Fixad bloggdesign?

Taggar: blogg, bloggdesign, eriiza, film, göteborg, korsetter, kortfilm, psykiskt sjuk, skådespelare, skövde,
Bloglovin
 
Hello!
 
Jag tror att designen ser OK ut nu.
Är dock inte säker för att blogg.se verkar gilla
att jävlas med mig då och då - just gällande design... =/
 
Händer samma sak er?
 
Alltså att designen flyttar på sig helt plötsligt och
liknande?
 
Vad gör ni idag?
 
Själv skall man chilla.
Var och jobbade igår i Skövde, eller ja, skådespelade,
skall dit på fredag till söndag igen. =)
 
Har ni planer för veckan?
 
P.S. Om ni ser ett fel i designen -
tveka inte att säga till!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bloggdesign-fucked up!

Taggar:
Bloglovin

HALLÅ!
 
 
Något med blogg.se strular - IGEN!
 
Så nu ser allt helt efterblivet ut.
Skall fixa detta imorgon...
 
Hatar när blogg.se gör så här...
 
Skall svara på era kommentarer när jag orkar fixa designen,
har försökt i nästan en timma nu, får helt enkelt göra om allt from scratch.......
 
Hoppas ni har det bra!
 
 
 
 

Phantom of the opera..?

Taggar: arboga, beställa, blogg, borderline, eriiza, film, filminspelningar, gojane, gävle, halloween, kanada, klänning, mask, ptsd, skor, skövde, ätstörningar,
Bloglovin
 
 
Gillar ju att skaffa
 
 
"udda" grejer..
 
Så den här beställde jag från Kanada (som klänningen i förra inlägget).
Betalade knappa 400 kr sammanlagt (med frakt).
 
Vad säger ni om detta? =)
 
(Vill ni ha hemsidans namn - säg till)
 
 
 
 MASSA SKOR OCKSÅ - TILL INGET PRIS ALLS
 
 

Porrklädsel?

Taggar:
Bloglovin
Vad tror ni om den här
 
outfiten någon gång...? ;)
 
 
Till en av filmerna t.ex?
 
(det här är bara en spontant inlägg)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Sorry - jävligt upptagen

Taggar:
Bloglovin
Hej!

Jag vet att jag varken skrivit eller svarat på era kommentarer, men varit något upptagen...

Var i Lysekil från torsdag till måndag kväll/natt, igår försökte man ta igen sig.

Nu är jag på väg till Skövde för filminspelning.

Imorgon skall jag skriva mer och svara på era kommentarer! =D

Hur mår ni? =)




Midsommar outfit

Taggar: blogg, bloggdesign, design, eriiza, klänning, midsommar, midsommardagen,
Bloglovin
 
 
Detta blir min
 
 
Midsommar Outfit
 
 
Vad tycks?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Old pictures! and stuff

Taggar: anorexi, blogg, bloggare, bloggdesign, bloggdesign', bloggdesing, bloggtips, bloggträff, bloggtävling, borderline, bulimi, eriiza, förr i tiden, gamla bilder, piller, ptsd, tablett, tabletter, tjockis, uns, ätstörningar,
Bloglovin
Yay, nu verkar det klaffa!
 
Har kollat med alla inblandade regissörer i alla de projekten jag
skall skådespela i, och allt verkar kunna fungera utan att det blir krockar!
 
Fy fan vad bra det känns!
 
Hur har ni det idag?
 
(Här är lite gamla bilder, ifall ni vill se hur man såg ut förr i tiden)
 
 
 


Stress eller lugn..?

Taggar:
Bloglovin

 
Kan ju inte bara vara
 
 
jag som blir
 
 
förvirrad...
 
 
Vaknar inte ni ibland, vissa dagar,
och kan inte bestämma er
om dagen känns stressig, eller lugn?
 
Man har inget särskilt att göra,
men man kommer att ha det väldigt
snart, så kroppen är i förberedande läge.
 
Hur mår ni denna
 
 
 
måndag? =D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Göra bloggdesigns..

Taggar: blogg, bloggare, bloggdesign, bloggdesign', bloggdesing, celine naminah, design, eriiza, skövde film och teater, tankar,
Bloglovin
Tjohoo!
 
 
Ni kanske minns att jag brukade göra bloggdesigns till folk
då och då?
 
Här har jag i alla fall gjort en ny blogg & design till Skövde Film & Teater:
Klickbar bild till sidan
 
 
Håller på att fixa lite design till Celine också, skönt att ha lite att pyssla med
att tankarna skingras något..
 
 
 
Hur mår ni idag? =)
 

Stress, stress, stress...

