Ute, men snart tillbaka

Taggar:
Bloglovin
Ja, jag är nu ute ur sjukhus/PSYK.
Men skall snart till något behandlingshem.

Vet dock inte när, var och hur det kommer att hända.
torsdag skall jag ha ett möte med socialtjänsten angående detta.

Hoppas att de har mer vettigt att säga istället för min totalt inkompetenta psykolog.

Skriver när jag vet vad som sker, och OM något sker.

Sofia får lägga om mina sår, om och om igen.
Skriver inte detta för att få "medlidande", hade det varit så hade jag lagt upp tyck-synd-om-mig-bilder.
Som den här ;P



Och jag vet att ni har åsikter, skriv dem, fråga etc. istället för att låtsas att det regnar !

Behandlingshem - nästa

Taggar:
Bloglovin
Imorgon (torsdag), skall socialtjänsten och någon från psykiatriska öppenvårdsenheten i Lysekil komma hit till sjukhuset.

Vi skall prata om vad det finns för behandlingshem, var de ligger och kostnad.
Så skall jag få flytta för att "bygga ett nytt liv".

Vet inte riktigt om jag tror på att detta kommer att fungera, men man får väll se.

Som ni säkert redan vet har jag provat en hel del olika metoder, har på ett sätt gett upp, men fortsätter ändå för att testa mig fram.
Antagligen för att göra andra till lags, andra kan inte riktigt förstå hur någon "så ung", kan redan ha gett upp om livet...

Ännu en "anonym" åsikt jag besvarar

Taggar:
Bloglovin
Ja, nu har jag fått den här kommentaren;

S om tillbaka till PSYK:


den dagen du slutar se dig själv som ett offer kanske du faktiskt kan börja ordna upp saker och ting.
 för när man läser dina inlägg får man känslan av att allt fel och ansvar ligger på andra,
 som om du avsagt dig detta?
rymmer av egen
fri vilja men blir upprörd när psyket inte ger 100% för att få dig tillbaka..
bestäm dig för det ena eller andra,
sluta leva i ett mellanläge,
inse att
DU har kontroll över ditt liv, ingen annan.

hela bloggen skriker efter ett
enormt behov av uppmärksamhet och kanske bekräftelse,
vilket inte i sig är ngt
ovanligt eller fel, utan väldigt vanligt. men inte positivt.
inget är omöjligt om du själv inte väljer att se det så.
Att du har djupa och
allvarliga probelm eller vad mn ska kalla det råder det ingen tvekan om,
men tyvärr riskerar folk att sluta dig på allvar när du gör som du gör och uttrycker dig som du gör.

detta är inte menat som ngt påhopp eller elakt, bara en tanke jag hade.
Hoppas ditt liv får en positiv vändning.


Svar;

Tack för att du har en åsikt.

Hoppas att du läser detta inlägg, med tanke på att du inte har skrivit din blogg eller e-mail, så jag kan inte besvara det på annat sätt.

Visst det låter ofta att jag "skyller ifrån mig", det är jag fullt medveten om, och det har jag även skrivit i flera inlägg.
Trots det vill jag inte skriva det i varje inlägg.

Men ändå, flera saker i mitt liv som gått fel är INTE mitt fel.
Och ja, det kan låta som att jag ändra på saker och ting hur som helst, men hade jag haft en "synlig" sjukdom, som downs syndrom hade "du" aldrig sagt till mig att jag kan ändra på mitt liv hur som helst.

men eftersom det inte sysn på mig att jag har någon defekt, så är det enklare att döma någon med en psykisk störning.

Detta är inte heller menat som något påhopp tillbaka för kommentaren, utan enligt mig ett ärligt svar.



tillbaka till PSYK

Taggar:
Bloglovin
Skall försöka hinna med att åka tillbaka till PSYK, får se vad de har att säga om detta...

Undrar om det verkligen blir någon skillnad ?

Självmordsförsök

Taggar:
Bloglovin
jaha, så jag försökte tydligen ta självmord.
Lyckades nästan också.

Så... Belv magpumpad etc. Därför inlagd igen, kommer med med information snart angående detta.

