VIDEOBLOGG - En ursäkt & helgens bravader

Taggar:
Bloglovin
Detta är en ursäkt till er,
och lite om hur helgen har varit.
Och hur jag vill komma bort.


För övrigt så påbörjade jag en tavla förut, långt ifrån klar,
men hur ser den ut hittills?


Vem av er bloggläsare ringde polisen?

Taggar:
Bloglovin
Förlåt för mitt föregående inlägg, ville inte
göra någon orolig, bara skriva av mig lite.
Känslan jag hade då har inte gått över.

Men oavsett, inatt ringde polisen på hos mig
för att se om jag levde, för att någon hade
läst på min blogg att jag planerar självmord.

Jag blir inte arg, men kan du/ni som ringde säga till
mig att det var ni? Jag vill bara veta...'

Hör av mig lite senare med ett videoinlägg om
delvis detta och en påfrestande helg.


Vill bara dö

Taggar:
Bloglovin
Sedan någon vecka har jag haft extra stor
vilja att dö.
Igår var det extremt, var, när och hur är planerat.
Frågan är bara - vågar jag?

VIDEOBLOGG - Hur mår ni?+text

Taggar:
Bloglovin
Lite om vad för biverkningar min medicin ger mig,
men viktigast av allt - slutet av videon, snälla svara på det.


Efter att du sett videon, och om du vill prata med mig,
hör av dig till [email protected]

Här är videon igen om att jag vill träffa er bloggare:

Och om ni är intresserade, hör av er till [email protected]
så får vi se om det går att ordna en träff! =D

För övrigt så är jag.... inte kär, men glad...
Så gott det går i kombo med allt annat i huvudet.

VIDEOBLOGG - Någon som vill träffa mig?

Taggar:
Bloglovin
Snälla kolla på videon och säg vad ni tycker.
Skulle betyda enormt mycket för mig!




Eriiza knarkar

Taggar:
Bloglovin
Ja, det gör hon.
Dock inga "riktiga" droger,
borträknat alla hennes piller då. ;D
Men hennes nya beroende är Stylesearch.se
Rolig sida, massor med samtalsämnen
(inte bara fashion) och
öppet folk, mycket kul forum!

DETTA ÄR INLÄGG 1 000!!!

Dagen med piller

Taggar:
Bloglovin
Idag har jag fått utskrivet Citodon 50mg
istället för Sumatriptan.
Dessa mediciner har jag för min migrän,
inte mitt psykiska.

Vad har ni hittat på idag, och hur mår ni?



En text jag skrev i natten

Taggar:
Bloglovin
"Stirra in i lågan och dröm dig bort.
Bestäm dig för liv eller död väldigt fort.
Tärningarnas prickar kastar lystna blickar,
samtidigt som solens strålar stirrar och vrålar.

Tankarnas trådar tappas bort,
försök fånga upp dem fort.
Fienderna skickar onda blickar.
Så som konstnären målar,
ditt hjärta fyllt med pålar.

Dansa med mig i natten i månskenet.
Glöm bort det allra största problemet.
Släng din kärlek och hat på mig.
Det finns inget som kan få mig att avsky dig.

Hela du är som musik,
ingen kan se bort din estetik.

Stirra in i lågan och dröm dig bort.
Bestäm dig inför liv eller död jävligt fort."


VIDEOBLOGG- Om psykoserna (kort)

Taggar:
Bloglovin
En kort videoblogg om psykoserna,

Detta kanske förklarar bättre om hur
det låter och är för mig.


Skriv gärna vad du tyckte om det inlägget.
Kan du relatera, eller är mer nyfiken på hela den sjukdomen.

Ställ frågor, jag svarar gärna! =)





Photoshoot with myself

Taggar:
Bloglovin
Ibland får jag för mig att sminka mig och ta kort.

Gör ni så ibland?




Ny konst och utvärdering av Stesolid

Taggar:
Bloglovin
Målade detta till en behandlare på psyk.


Katten chillar i soffan och ser sömnig ut.. ;D




Utvärdering:

Igår tog jag mina Stesolid, de hjälpte inte.
Men det kan vara tillfälligt, så jag skall
prova ikväll också.
Ljuden är tydligare och kommer allt närmre..