Taggar: apodos, arboga, blogg, borderline, buss, cruising, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, filmning, flyg, gävle, göteborg, hjälp, karlstad, lysekil, musikvideo, panik, pirat, ptsd, pussel, stress, tåg, uns, ätstörningar, öde ö,
Bloglovin
Hello!
 
Nu är det pusslande som gäller.
Inte på en pusselmatta med små roliga bitar, utan pusslande med olika
inspelningar i utspridda städer.
 
Det är en hel del åkande för min del.
Ville egentligen åka till Lysekil på midsommardagen, det är alltid en cruising
då - och den är uuunderbar!
 
Sedan hade jag önskat att jag hunnit att åka upp till Karlstad en helg för
att klä ut mig till en pirat och umgås med folk på en öde ö!
 
Och om jag stanna i t.ex Gävle i 2-3 veckor för inspelning, samma
gällande Arboga, så måste jag få snacka med min läkare om min
apodos (tablettrulle), nu hämtar jag den en gång i veckan, men det hjälper
mig inte om jag är så långt borta, för att jag kan bara hämta den på ett enda apotket i hela Sverige.
Det är inte som ett recept.
 
Men som sagt..
 
Pussel, pussel, pussel...
 
Som leder till..
 
Stress, stress, stress...
 
 

PSYK kan dra åt helvete!

Taggar: arg förväntansfull, blocket, blogg, bloggare, bloggdesign, bloggdesign', bloggdesing, bloggtips, bloggträff, bloggtävling, boplats, borderline, bostad, bostadslös, eriiza, förbannad, hemslös, ilska, kontaktperson, psyk, socialtjänsten, svek, tid,
Bloglovin
 
 
                                                                                             Tror de att de kan köra över mig???
 
 
Hell no!
 
Igår var jag hos min kontaktperson,
honom som jag nämnde i mitt föregående inlägg.
Det som hände:
 
Han skulle ju skriva en lista åt mig på alternativ hur jag kunde få tag på en bostad.
Gjorde han det? - NEJ!
 
Så jag var inte glad.
Han radade upp alla uppenbara
alternativ, som t.ex boplats.se blocket etc.
Som om jag inte redan kollat där.
Hade jag haft tid på mig, så hade boplats etc. fungerat, men inte när man har några få månader kvar att bo här.
 
 
Är så j*vla trött på honom.
 
 
Han hade mage att fråga mig om jag ville att han skulle följa med på nästa soc-möte, och om vi skulle boka in en ny tid tillsammans...?
 
 
Jag talade om för honom:
 
-"Varför tror du det? Plötsligt vill du inte med på ett livsviktigt möte för mig del.
Sedan vill du boka en ny tid för oss ihop,
när du sade sist att jag var för upptagen för att
ha tid med samtal.
Jag har förlorat förtroendet för dig helt, alldeles
för många kör över mig, att detta tänker inte jag
utsätta mig för en gång till.
Så nej tack, jag vill inte ha något med dig att
göra - du bara sviker mig.
Hej då!"
 
Och så gick jag.
Jag skrek inte på honom eller något, jag sade bara ifrån
och förklarade att man behandlar inte sina patienter
på detta vis.
 
 
Hade jag fel..?
 
 

Vilken j*vla dag!!!

Taggar: blogg, borderline, eriiza, fan, helvete, kontaktperson, piller, psyk, ptsd, socialtjänsten, tabletter, uns, värdelös, ätstörningar,
Bloglovin
Fy fan vad trött man blir...
 
Kontaktperson säger att han följer inte med till soc-mötet
Soc-mötet
 
Kontaktpersonen:
 
Så sjukt tröttsamt.. Han ringde 8:45 i morse och meddelade att han inte
längre vill följa med till soc-mötet jag hade IDAG.
Uhm.. Nehe..?
Han förstod inte vad han hade där att göra.
Och för att förklara IGEN för honom, så var det för att vara ett stöd för mig, lugna mig
ifall det behövs, och ta över samtalet ifall jag känner att jag måste gå ut.
Meeeeeen nej.. Han tyckte att jag lät så sansad och vuxen att det behövdes inte.
 
(Jag satt, skakade, var nära på gråten och arg samtidigt, så nej, inte så sansad)
 

Soc-mötet:
 
Gick väl bra, på sätt och vis.
Tjejen de hade skickat hade ingen aning om hur det här med bostäder fungerade,
hon visste inte själv varför hon blev skickad till mitt möte.
Så hon kunde ju inte svara på några av mina frågor alls, då hon inte visste något.
Hon tog lite av mina uppgifter, och skall kolla på olika bostadsalternativ och återkomma.
 
Fy helvete!
 
 

Utdrag ur boken "Medaljens baksida" m.m.

Taggar:
Bloglovin
Tjoho!
 