Anyway, så om detta hände, varför tar PSYK så himla lugnt ??

Rymmer, PSYK skiter i mig.

Taggar:
Bloglovin
*lyssnar på musik* Jeff Buckley - Grace
 KLICKA HÄR FÖR ATT LYSSNA


Ja, som ni ser i föregående inlägg så var jag inte särskilt nykter.

Är fundersam på om jag borde åka tillbaka eller ej.
Egentligen.. Vad har jag att vinna på att vara där ?
De vet inte hur de skall hjälpa mig, det vet inte jag heller.

OCH de ringde inte ens igår, efterlyste mig inte som de gjorde sist då jag bara var borta i 3 timmar.

Detta sade de till Axel i telefon;
-"Vi kom fram till att vi skall avvakta med efterlysning eller liknande till Eriiza återvänder till Trollhättan."

Jaha.. men jag åkte ju in för självmordsförsök, tänk om jag inte återvänder alls ???


Igår;
jag var med Axel, Isabelle & Anton. Fick ett arband och en teckning utav Isabelle i födelsedagspresent.
Jag återvände till mina gamla vanor, att sno saker igen.
Så nu har jag en ny sjal från JC, örhänge från Åhlens (det andra gav jag till Isabelle) och ett hårband från Indiska.
(Försöker inte låta "cool" för att jag snott något, utan berättar hur mitt liv ser ut)


Drack en kvarting Vodka och 2 öl igår... Borde ha varit konstant glad, men PSYKET irriterade mig...

VAR FAN SKALL JAG TA VÄGEN ???



Rymmer igen

Taggar:
Bloglovin
Jaha, rymmer igen..'
Är nu full, så jag bryr mig nästana inte, men har rymt igen...

PSYKET tyckte inte att de behövde efterlysa mig igen...
Inte ens när 2 av mina kompsar ringde OCH sedan jah själv..
De tyckte inte att de hade behov nog attt få tag på mig...


Är det bara jag som överdrivet !?!?!?!?!?!

Jag är full, ni får ursäka mina svavfel...

Happy Birthday - psychosis ! (stavning ?)

Taggar:
Bloglovin
Ja, jag fyllde år, fick inte ens 1 timmas permission på min 18-års dag.
Så jag rymde härifrån i ett par timmar.
Var inte alls så svårt som man skulle kunna trott.

Åkte köpte kläder, lite nya skor etc.

SKOPUNKTEN ROCKS !

Blev efterlyst, polisen var ute och letade efter mig, men jag var smart nog att köpa nya kläder så att de inte skulle hitta mig så lätt.

Mamma har lämnat massa meddelanden om att jag skall ringa henne etc.
Men jag kommer nog inte göra det, alla (även jag själv) har insett att hon inte är något bra för mig...

Welcome back to PSYK

Taggar:
Bloglovin

Ja, nu ligger jag åter igen på PSYK.
Den här gången på Näl - Vuxen psykiatriska avd.


De har kommit fram till; 


Depression

Ångest 

Borderline

Psykos (?)

Jaha, vet je hur länge jag kommer att ligga kvar här, men det får väll läkaren bedömma.
Har inte heller några pengar, mamma har väll supit bort de pengarna.

Skulle inte förvåna mig.

Så.. Det som hänt hittills har jag skrivit för hand, tyvärr så har jag inte den boken med mig.
Men en kort uppdatering;

- Fyllde 18 år den 17/3

- Rymde samma dag

- Läkarsamtal med inkompitenta läkare som sitter och hummar som ett dåligt mantra



Skriver igen när jag kan !


3:e gången gilt?

Taggar:
Bloglovin
Jaha... Då var man inlagd igen, den här gången vuxenpsyk på Näl. De körde hit mig med ambulans, magpumpade etc. Vet ej när jag kommer ut, har inte mina cigg, inte ens mina glasögon!

Fan ta allt!

Taggar:
Bloglovin
Nu vet ni ju att min dator inte är tillgänglig (se föregående inlägg) och mamma bara dricker och byter samtalsämne när jag försöker få hm något vett i huvudet på henne. Har verkligen lust att göra något dumt, ni flesta känner till min bakgrund, så ni förstår säkert vad jag menar. Fy fan, känns nästan säkrast att bli inlagd igen. Vad skall jag göra? Hjälp mig!!!

