Alla dessa trashiga jeans . . .

Taggar:
Bloglovin

 

Ja, vi alla har väll sett sådana här sortens Jeans (?)
Gina Tricot har svarta trashade, och nu har även H&M liknande.

Men varför lägga så mycket pengar på ett par jeans, som egentligen är mycket mindre denim på ? 

Gör kanske som jag ?

Du behöver;

Ett par jeans, vilken färg du nu vill ha.
Sandpapper (och kanske en kloss, så är det enklare)



+



=



Det är bara till att slipa med sandpappret rakt på byxorna precis där du vill ha lite trashigare stil.
Enkelt, och mycket billigare, ett par vanliga jeans går ju att hitta för 199 kr.
Sandpapper 30kr ?

Och vips, så har du ett par jeans som ser ut att kosta 1999 kr

Good luck y'all


Inskriven på behandlingshem. . .

Taggar:
Bloglovin
Jag blev alltså inskriven behandlingshemmet
här i Lysekil i lördags. . .



Har ännu inte kommit fram till vad jag tycker om stället.
Hittills verkar alla trevliga, men å andra sidan
har alla någon sorts psykisk störning,
så det kan säkert vända när som helst.
På sådana här ställen finns det inga garantier.

Rummet som jag bor i är lagom stort,
och jag kommer säkert trivas bättre så småning om.
Skall bara hitta lite foton och bilder
jag kan sätta upp på väggarna så att det blir lite mer personligt.

Imorgon skall jag träffa läkaren.
Skall fråga om jag kan göra några undersökningar
och kanske få en diagnos för t.ex ADHD, ADD, Aspergers etc.



Jag har redan slutat för dagen, men väntar på Elin & Sanna.
Vi bör ha fått våra pengar idag, så vi skall ta någon öl ;P

Veckans låt

Taggar:
Bloglovin
James Blunt - Same Mistake
(klicka på namnet för att komma till hans hemsida)


Klicka här för att lyssna på YouTube

Helgen *dramatisk musik*

Taggar:
Bloglovin
Ikväll så skall jag, Elin, Tony, Jonas och SS ut.
Hoppas det blir kuligt.
Vill verkligen ha roligt en "sista" gång innan jag flyttar.



Imorgon kl. 11:00 skall jag ju vara på behandlingshemmet.
Tur för mig som sjukt sällan blir bakis.
Annars hade det kanske inte varit det bästa första intrycket (?) ;P



Jag har ju frågat en utav personalen på hemmet vad det är för patienter där.
Alltså vad de har för psykiska problem.



Det visade sig att det finns ingen kategori där.
Kan finnas allt mellan Borderline till svår Schizofreni.
( Klicka på sjukdomarna för att få mer info om dem )

Hm, undrar hur tryggt det känns . . .

Ang. föregående "rasistiska" inlägget . . .

Taggar:
Bloglovin
Någon "Anonym" frågade om det finns någon i klassen som är mörkhyad.

Svar;
Nej, det gör det inte.
Men jag funderade på samma sak.
Om det nu hade gjort det, undrar hur hon/han hade reagerat på det väldigt konstiga uttalandet (?)

Rasistiskt ?

Taggar:
Bloglovin
Hm, hade precis Engelska . . .

Vår lärare frågade oss alla;
- "Varför är det så många som har slutat eller bytt i er klass ?"



Ingen svarade . . .

Då plötsligt häver hon ur sig;
- "Var har ni gjort av med alla 20 Negerpojkarna !?"


WTF ?

Så får man väll ändå inte säga !?

Så de flesta i klassen började vända på sig för att kolla om det var fler som reagerade på hennes uttalande . . .

Är det bara jag (och några till i min klass), eller var det otroligt fel, och kanske till och med okänsligt att uttrycka sig på det sättet ?

Hjälp !

Taggar:
Bloglovin
Nu är jag åter igen i min "nere"-period.

Vi skulle ha idrott idag, men jag gick inte dit.
Delvis för att jag har mått kasst och haft migrän 2 dagar i rad,
och för att alla är dansare, eller fotbolls spelare i min klass.
Det skulle innebära (som vanligt) att jag är sist, och alla andra suckar.



Jag orkar verkligen inte med sådant just nu.

Har alldeles för mycket att tänka på, orkar inte oroa mig för att bli utskrattad igen.