Tänkte först skriva att man är vaken och varit det i ett par timmar, trots att
man inte kom i säng förrän vid 6:00 imorse.
Påfrestande med enbart nattinspelningar i kyla, inte så påklädda heller,
då det skall föreställa varma sommarnätter - vid en strand där
det blåser och känns ofta mer som vinter. ;)
 
Men men, det går bra, bara att kämpa på!
 
Tänkte också skriva ett litet utdrag ur boken "Medaljens baksida", boken
jag talade om HÄR <---- länk där jag stod modell för (som Sandra).
Lite för att ni skall se att det inte är enbart "kristen propaganda".
Detta är när Sandra är i skolan, där flera elever är troende, Sandra har precis funnit
en tro i Gud, men vet inte hur hon skall hantera allt, och ingen av eleverna vet hennes nya insikt.
 
Skriver inte ned hela kapitlet,
men delar av kapitel 15:
 
"Noah hade förklarat för henne att tro och vetenskap inte var åtskilda åt men att tron är en övertygelse
om det man hoppas, en visshet om det man inte ser.
Det hade Sandra tagit till sitt hjärta. Som hennes liv såg ut nu behövde hon hopp och en framtid att se fram emot.
Det hade gått så många år utan mening och innehåll.
 
Sandra suckade. Hennes mamma kunde vara snäll, men när hon hade sina perioder förvandlades
hon till ett monster. Sandra hade sett tillräckligt många fester där det spårade ut och
spritflaskorna avlöste varandra. Samma rullande schema verkade Ewa-Lena ha när det gällde
partners. Hon hade testat allt, och könet på på personen spelade inte någon roll.
Sandra hade sett män och kvinnor, äldre som yngre, komma och gå.
Sandra föraktade sin mamma och tänkte sticka hemifrån för gott så fort det gavs en möjlighet."
 
**Inne i klassrummet var det lika kallt som ute, Sandra satt ensam vid sin rad och det hade hon alltid gjort. Inga av hennes klasskamrater ville sitta vid den svarthåriga depprockaren som alltid fräste åt allt och alla"
 
"Någon som däremot kunde konsten att krossa en ungdoms åsikt och framtidstro, var Sandras
religions- och filosofilärare Evert Magnusson. Han hade fem år kvar till pensionen och brukade ofta säga högt hur
skönt det skulle bli att slippa eleverna.**
 
**Evert var en stark anhängare av evolutionen och Big Bang-teorin, och lät eleverna veta det.
Han missade aldrig en chans att skälla ut en elev med en annan åsikt.**
 
**-"Så bara för att du själv har problem med kristen tro så är det okej att häckla den? Du hänger alltså ut hela den kristna tron på grund av en vers som du tolkar in så att den passar ditt eget sammanhang. Det är patetiskt.
Du behöver läsa Bibeln och förstå vad den kan göra med ditt liv. Du behöver möta Jesus.", hördes en röst längst ner i klassrummet.
Hela klassen vände sina huvuden och tittade mot hörnet.
Sandra såg förvånat upp och hennes ansiktsuttryck var en sammansmältning av förvåning och rädsla. Alla
tittade på henne. Vad hade hon sagt? Hade orden kommit ur hennes mun?
-"Ursäkta mig?", sa Evert och gick snabbt ner halvvägs i gången mellan stolarna utan att ta hänsyn om han stötte ihop med någon elev. Sandra såg på honom och i ögonvrån såg hon hur hennes finare klasskamrater började viska och fnittra.
-"Du hörde mig första gången", sa Sandra irriterat.
-"Sandra, vad är det du säger? Du har alltid tyckt illa om religion. Det enda du bryr dig om är dig själv. Varför visar du plötsligt intresse för religion?"
Sandras ögon smalnade och hon kände vreden stiga inom sig.
-"Lägg ner! Säg inte åt mig vad jag tycker och tänker", fräste hon argt. "Du kan predika din övertygelse där framme, men säg inte åt mig vad jag ska tro, väste hon mellan tänderna.**
 
"När det hade lagt sig vände han sig mot Sandra igen och slet åt sig hennes mössa.
-"Här inne har vi inte mössor på oss."
Han slängde den nonchalant på bänken och synade henne.
-"Om du nu tycker att Jesus är så bra, varför lever du som du gör då? Varför hoppa från bron om du tror på en kärleksfull Gud? Varför skära sig om du tror att Jesus är med dig alla dagar till tidens slut? Nyheter, flicka lilla, din Jesus är död. Han dog och ligger begravd."
Det tog två sekunder för Sandra att inse kraften i hans uttalande.**
 