Jag ber om ursäkt!

Taggar:
Bloglovin
Förlåt, men nu har min dator krashat. Så jag vet inte när jag har tillgång igen, kanske hos Sofia(http://sofiamaisa.blogg.se). Nu skriver jag detta genom min mobil. Vet ej när och hur jag skall fixa datorn....

J*vla snö !

Taggar:
Bloglovin
Ja, idag har det ju varit äcklig snö.
Inte bara här i Lysekil klart, lite överallt i Sverige..

Hatar detta, ingen kan ju seriöst tycka om det här äckliga slask-vädret (?)
PLUS
att vädret gynnar ingen, inget gott kommer ur det ! =O



Nåja, jag och Sofia var nyss ute till ICA för att handla lite mat, bröd, smör, juice etc.

Imorgon är det skola, undrar om jag faktiskt tar mig upp ? ;P

Veckans bok

Taggar:
Bloglovin

Veckans bok får bli;


"Mamma sa att jag var sjuk" - Självbiografi skriven av Julie Gregory

Från sin tidiga barndom blev Julie Gregory regelbundet röntgad,
opererad och medicinerad
i en fåfäng kamp
 mot sjukdomar som skapades i hennes mors fantasi.
Münchhausen by proxy (MBP) är en farlig form av barnmisshandel
där vårdnadshavaren, oftast modern,
uppfinner symtomen hos sitt barn
därför att hon eftersträvar läkarnas uppmärksamhet.

Många MBP-barn dör men Julie inte bara överlevde,
hon byggde upp en ny identitet som en frisk ung kvinna.


Små söta prylar, här !

Taggar:
Bloglovin
Klicka här för att komma till SORBET !

(Klicka på bilden för att se den större)

    
      Fickspegel 89 :-                           59 :-

  
                    Duschdraperi - 225 :-

     
Lunchbox - 179 :-                  Disktrasa 39 :-       

  
           Plunta 225 :-                  Laptopskin 299 :-

Ny Psykolog

Taggar:
Bloglovin
Ja,  för en timma sedan var jag hos min nya psykolog.
Helt värdelös..

Som om hon faktiskt ville göra mig förbannad, bara satt där och "hummade".
Hatar när folk gör det, särskilt de som borde hjälpa mig.

och som vanligt hade inte hon läst mina journaler, är det för mycket begärt ?

Love shoes !

Taggar:
Bloglovin
190 kr - weird bild, men kolla den här sidan - http://www.have2have.se/product.asp?product=4211


Massor av REA


REA 690 kr - http://www.have2have.se/product.asp?product=4925



REA 360 kr- http://www.have2have.se/product.asp?product=4598



REA 890 kr - http://www.have2have.se/product.asp?product=4775 



REA 150 kr - http://www.have2have.se/product.asp?product=4757 



REA 280 kr - http://www.have2have.se/product.asp?product=4129



REA 280 kr - http://www.have2have.se/product.asp?product=4680



REA 490 kr - http://www.have2have.se/product.asp?product=4901



REA 330 kr - http://www.have2have.se/product.asp?product=3676


Från MAT till TATTOO

Taggar:
Bloglovin
Hm, har mått väldigt illa nu det senaste..
Kanske är det som Sofia säger ?
Att min mage har nu fått en chock av att jag inte äter annars och nu blir mer eller mindre matad ?

Jaha... Då får jag väll börja om på nytt ? ;P
Nya tag, nya icke söndermatade känslor ? =O

Anyway, jag och Sofia (en annan den här gången) pratade idag om att vi hade ju bestämt att tatuera oss ihop, men hon har ju inte fyllt 18 än, så vi gör det i sommar på hennes födelsedag ! =D
Vet redan vad jag skall ha.

Skall ha den här bilden, med texten under - "Some people are just born with tragic in their blood"


 
Fast huvudet skall vara lite mer nedböjt. Bara huvudet skall med, inte kroppen...