Börjar uppleva psykoser

Taggar:
Bloglovin
Symptom:

Det senaste har det varit lite jobbigt för mig i huvudet.
Har börjat höra mummel av röster, som inte finns.
Hör någon som slår i saker och klingar med porslin,
men ingen är där.
Även krafsanden, allt detta trodde jag till en början
att katten höll på att leka, men han har inte ens
varit inne i lägenheten..

Ser också "vågor" på golven, ser ut som att golvet
flyter.

Även där trodde jag att det bara var tillfälligt, att det
var mitt synfel som spökade, men det är bara på
golven jag kan se detta, aldrig på bord, väggar
eller dylikt.

Berättade om detta för min behandlare, som tog tag i
en annan läkare, då min inte är här den här veckan.
Han skriver ut Stesolid 10mg som jag skall få prova på
kvällen.

Jag löser inte allt med piller!


På dagtid försöker jag fokusera om och distrahera mig.
Som att kolla på TV, läsa, kolla på film, syssla med bloggen,
men på kvällen, då jag skall försöka sova, då kan inte
jag koncentrera mig på annat, det är ju då jag skall
slappna av och inte störas.

Istället hör jag bankanden och väsanden bredvid sängen.
Lycka till att somna då!!!

Ni som inte upplevt en psykos:


Försök föreställa er så här..
På kvällen, när ni skall försöka sova, och håller på
att slappna av börjar klockan på dörren plinga
utav bara helvete, skulle ni kunna somna då?
Skulle ni kunna stänga ut det ljudet?


En teori?


Då jag tror på det övernaturliga, alltså "spöken",
andar och energier, tänker jag emellanåt att
det kanske inte alls är en psykos, utan
något övernaturligt som försöker nå mig..
Det är ibland en lugnande tanke...


Eriizas konst & lite ironi...

Taggar:
Bloglovin
Lägger upp ett par tavlor här som jag målat.




Hittade en fågel på vägen från vårdcentralen...


Skulle köpa extra billiga cigaretter - ni vet vad jag pratar om...
Och vad är det för löpsedel vid deras dörr...?;D


Klumpig T-Shirt blir sexigt linne

Taggar:
Bloglovin
Köpte en stor, formlös T-Shirt för ett tag
sedan, tänkte klippa och göra om den
till något snyggt.

Så här blev det, det enda du behöver
är en sax!

Vad tycker ni?


Bob Dylan - Blood in my eyes


Ny design!!!

Taggar:
Bloglovin
Indeed, fixade precis designen, vad tycker ni?
Något som kanske ser konstigt ut?

VIDEOBLOGG - Om fängelset, dålig sjukhuspersonal & en fråga till er

Taggar:
Bloglovin
Om fängelsevistelsen, ångesten, hur man blir behandlad av
sjukhuspersonal
och en fråga till er om det ämnet.

Så svara gärna på frågan!


Skall börja blogga igen, skall bara fixa en ny design
först så att jag kan börja med en ny fräsch start.
Hoppas ni förstår.


Blev tagen av polisen

Taggar:
Bloglovin
I lördags flippade jag ur på krogen.
Polisen fick bli kallade och jag spenderade
natten på häktet.

Varför?
Ingen aning.

Var det värt det?

Absolut inte...


Jag har ingen kontroll längre.
Igår var jag på akuten för att jag
skar mig så förbannat.
De sydde inte, tejpade bara, men gjorde
inget bra jobb..
Maten är åt helvete, jag äter och spyr, äter och spyr flera gånger om dagen.

Jag vet, jag bara klagar, men är förväntansfull trots det.
Till vad, ni undrar?
Det får ni se när jag är tillbaka.

Lever jag verkligen?

Taggar:
Bloglovin
Visst, jag lever, men hur mycket?
Jag orkar inte med livet just nu, precis lika
mycket som jag orkar med bloggandet.
Hoppas ni har förståelse för det (?)

Idag har jag fått tillagd Zyprexa (neuroleptikum) också.
Så nu har jag i mitt personliga apotek:
Zyprexa 5mg
Seroquel Depot 200mg
Nozinan 25mg
Threalen 6ml
Stilnoct 10mg
Imovane 7.5mg
Fluoxetin 40mg

Sedan tar jag mer än jag egentligen får utav Theralen, Seroquel och Nozinan.
(Inget jag är direkt stolt över)


En kort text jag skrev inatt:



"Jag sitter här och nickar.
Mitt hjärta är en bomb som bara tickar.
Det exploderar av eufori.
Äntligen känner jag mig fri."