal
16/8 - 525.6 kcal

EEG & kastrering

Taggar:
Bloglovin
Idag fick jag göra ett EEG, alltså ett koll
på hur mina hjärnvågor fungerar.
Då min läkare undrar om jag kan ha en
lättare version av Epilepsi.

Jag försvinner bort i ett par minuter,
och då kan inte folk få kontakt med mig.
Jag svarar inte på tilltal, eller reagerar
på mycket annat.

Får veta resultaten under nästa vecka.

Min lilla Herr Seroquel blev kastrerad idag,
han är nu jätte groggy och försöker sova. =(

Ang. second hand varor jag fyndat, så tänkte
jag istället vänta tills jag fyndat ännu mer och
ladda upp mycket i samma inlägg !
Vad tror ni om det ?

Kanske väldigt, väldigt sjuk ?

Taggar:
Bloglovin
Just så här sexig ser man ut med blodbrist, sömnbrist och ångest.
I know, a really pretty sight...


Men men, jag försöker få ordning på blodbristen.
Lämnar helvetes massa olika prover nu.
Men han tror att jag förböder inuti...
Känns bra..

Sömnen går det inte att göra så mycket åt.

Tänkte förresten lägga upp en del second hand inköp jag gjort.
Vill ni se mina fynd ? =)

Hanterar begravningen

Taggar:
Bloglovin
I förrigår var pappas begravning.
Så när jag kom hem, kände jag att
jag inte riktigt orkade med att tänka.

Mina lugnande tabletter gav ingen effekt.
Men ölen lugnade mig en aning.

Tipsar alltså inte andra att hantera sina
problem med alkohol, men det var så jag fick göra.

Var på frukostgruppen förut.
Skall ta en fika nu med en f.d. lärare.
Sedan skall jag till vårdcentralen och kolla
upp vad vi kan göra åt min blodbrist.

Kvällen är inte planerad ännu.
Men skall försöka svara på era kommentarer.


Vad hittar ni på ikväll ?

Begravning...

Taggar:
Bloglovin
Imorgon är det pappas begravning.
Mår inte bra, känner att jag egentligen inte
orkar
gå dit.

Men det känns respektlöst att inte gå.
Får helt enkelt bita ihop.

Haft migrän i flera veckor nu.
Väntar på att genomgå en EEG-undersökning
för att försöka hitta orsaken till min
huvudvärk.

Och ju mer jag tänker på pappa, ju ondare har jag...



Skall försöka vara blogg-aktiv igen,
men jag hoppas att ni förstår varför
jag inte riktigt finner ork till det.