Vad tycker ni, alla barn ?


min Tattoo

Taggar:
Bloglovin
5911a8718465e718bb002543e029d05f.png

Kolla varifrån!

min Tattoo

Jag vet, kvaliten bilden är inte den bästa, men ni får leva med den så länge ! ;P

WEE - TATTOO - GALEN !


Förlåt tattoo

Taggar:
Bloglovin
Jag har tagit kort på min nya tattoo, men har ingen sladd här hos SOFIA..
Så det kanske får bli någon närmare dag..
Blev inte precis som jag ritade den, men den blev snygg på ett annat sätt ! ;P

WEEE !

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag varit lite i skolan, sedan gick jag, Emma & ? ned till stan för att ta en fika.
?
tog sin första jag-har-nu-fyllt-18-år-öl =P

Efter det så släpade jag iväg mig till Sofia (kolla hennes blogg genom att klicka här), vi har bara slappat idag !
Köpte chips, så det blir en helmys kväll ! =D

Och imorgon. . .
 
TATTOO !

Ni MÅSTE kolla bilderna imorgon när det är gjord !

Min blir nog inte lika weird som den här . . .


. . . men å andra sidan vet man aldrig vad jag kan hitta på ! ;P

Är det bara jag ?

Taggar:
Bloglovin
Om ni går in på DEN HÄR BLOGGEN så får ni se att det är en tonårsflicka som har en SEX-blogg.

Är det bara jag, elelr känns det lite oseriöst, lite väl mycket "jag-vill-ha-uppmärksamhet" ?
Försöker inte vara elak, men är det bara jag som reagerar på detta ?

Kom igen ?

Taggar:
Bloglovin
Kolla gärna in Sofia's blogg.

Hon skriver jättemysigt, har sköna åsikter och är helt enkelt underbar.


Skriv en kommentar så blir hon överlycklig !

Hjälp till !

Taggar:
Bloglovin

KLICKA HÄR
för att göra mig till veckans blogg.
Rösta på min ! =D

Hjälp !

Taggar:
Bloglovin
En skrev precis en kommentar till mig.
Han/hon kallade sig "Anonym" och skrev.

"Visst kah jag det. Puss <3 "

Vem är du Herr Anonym ? =O

Idag

Taggar:
Bloglovin
Det blev visst inget "fikande" med ? idag.
Så jag kanske skall släpa iväg mig till Sofia sedan =P

? och jag skulle ta det imorgon istället !

TATTOO PÅ TISDAG !

Få fler besökare

Taggar:
Bloglovin
Klicka på bilden så får du garanterat massor av fler besökare.
Följ bara de superenkla instruktionerna ! =D



Jag lovar, det är 100% GRATIS !

Ikväll

Taggar:
Bloglovin
Ne, det blev visst 6:e Säsongen "V.Ä.N.N.E.R" & "Donnie Darko" med Sofia istället ! =D


Vacker och egen inedning

Taggar:
Bloglovin
Klolla den här sidan

www.butikstylish.se

Det är BILLIGT, fint och eget !

Helg

Taggar:
Bloglovin
Idag kommer jag antagligen ligga här och slappna av.
Har varit med så mycket folk den senaste veckan.

Men imorgon skall jag följa med ? (han som är medi föregående inlägg) till cafén.
Han fyller 18 år så han vill ha sällskap.

Hur samtalet utvecklade sig 2

Taggar:
Bloglovin
Efter detta SMS:andet bestämde vi att vi skulle ses i helgen, men han kunde redan ta det idag, så vi sågs utanför skolan.
I alla fall kom vi fram till att vi (lättare sagt, han) skulle sluta upp med detta.
Att han var kär i mig till en viss grad (?)

Anyway, vi bestämde bara vänskap etc.
I guess (?)
Fast han är smålurig..
När jag frågade varför han flörtade så sjukt ycket, kysste mig och så, så var hans svar;
"Jag vet inte. . . "

Ni killar är knepiga varelser !

Nästan som ni gjorde allt detta för att vara så jobbiga som möjligt...

Ställ frågor om ni undrar över något !

Hur samtalet utvecklade sig

Taggar:
Bloglovin
Oj, vilket långt inlägg detta blir  =O    Förlåt. . .

