Mamma vill dö

Taggar: bankkonto, blogg, den onda ringen, eriiza, falkenberg, filminspelning, igår idag för alltid, livslust, perfekt, rånad, självmord, skövde, stress, tack, tågbiljett,
Bloglovin
Det här är ju perfekt..
 
* Mamma berättade igår att hon vill dö
* Mitt bankkonto verkar ha blivit länsat på pengar
 
Underbart..
 
Inte så att jag har tågbiljetter att betala för filminspelningarna.
 
Tack mamma!
 
Du vet att jag är sönderstressad som det är.
Lägg detta på mig också.
 
-"Har ingen livslust längre.."
-"Lever enbart p.g.a dig.."
 
Låt mig inte stå i vägen för ditt martyrskap.
Dumpa allt på mig som vanligt.
 
-"Du är stark, du klarar dig."
-"Detta kommer att hjälpa dig i ditt skådespel.."
 
Tack!
 
 


amen va snällt.. =/
Verkligen skoj o höra ifrån sin egen mor dessutom.. =(

Hoppas hon kommer på bättre tankar o sprider glädje snart istället.. <3

2013-06-03 // 18:15:35

Kramar om!

Är man förälder så säger man bara inte en sådan sak. Spelar ingen roll hur man mår, man säger inte så till sitt barn, aldrig. Det finns INGA ursäkter för det.

Förstår att du så klart mår ännu sämre av att få höra en sådan sak. Det spelar igentligen ingen roll om man har bra eller dålig relation till den som säger så, den blir knappast bättre av sådanna "sanningar".

*Kramar om*

Önskar jag kunde göra någe för att göra det lättare för dig. Men jag finns här om du behöver en "soptunna" att vräka ur dig... *Kram*

2013-06-03 // 18:19:10

Min lilla gumman!
Vet inte vad jag ska säga. Jag har ju själv mått dåligt och funderat på att avsluta livet...men kommit fram till att jag måste finnas för mina barn. Jag skulle aldrig säga till dom att jag inte ville leva längre. Det är att skuldbelägga barnet. Och det spelar ingen roll om man är i din ålder eller 6 år. MAN FÅR INTE SÄGA DET TILL SITT BARN! Skuldkänslor för någon annan är vad det minst av allt behöver eller förtjänar. Du ska inte behöva vara mamma åt din mamma. Och missbruk....ja, det har jag tonvis av erfarenheter av...
Det är dags att din mamma börjar stå på egna ben och tar lite ansvar.
Är detta vad hon har att erbjuda dig, kan hon lika gärna var tyst.
Jag finns om du behöver mig.
KRAAAAAM <3

2013-06-03 // 19:02:14

vilken mamma du har! Fyfan...Det är ju verkligen inte nåt man vill höra från henne..Kram...vet inte va jag ska säga mer

2013-06-03 // 19:29:38

hm kanske ska säga upp bekantskapen?? =/

Finns så mkt bättre o lägga energi på?? =(

kram <3

2013-06-03 // 19:52:08

Förstår att du har ett helvete vem skulle inte ha det när man har en nära anhörig som lägger över all skit över en...va stark...tänker på dej

2013-06-04 // 09:53:27

Det var inte roligt att läsa och jag förstår verkligen att du inte mår så jättebra. På sätt och vis är det ju bra att du då har teatern att försjunka dig i, men jävligt trist att du inte kan ta dig till inspelningsställerna .... Hade jag kunnat hjälpa hade jag gärna gjort det.

2013-06-04 // 13:58:38

kram, <3

2013-06-04 // 15:00:45

Det finns typ inget värre än att höra att ens förälder mår så dåligt att den inte vet om den vill leva eller inte. Det är vidrigt och det är en pina. Min pappa sa nåt om det till mej när jag var bara var tolv, minns än hur det skar igenom mej. Blev helt ställd. Men slog det mej även att hur många gånger hade ju inte jag sagt det till honom trots att jag bara var ett barn.
Ofta, kan ju särskilt vi med Borderline känna igen att det pendlar och att "mellan sagt och gjort är språnget stort". Det är även ju så att det ofta är de som pratar om suicid som INTE gör slag i saken och tyvärr tvärtom. Ofta så bottnar ju även sånna tankar mer i frustration än depression, man blir helt enkelt såpass frustrerad över att livet inte är ljusare än det är och så längtar i själva verket oftast mer efter en förändring av livet än att avsluta det. Nu känner jag ju inte din mamma, men har förstått att hon haft det struligt. Kanske skulle du kunna be henne att vända sej till nån på öppenvården där hon bor, nån proffessionell som skulle kunna hjälpa henne vidare, är ju helt fel iaf att hon ska avlasta sej på dej hjärtat <3

Sköt om dej gumman!

2013-06-04 // 18:06:51

Inte flytt, utan semester.. Min och pojkvännens familj bor här uppe i norrbotten så.. Jag själv har inte varit uppe på 2 år och han inte på 1 år..

Åh fy! Det är så otroligt fult att säga så speciellt till sitt barn.. Jag minns att min morsa sa ungefär samma sak till mig på min 16 års dag, på kvällen.. Man gör inte så..

2013-06-04 // 20:48:17

Men what, hur kan ens mamma säga sådär?! Men hon mår säkert mycket dåligt, men att säga så drar ju ner dig och lägger massa krav på dig. Nej usch. Jag tycker synd om både dig och din mamma. Hoppas att det löser sig. Fin bild för övrigt!

2013-06-04 // 21:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback