Vill bara dö

Taggar:
Bloglovin
Sedan någon vecka har jag haft extra stor
vilja att dö.
Igår var det extremt, var, när och hur är planerat.
Frågan är bara - vågar jag?


Jag röstar på "gör inte det". Jag har inte följt din blogg så länge, men jag uppskattar den väldigt mycket, och passar på att säga "hej" idag. Mår helt åt helvete själv och kan inte komma på nåt peppigare att säga, men ta hand om dig söta du.

2012-02-25 // 17:41:19

absolut inte, du är speciell

världen skulle gå miste om någon som har mycket underhållning och kreativitet inom sig att ge

du har kärlek att ge

det är så övertydligt att jag nästan lika gärna skulle kunnat träffat dig irl

och nu har du vår träff att se framemot

där kanske vi alla kan byta idéer om hur vi bryter våra pakter med mörkret

<3

2012-02-25 // 18:55:12

Finns det minsta tvekan i huvudet om huruvida du vill dö eller inte är det nog kanske ett tecken på att du egentligen inte vill? I alla fall inte nu. Ge det tid, allt som går ner kommer upp.



<3

2012-02-25 // 19:10:30

Jag hoppas av hela mitt hjärta att du INTE väljer att ta det steget! Du förtjänar att må bra och jag hoppas du snart får göra det! du är en människa, en unik människa. Känner dig inte men jag finns här ändå för dig!



Stor kram får du från mig, Hoppas den värmer lite iallafall <3

2012-02-25 // 19:42:02

Neeeeej! Du ska INTE dö, inte inte inte dö! Du ska ha hjälp att leva istället. Du får inte dö:(! Kramar!

2012-02-25 // 20:35:57

Oavsett hur mycket du vill så ska du inte! Kämpa på. Du har en jättebra blogg och verkar som en ännu bättre person. Jag är säker på att fler än jag ser upp till dig! Kramar

2012-02-25 // 22:05:27

Nej hoppas verkligen att kommer på andra tankar du är värd att leva ett bra liv kämpa på

2012-02-25 // 22:52:43

Snälla, du får inte ta ditt liv! Som många redan har sagt så lyser det så starkt hur mycket du har att ge och vilken omtänksam och genomgo' person du är. Det är så bakvänt att du ska behöva känna så här, det är ju du som förtjänar riktig hjälp att nå en ljusare tillvaro. ..Jag vet att det låter lite naivt, att det inte är så enkelt, men det borde vara det! ..Åh, jag önskar så att jag hade något bättre att komma med, men jag kan bara be dig, att snälla, ge inte upp! Och vill du prata, om precis vad som helst, så maila mig/lägg till mig på msn. Jag lyssnar mer än gärna! (Är en tjej på 20 år som läst din blogg ett tag, men tyvärr inte kommit mig för att kommentera tidigare.)

2012-02-26 // 00:18:25

Farligt att utmana sig själv så där. Klart du "vågar". Så lägg av. Om det nu är mod att spola bort resten av sitt liv för att göra det enda vi vet att vi måste göra en dag. Och du vet också att ett självmord skapar en underström som kanske skulle dra med sig några av dina läsare som står på kanten.

Lyft blicken och känn kärleken från de som följt dig och kommenterat. Du är cool och har ett stort hjärta.

http://youtu.be/vVEAf8D85x8

2012-02-26 // 08:04:56

Håll ut, din blogg hjälper och finner den givande. Ge inte upp <3

2012-02-26 // 08:58:11

ge inte upp sötis!

2012-02-26 // 15:38:08

Din rubrik skrämmer mig. Jag har själv tänkt så, i mina tonår. Men idag har jag insett att det faktiskt är modigare att stanna och kämpa. Ja i varje fall tycker jag det och jag hoppas att du gör det.

2012-02-26 // 15:43:23

Ge inte upp, snälla! Du är värd mer än så... Många kramar.

2012-02-26 // 17:13:08

Jag tycker inte du ska göra det, jag vill inte att du ska dö. Fast samtidigt är jag en hycklare, eftersom jag känner precis likadant om mitt liv.

Jag avskyr när folk säger såhär till mig, men: håll ut. Det går över, det blir bättre. Det gäller bara att ta sig igenom det.

Världens största hycklare som sagt. Men jag tänker på dig.

2012-02-26 // 18:46:38

eriiza, ge inte upp! <3

2012-02-26 // 18:53:38

Självklart tycker jag som de andra här... gör det inte... men samtidigt så anser jag att var och en förfogar och bestämmer över sitt eget liv. Har en ganska krass syn på livet och döden och anser bara att kroppen är en behållare för energin som är "vi"... ungefär som en Tupperwareburk. Energin är beständig och konstant i universum, det kroppsliga kommer och går. MEN, jag skulle aldrig uppmana till självmord! Har själv haft tankarna och de kommer och går, men jag har en uppgörelse med mig själv som hittills fungerat för min del... Ska jag göra det ska det göras ordentligt och jag har bara en möjlighet varje år, en speciell dag, då det är "tillåtet", mår jag bra den dagen måste jag vänta ett år till innan det är "tillåtet"... låter kanske skumt och barnsligt, men det har fått mig att överleva 20 extra år (sen jag gjorde överenskommelsen med mig själv).

Hoppas i alla fall att det vänder för dig och du mår bättre/kommer på andra tankar och inte låter ångesten äta upp dig...

2012-02-26 // 20:54:27

Jag förstår hur det kan vara, och att jag skriver här att du inte ska göra det förändrar inte ett dugg hur du känner, men, om det skulle hjälpa att få prata med någon, eller bara göra något för att slippa tänka en liten stund så vet du vart jag finns. Om du inte har kvar mitt nummer så hör av dig via fb eeller min blogg så skickar jag det.

Hoppas det känns bättre snart.

Kram

2012-02-26 // 23:15:32

NEJ NEJ NEJ NEJ!!! Aldrig någonsin!

Vid såna tillfällen, skulle du vilja prata med någon då? Ställer gärna upp! <3

2012-02-27 // 17:39:32

ni som kollar in här, är det någon som har Eriizas nummer? Jag vet inte vad hon heter eller hur jag ska få tag på henne, jag har mailat henne 2 ggr.. men inget svar



inzi/helena

2012-02-27 // 21:23:01

Fundera över vilka läsare du har och hur de påverkas av dina inlägg.

2012-02-28 // 21:07:25

Du ska leva vidare!!

Även om du känner så så ge inte upp....du FÅR INTE GE UPP!!



Lev för att se hur det går för andra vetja!



2012-02-28 // 21:15:02

Tråkigt att du känner så... Hittade din blogg precis!

Jag gillar ditt smink sådär utsmetat, det är fint.

2012-03-04 // 19:14:21

Usch jag förstår verkligen hur du känner.. :( Hoppas du lyckas komma ifrån tankarna! Kram

2012-03-20 // 22:32:56

uppmärksamhet? om du verkligen ville göra det, hade du gjort det för länge sedan. och det är inte synd om dig, det finns folk som har det värre. väx upp.

2012-07-04 // 18:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback