En ny bloggdesign ?

Taggar:
Bloglovin
Har ändrat på bloggdesignen nu.
Vad tycker ni ? =)

Ja, jag vet att den ser konstig ut på arkiv-sidan.
I alla fall på min dator.


Kan ni vara så snälla... ?

Kan ni kolla runt och se hur menyn
syns om man går in på "Inlägg"-sidan
eller "Arkiv"-sidan ? =)

Inget bloggande, måste fixa

Taggar:
Bloglovin
Idag blir det inget bloggande för min del.
Som ni ser, ser hela min design jättekonstig
ut, så istället askall jag ägna dagen till att fixa
en snygg layout ! =)

Och så slänger jag in en undrbar låt..

Skeeter Davis - End of the world







När energin och lusten tynar

Taggar:
Bloglovin
Och ja, jag ser också att bloggen ser knäpp ut...

Jag mår inte bra alls.
Orkar inget, vill inget.


Vet inte ens om jag vill hitta
kraften och orken igen.

Är matt och förvirrad.

Hur som helst..
Jag skall försöka fixa det här skumma
med bloggdesignen.
Har mailat till blogg.se och
frågat om mitt bloggutseende
har med deras funktionsfel att
göra, får väl se vad de svarar..


The Verve - Love is noise

Men vad fan

Taggar:
Bloglovin
För det första, nej, jag vet inte vad det är för fel på min bloggdesign !?
Någon annan med liknande problem ??



För det andra börjar jag verkligen
slut på energi.
Har ingen ork till något, varken
promenad eller livslust..

Jag tror att jag börjar nå ett avslut...

Orkade inte mer

Taggar:
Bloglovin
Skrev ju igår att jag skulle gå till
och från ÖoB
igår (5,1km en väg).
Jag orkade bara med en väg.

Så det blev 11 452 + 7103 steg.
Lika med 18 555 steg igår.

Är besviken på resultatet, men det
är i alla fall bättre än i förrigår.
Idag blir det nog ingen promenad.

Man får bäst resultat om man vilar
var 3:e/4:e dag
mellan träning.

Ser riktigt slutkörd och avliden ut idag..

The Pixies
- Where is my mind ?




Kommer jag verkligen att sköta mig ?

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag gått ynkliga 11 452 steg.
Det är verkligen en besvikelse om man
ser på de två senaste dagarna..

Skall sedan gå till ÖoB i Uddevalla.
Kollade upp avståndet hemifrån mig,
och det är 5,1 km en väg.
Vi får se hur dagen utvecklar sig..

Patrik Isaksson - Du får göra som du vill


Ingen bra natt alls.
Mycket ångest för gårdagens frosseri.
Något positivt i alla fall att det är
soligt idag, hoppas att snö, och snöblandat
regn är ett minne blott !


FRÅGA TILL ER;

Såg förresten att jag fått jättemånga nya
prenumenanter sedan igår.
Vilka är ni och vad gjorde er intresserade
av min blogg ? =)



Hur dagen blev, fan, fan, fan..

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag gått drygt 18 000 steg.
Vilket är en besvikelse, om man ser
på hur långt jag gick under gårdagen.

Sedan gick jag till ICA för att handla
mat till Herr Seroquel (lilla missen).
Tyvärr såg jag chips-hyllorna, och
idiotiska jag köpte en påse, gick hem
och hävde i mig den på 20 min.

Sedan mådde jag så sjukt dåligt
att allt kom upp igen.

Var ändå tvungen att straffa mig själv...

Nu har jag tagit 450mg Seroquel,
75mg Nozinan och 50mg Attarax
.
(Nej, jag spyr inte på riktigt i bilden)

The Pixies - Hey


Idag hugger jag i

Taggar:
Bloglovin
Idag skall jag fortsätta på gårdagens
promenad, försöka få till samma insats.
Först skall jag till apoteket och inhandla
koffeintabletter så att jag orkar.
Så att jag INTE går hem efter bara halva
promenaden.

JAG SKALL ÅTERFÅ KONTROLLEN !
(Och inte se ut så här någonsin igen)


 

 

    

Kontroll och disciplin

Taggar:
Bloglovin
Kom precis tillbaka från min promenad.
Jag gick hela 21 457 steg ! =)
Är faktiskt ganska nöjd med detta.
Hoppas bara att kontrollen inte bara
finns under idag, utan fortsätter
en lång tid framöver.

Nu kanske jag lyckas få tillbaka kroppen
och lyckas ännu bättre den här gången ?



Ångesten kryper

Taggar:
Bloglovin
Igår var jag och hjälpte J med
hans och hans brors MC's, vi ölade
och snackade.
Sedan gick vi över till en vän och fortsatte ölandet där.

Men innan det gick jag och J hem och
duschade.
Därav min ångest.

Som ni kanske minns har jag flera
självskadebeteenden, delvis rakblad,
mat & sex.
Igår blev för mycket av de två sistnämnda.

Blir så förbannad på mig själv.