För övrigt så hade jag teater idag.
Vilket var faktiskt helt okay.
=)

Men ang. behandlingshemmet så är jag rätt orolig på vad jag har att förvänta mig.
Men skall inte gå händelserna i förväg, får väll se vad som sker.

Bye bye y´all

Behandlingshem + Schampoo

Taggar:
Bloglovin
Ja, skall träffa min psykolog idag vid 14:00
Hon vill då att jag flyttar in redan på fredag, men som sagt så hade jag tänkt gå ut den kvällen.



Känns ju inte särskilt lyckat att säga till personalen;
- "Ni får ursäkta, men jag skall ut och supa nu i ett par timmar !"

Ni kanske håller med om det ?

Så jag hoppas att jag kanske kan få flytta in på lördag (?)





Och klart är min timing så underbar.
Jag har äntligen fått min katt.


(Observera att detta inte är min katt, men väldigt lik)

Men jag kan ju inte ta med honom in på behandlingshemmet.
Han är så liten och söt, han är nu döpt till Schampoo.
Hon som har kattungarna sa att hon kunde ta hand om honom för mig medan jag är inlagd.


Tydligen skall jag ha teater ihop med Estet 2:orna (eftersom jag är den enda i 1:an som valde inriktning teater).
Problemet insåg jag idag, att de som går 2:an samma tid som jag har, de går kursen B, jag har inte ens Scen gestaltning A.
Hm, hoppas de löser detta imorgon...

För övrigt så har jag många skilda tankar kring min klass, vet inte än om jag trivs..
Tvivel.
Undrar hur bra jag fixar en ny klass, ny inrikning och ett nytt "hem".

Hoppas att det går bra på hemmet.


Men när jag vet mer om allt detta kommer jag att skriva det på bloggen.

Äntligen uppdatering !

Taggar:
Bloglovin
Ja, nu när jag har börjat ESTET-teater så känns allt ovant.
Jag kan t.ex inte ta studenten förrän jag är 21år gammal.



Har aldrig gått gymnasiet över huvud taget.
Bara IV (vilket jag föredrar att kalla fritidsgård) och folkhögskola.

Så det här med att gå på lektioner och kanske till och med sköta allt känns ovant ;P



Förresten så får jag flytta in på behandlingshemmet från och med fredag.



Men å andra sidan så skall jag nog ut den kvällen.
Känns inte riktigt nödvändigt att förstöra det genom att flytta - igen.

Och självklart (men inte konstigt egentligen) glor hela min nya klass på mina ärr.
Ok, jag förstår varför, men å andra sidan när folk gör det så känns det som att alla tankar kommer tillbaka.

Tankar som kretsar en i huvudet då man faktiskt är i det självskadebeteendet.



Hehe, men skämt å sido. . .

Nu har de på hemmet och min psykolog samt psykiatriker satt upp "mål" inför min behandling.

 
  • Sluta stöta bort människor kring mig
  • Sluta med självskadebeteende
  • Hitta orsaken till varför jag mår som jag mår
  • Kanske inte dricka/ta tabletter såpass ofta som jag gör

Om jag kan så flyttar jag in på behandlingshemmet på lördag.
Helvete, måste ju packa =O


. .. .

Taggar:
Bloglovin

Som ni vet har ju jag ingen tillgång till något för att jag är dålig ;P

Har börjat Estet nu.
Skall in på behandlingshemmet nästa vecka, eller veckan därefter.
Men skriver mer ingående på måndag.
Har ingen ingen tid att skriva allt.

Men jag lovar - på måndag får ni allt klart...


Förlåt. . .

Taggar:
Bloglovin
De senaste 1-2 veckorna har det bara handlat om festande/drickande för min del.
Håller kanske på att förvandlas till min mor ?

Igår hade jag ett litet utbrott på mig själv, alkohol, tabletter och rakblad är inte den bästa blandningen...



Jag menar alltså inte att jag försökte ta livet av mig !


Vem vet, kanske överlever en gång till.
Så många gånger som jag höll på att försvinna, ändå är jag kvar..

Oj oj oj, så patetiskt det lät.
Men tänkte om ni ville veta vad som hänt mig det senaste.
Vet inte heller om det blir något behandlingshem för min del.
IOngen verkar göra något för att det skall hända.
Ännu en gång känns jag som ett hopplöst fall.