Ja, jag mötte ju honom i skolan som vanligt.
När jag hade suttit ett tag och funderat på hur jag skulle lägga fram det sa jag;
-Varför skrev du så ? (han hade skrivit att han trodde att han var kär i mig)

Hans svar;
-Vadå ?

Jag;
-Men lägg av, du vet vad jag snackar om, SMS:et från igår tidigt på morgonen.

Han;
-Roligt.

Jag;
-Vadå roligt ? Kan du svara på frågan ?

Och då ger han mig den nollställda blicken...
Jag går ut ur rummet, delvis för att jag inte orkar med hans tonårsfasoner, samt att jag hade lektion.

Efter lektionen så går jag till köket för att ta en kopp kaffe.
Ser att han kommer in i rummet, försöker gå förbi honom med koppen för att gå ut för att röka.
Han frågar "Vad är det? Är du arg eller något?"
Jag bara gick förbi honom, jag tänkte att han borde förstått (?)
Så när jag var ute med min cigarett, svänger han förbi och säger "Syns på måndag !".

Jag skriker något efter honom, men antingen hörde han inte p.g.a den jävla  vinden, eller så ignorerade han.
Då skickar jag istället ett SMS;

"Verkligen underbart att du inte har något att säga om detta.
Så nu skall du inte ens gå färdigt skolan för dagen !?"


Han;
"Jag skall upp til morsan sen det är därför jag gick.
Och varför skulle det nått eller hur?"

"Och hur skal jag kunna prata om det när du undviker mig?
Vi ska ju inte behöva sluta vara vänner bara för det eller hur?"


Jag;
"Jag undviker dig inte, jag ställde en fråga som du inte vill svara på."

Han;
"Vad vill du att jag skall säga till dig.
Jag vet ju att vi ALDRIG skulle bli nåtför jag vet att du inte tycker samma för mig.
Jag döljer mina känslor för dig."


Jag;
"Vadå "döljer"? Tala klarspråk tack !"

Han;
"Jag visar ju inte att jag tycker om dig eller hur ?
Kan vi inte bara glömma att jag sa så eller."


Jag;
"Jo, visst... Glömma!?
Och jo, det visar du, när du är hemma hos mig."


Han;
"För jag vill inte förlora dig som vän bara för en sån dum sak eller vad tycker du."

Jag;
"Ärligt, jag orkar inte ta allt detta genom SMS"

Otrohet & andra skandaler

Taggar:
Bloglovin
Ja, nu har jag försökt att prata med honom, men han är så frånvarande.
Skall träffa honom ikväll vid 17 ikväll, då skall vi försöka prata igenom detta ordentligt.

Skriver mer sedan ikväll om vårt samtal i skolan, och samtalet hemma hos mig. . .

Se, inte ANA-pro ?

Taggar:
Bloglovin
Kanske ett bevis på att jag inte är ANA-beroende ?

För en timme sedan käkade jag en normalstor portion pasta med köttfärssås !

Utvecklar en sjukdom ?

Taggar:
Bloglovin
Fler och fler har börjat påpeka mina matvanor.
Trots att jag ärligt säger att jag inte försöker vara anorektisk etc. så tror de mig inte.

Kanske håller jag på att bli det, undermedvetet ?
Men jag är INTE hungrig, varför skall jag då äta och ha jätteont ?

Sofia mer eller mindre "matar" mig, hela tiden frågar om  jag skall ha något.
I skolan frågar folk hela tiden varför jag inte äter i matsalen. . .

Om jag svarar att jag inte är hungrig så säger de att jag ljuger och att jag skall sluta vara anorektisk !

JAG ÄR INTE ANOREKTISK ! (or am I ?)

Fortsättning på skandaler

Taggar:
Bloglovin
Hm, nu vet jag egentligen inte riktigt vad det är jag skall göra.

Han skall komma hem till mig imorgon på morgonen innan vi skall till skolan.
OM
han gör något så skall jag fråga rakt ut vad fan det är han håller på med.
Och jag tänker inte ge upp förräns han ger mig ett ärligtacceptabelt svar !

Låter detta som en bra idé ?