**Hon reste på sig snabbt och tog tag i sin bänk. Med vilda armar tog hon tag i den och vräkte bordet
i väggen. En tavla ramlade ned och splittrades.**
 
**Evert gick fram och tog tag i Sandras överarm. Hennes kropp stelnade till, armarnas muskler spändes, och hennes mun började producera saliv och ögonen var fulla av gift.
-"Du släpper mig på en gång!", morrade hon och försökte rycka åt sig armen.
Everts grepp hårdnade och han började dra med sig Sandra mot dörren.**
 
**Hon hade inget emot att lämna klassrummet, men hon hatade och fobisk skräck för påtvingad kroppskontakt, särskilt av män. Hon slet som ett skadat djur för att komma loss ur fällan hon satt fast i.
Två killar som satt vid dörren såg på varandra och reste på sig.**
 
Skriv gärna vad ni tyckte om detta utdrag och jag kan skicka vidare
 
era synpunkter till författaren! =D
 

Film i Falkenberg & Skövde

Taggar: bilder, blogg, collage, den onda ringen, eriiza, falkenberg, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, filmning, ifocus, informationsfilm, rakblad, självmord, skövde, smink, strand,
Bloglovin
Hejsan svejsan!
 
Som ni förstått har man en hel del att göra.
 
Inspelningarna vi har här i Falkenberg för filmen "Den onda ringen" spelas
in enbart på kvällar och nätter, så dygnsrytmen kommer
att bli riktigt fucked up! ;D
Alla dagar är det inspelning från 19:00-05:00
Men jag kommer till platsen redan vid 14:00
 
Anywho...
 
Här är iallafall lite bilder från Falkenberg för igår/inatt.
Gjorde lite "collage" av bilderna, annars skulle det behöva laddas upp en massa
olika bilder, och då skulle det ta evigheter att ladda sidan.
 


 
Skövde - film - smink
 
Här är bilder på min sminkning i Skövde, filmen där är är jag
självmordsbenägen och massa hemska saker har hänt..
Haha, surprise, surprise! ;D
 

Borta till onsdag?

Taggar: 30 grader i frebruari, backa teater, blogg, eliza sica, eriiza, falkenberg, försov mig, göteborg, hinna, kjell wilhemsen, kristallen', manus, manuspluggande, skövde, sova över, tåg, utopia,
Bloglovin
Hejsan svejsan!
 
Började dagen med att försova mig - smart!
Men kom till Backa Teatern bara en timma efter att
de ringde och undrade om jag skulle komma.
 
Anywho..
 
Nu är det manuspluggande som regerar, inför
morgon, flera scener i Skövde.
Sedan skall jag springa hem, hämta en väska med allt
jag skall ha med till Falkenberg.
Blir upphämtad.
 
Så då åker jag till Falkenberg imorgon kväll, och
är tillbaka på onsdag igen.
 
Skall försöka komma ihåg att ta med min dator för uppdateringar till er! ;D
 
 
 
Känner ni igen den här mannen?
 
Han var med oss på Backa Teater - underbart skön kille!
Kjell Wilhelmsen
(delvis skådespelat i kortserien "30 grader i februari")

Inspelningsschema

Taggar: backa teater, blogg, den onda ringen, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, filmning, igår idag för alltid, pengar, rånad, stress,
Bloglovin
Detta är det
 
fullspäckade schemat:
 
- 4/6 Backa Teater (Göteborg)
- 5/6 Backa Teater (Göteborg)
- 6/6 Igår Idag För alltid (Skövde)
- 7/6 Den onda ringen (Falkenberg)
- 8/6 Den onda ringen (Falkenberg)
- 9/6 Den onda ringen (Falkenberg)
- 11/6 Den onda ringen (Falkenberg)
 
Så jag har fullt upp!
 
Och inga pengar...
Detta blir intressant..
 
Önska mig lycka till?
 

Mamma vill dö

Taggar: bankkonto, blogg, den onda ringen, eriiza, falkenberg, filminspelning, igår idag för alltid, livslust, perfekt, rånad, självmord, skövde, stress, tack, tågbiljett,
Bloglovin
Det här är ju perfekt..
 
* Mamma berättade igår att hon vill dö
* Mitt bankkonto verkar ha blivit länsat på pengar
 
Underbart..
 
Inte så att jag har tågbiljetter att betala för filminspelningarna.
 
Tack mamma!
 
Du vet att jag är sönderstressad som det är.
Lägg detta på mig också.
 
-"Har ingen livslust längre.."
-"Lever enbart p.g.a dig.."
 
Låt mig inte stå i vägen för ditt martyrskap.
Dumpa allt på mig som vanligt.
 
-"Du är stark, du klarar dig."
-"Detta kommer att hjälpa dig i ditt skådespel.."
 
Tack!