Varför har inte jag någon självkontroll ?
Varför ger jag mig in i situationer som
bara tillfredsställer andra och skadar mig ?


Någon som känner liknande ?

Veckans Blogg Vinnare

Taggar:
Bloglovin
Och vinnaren är....



Jag är en 23 årig tjej som bor i närheten av Göteborg
tillsammans med min sambo T.
Jag är diagnostiserad Borderline och
en hel del andra diagnoser.
Jag går i DBT (dialektiskt beteende terapi). 

Välkommen att följa min blogg,
om mitt liv som sjuk och min kamp
för att ta tillbaka makten.


Och här är resten av de tävlanden;

   

   

   

   




Anmäl dig till nästa vecka...






Irritaion och ny teckning

Taggar:
Bloglovin
Som ni vet går jag på en hel del
ÖV-grupper på PSYK.
Och på fredagar har vi frukost och sedan
pyssel.
Och en av dem som jobbar där är så
otroligt irriterande.
Hon skrattar åt verkligen allt - ett exempel;

Jag;
-"Jag försökte ta livet av mig."

Hon;
-"Ja, det var ju inte så bra, hehehehehe!!!"

Seriöst, åt verkligen allt, hur kul är det !?
Superstörande, och det märks verkligen
att hon är osäker på sig själv, så man kanske
inte borde jobba på ett sådant ställe.. ?

Bilden jag fick fram idag..




OCH GLÖM INTE... (Vinnare koras under dagen)





En del av konsten (?)

Taggar:
Bloglovin
Dagen så långt

Har varit på 2 promenader idag
och tagit en fika med Lisa i det
underbara, soliga vädret.
Man känner verkligen att våren har satt igång ! =)
Och tror att jag börjar få tillbaka vikt-kontrollen igen.
Så vi får hoppas på att mitt vinter-fett är ett blott minne.

  

Haha, ja,
jag var tvungen att lägga upp en värdelös bild
kaffet.
Varför lägger folk upp sådana här bilder stup i kvarten och
meddelar folk på bloggar, Facebook etc. om att de dricker kaffe !?
Allvarligt, hur intressanta är deras liv egentligen !?

"Konst" på mina väggar




Någon som tycker något om teckningarna ? =)




Börjar få kontroll igen ?

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag tagit 2 timmar och 20min
promenad.
Känner mig duktig.
Har inte tagit hand om min vikt eller
träning sedan vintern började.



Hoppas verkligen att jag börjar få
tillbaka kontrollen igen..
Vill åter börja likna den här bilden..

Håller ni tummarna för mig.. ?


När systemet inte fungerar

Taggar:
Bloglovin
Har tänkt ett tag på detta..
Bara för att jag är psykiskt sjuk, så
verkar alla läkare bara skicka mig vidare
om jag utvecklar något fysiskt symptom.

-"Nej, du har inte ont, det är bara ångest!"

Då tänker jag, tänk om, rent hypotetiskt
att jag har ett allvarligt fel i något av mina
organ som gör att jag har så ont i buken
och ryggen, samt huvudet som INTE ÄR P.G.A MITT PSYKE !?



Verkar så lätt att bara vifta bort mig..

Bara jag som upplever detta så ?




Som på räls..?

Taggar:
Bloglovin
Nu kanske ni har läst det senaste
inlägget och märker att det inte
alls verkar gå så sjukt bra för mig.

Och eftersom hela min tillvaro
verkar rasa samman - igen, har
jag tyvärr bringat tillbaka mitt
självskadebeteende - rakblad, för
den här gången.
Matproblemen knackar nog snart på dörren..



Födelsedag

Men men.. Fyllde 20 år i torsdags, fick
sjukt mycket presenter, säkert 10 st.
Och min årliga födelsedags-tatuering.

 

Ritade den i 7:an eller 8:an,
kände att det var dags att föreviga bilden.

Vad tycker ni ? =)




Tillbaka ?

Taggar:
Bloglovin
Ja, jag vet att jag varit helt värdelös på detta.
Men skall försöka komma tillbaka igen.

Fick göra aborten, sedan gick det väl inte
som planerat, så jag fick göra om den.
Inte den heller var särskilt lyckad.
Så jag har haft kramper ända sedan
jag skrev senast här på bloggen.

Får inte heller någon smärtlindrande.
Min migrän är värre än någonsin.
Läkaren tycker inte att jag har "vanliga" migrän-symptom.
Och vill inte skriva ut medicin för det p.g.a
att om jag tar den ihop med alla mina "psyk" mediciner
så kan jag bli förlamad, förhoppningsvis tillfälligt.

Så istället skall de nu röntga min hjärna...

Var på akuten senast igår och försökte få
någon smärtlindrande för alla åkommor jag lyckats dra på mig.
Han skickade hem mig med en tablett och mer eller mindre
förklarade att jag nu var vårdcentralens problem.
Så idag skulle jag alltså gå till vårdecentralen och försöka få hjälp.

Men SURPRISE, SURPRISE !!!!
Den är såklart stängd under helgen !

AWSOME !!!!!!!
<3