Blondinbella vs. Natacha Peyre

Taggar:
Bloglovin
Ni bara måste kolla !

KLICKA HÄR om deras toa-vanor etc.

Underbar <3

Taggar:
Bloglovin
En helt underbar tjej, kolla hennes nystartade blogg, designad by moi !

KLICKA HÄR !

Skandal

Taggar:
Bloglovin
Ja, jävla Lysekil.

Det går ju egentligen inte hålla något hemligt, skulle ju lika gärna kunna uppge hans namn från inlägget "Otrohet & andra skandaler".
Jag menar, säger man a) så försår alla b)

Men jag tänker inte göra detta, några vet vem jag syftar på, men de som inte vet kommer antagligen inte heller ta skada av detta.
Förutom hans flickvän då.

Tattoo

Taggar:
Bloglovin
Tattoo på tisdag - 10/3



Kommer på ett ungefär se ut så här, tar kort när den väl är gjord ! =D
Och istället för stjärnorna & hjärtan kommer det att vara text.

Otrohet & andra skandaler

Taggar:
Bloglovin
Nu kommer en liten uppdatering om vad som skett under tiden jag inte kunnat skriva;

27/2 - 2009

Vad skall jag göra ?
? är på mig.
Första morgonen trodde jag att han skämtade, men nästa dag var det ännu mer.
Nu kysste han mig och det märktes att han ville mer än så.
Han har ju faktiskt familj, what the hell ?

Egentligen, om jag skulle gå längre än så, så skulle det inte vara mitt fel, det är ju inte jag som är otrogen.

Men jag har ett samvete.
När jag sa det, svarade han;
"Men hon behöver inte få reda på något !"

Nej, okey, men jag anser fortfarande det var så fel, och vem fan säger så ???
Jag tänker inte vara den "andra kvinnan" (!?)

Frågade en tjejkompis om detta, och hon berättade att han hade flörtat mycket med en annan kompis till oss, men han hade tydligen aldrig gått så långt som med mig.
PLUS att han inte har flörtat med den tjejen sedan jag flyttade tillbaka (?)

Plötsligt vräker han ur sig;
"Du vet väll att jag var jätte kär i dig i 8:an ?"
Jaha, men det är du ju inte längre, så ta det lugnt - blev mitt svar.

"Men tänk om jag är det då ?"

What the fuck ?
Vad svarar man på det ???


Bilduppdatering ;P

Taggar:
Bloglovin


Min sovrumsvägg



Ritat när jag låg på sjukhus



En växt

      

       Smokey                     Uttråkad                  Tjockare ben,
                                                                               men gillar
                                                                               kläderna ;P

Veckans

Taggar:
Bloglovin
Bok;

"Gör vad ni vill men döda henne inte" - Yolanda

Boken är en självbiografi om depression, hälsa, mord, psykologi, kärlek, incest, våldtäkt, tortyr, misshandel, svek, abort.

Jag blev illamående av att läsa den, har nog aldrig blivit så äcklad i hela mitt liv, och bara av en bok.
Sedan vet man i bakhuvudet att detta faktiskt har hänt.

Läs den och bli berörd, beundra henne som överlevde !



Snabb tanke innan "sömn"

Taggar:
Bloglovin
Saker och ting bara snurrar i huvudet på mig...
Vet inte riktgit var jag skall ta vägen.

Medicin som inte hjälper, inte heller terapi.
Jag orkar inte slösa så himla mycket mer tid...

Bara en massa folk som lägger på fejkade smil för att vara andra till lags, varför måste vi alla göra som de andra vill ?

Eller tvärtom, göra precis tvärtemot de andra tycker, för att vi vill "sticka ut" ?


Natt

Taggar:
Bloglovin
Ja, nu har jag ändrat om lite i min design, långt ifrån färdig.
Kategorierna syns långt upp till höger, skall fixa detta imorgon efter skolan. =)

God natt


<3 INTERNET <3

Taggar:
Bloglovin
Nu har Eriiza äntligen fått ordning på internet.
Skall snart uppdatera om vad jag gjort och tänkt, har ju som vanligt skrivit vissa saker för hand.