Ibland orkar man inte

Taggar:
Bloglovin
Orkar inte att "leva", men inte sova.
Orkar inte vara "glad", men vara nära till tårarna.
Orkar helt enkelt inte.


Måste kämpa genom alla tankar.
Måste kämpa för att fungera utan sömn.
Måste le, trots att inget är bra.

Men, men, det är bara till att bita ihop.
Trots lite sömn, nedstämdhet och ångest.
Har ni sovit bättre ?
Mår ni bra idag ?


SV: sant sant, men när jag skrev visste jag dock att de aldrig skulle läsas så då spelar de ju ingen roll, ja rev sönder böckerna efter ett par år

2011-08-29 // 10:38:35

SV: jo kanske, fast ja vill inte se tillbaka på dåliga minnen och tider i mitt liv, för mig gäller de att jobba framåt och inte se tillbaks , (för risk av återfall)

2011-08-29 // 10:53:57

sv; Nej endast Ts närvaro hjälper långt ifrån alltid. Anledningen till att jag lyckas stå emot när han är hemma är för att jaginte vill göra så emot honom, alltså välja bladet framför honom - för det är så han ser det. Han vill ju kunna hjälpa mig och vara ett bra stöd.. så det är för at tinte såra honom som jag tvingar mig själv att stå emot, men det brukar tyvärr slå tillabka då han inte är hemma. Jag lura liksom mig själv med att säga; du får vätna tills han åker till jobbet. Hur gör du för att stå emot? vad hjälper dig? Kram!

2011-08-29 // 10:54:05

Jag har sovit riktigt dåligt, men det är nog för att jag ska till BUP idag och få diagnos! Vet inte hur det kommer att gå till, vet så gott som ingenting så jag är ganska nervös!

2011-08-29 // 11:03:59

SV: asnt, där fungerar vi nog alla olika

2011-08-29 // 11:14:29

SV: ne men precis, de skulle ju vara sjukt trist

2011-08-29 // 11:22:04

SV: haha men de är ju alltid något ;)

2011-08-29 // 11:43:29

sv: Tack :D

2011-08-29 // 12:28:55

Så lagt till dig på b-lovin nu :) vilken fin blogg du har :)

2011-08-29 // 12:40:10

Jag saknar dig! Och det är så tråkigt att läsa om hur dåligt du mår.. man vill ju gärna att du bara ska leva gott, utan bekymmer. Kunde man trolla...



Vill träffa dig snart, vad säger du?

2011-08-29 // 14:31:40

Att inte få nog med sömn är HEMSKT, det gör verkligen allt tusen gånger jobbigare! Hoppas det blir bättre snart <3



SV: Ja, hur tog jag mig ur det? Eftersom jag slogs mot depression och anorexia också var jag inlagd ett par gånger vilket inte hjälpte ett dyft, tvärtom mådde jag ännu sämre. Så när jag kom ut därifrån sista gången bestämde jag mig för att aldrig hamna där igen. Det är alldeles för många som fortsätter att återkomma till psyk hela livet och jag orkade inte det. Jag visste att det skulle döda mig.



Så, svaret är egentligen - SJUKT mycket vilja och väldigt mycket tårar. Massor av terapi (mest DBT, KBT och kognitiv psykologi) och en strävan efter att hitta saker i livet att leva för.



Kortfattat: Jag hade tur.

2011-08-29 // 16:29:56

sv: Ja, det är skönt att känna att man gör något man verkligen vill! Ska man stå ut 3 år och ännu mer sen så gäller det att man brinner för det man pluggar. Vad har du för utbildning?

-

Det är värre att inte vilja leva än att vilja dö. Vill man dö vill man iallafall något.

2011-08-29 // 19:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback