Update !!!

Taggar:
Bloglovin
Sorry för att jag inte varit aktiv.
Men här kommer en uppdatering...

Film


Som sagt var ju med och medverkade
i den norska filmen, i morse hörde
de av sig igen, och vill att jag skall
vara med på någon fotosession.

Vet ännu inte vilken dag, men kul ! =)
(Hoppas jag minns att ha med mig kamera)



Helgen



Var ute med underbara Rebecca i
lördags, vi gick ut på krogen och
hade grymt roligt !



Medicin ändringar


Nu skall min Cipralex (SSRI) höjas till 10mg.
Och jag skall även börja med Nozinan (neuroleptika)
imorgon...
Får se hur detta kommer att bli..
Måste få ordning på doserna etc. under
sommaren, annars kommer jag inte
orka med skolan i höst på heltid...



Filminspelningen idag

Taggar:
Bloglovin
(Filmen heter "Teori og Praksis")

Eriiza är just så smart
att hon
laddar sin kamera, men tar såklart
inte med sig den.. ?
(Slänger in bilder från "Bröllopsfotografen"'s inspelning istället)



Nåja, jag var i alla fall i Trollhättan
och skulle vara stand-in för
huvudrollinnehavaren
när han
skulle pierca sig.
Det blev mycket väntan, men det
är inget ovanligt, som ni kan läsa
tidigare har jag erfarenhet av inspelningar.



Blev sminkad, även med silikon
för att dölja mina piercing-hål.

Orkar inte skriva ned allt som hände,
men kan säga att det var jävligt
svårt att få till det.
Nålen ville inte gå igenom p.g.a
silikonet som täppte hålet.



Har skakiga händer vilket underlättade
inte
alls, OCH nästan alla talade
norska, något jag inte förstår...

Nåja, till sist fick de scenen som de
ville ha, och jag var på väg hem.


Lyckad dag.. ?




Älskade bibliotek...

Taggar:
Bloglovin
Drog iväg mig till biblioteket
här i stan förut.
Och fann 3 biografier.

Så jag hoppas på att de är något
att ha.
Alla är tragiska biografier, med
incest, våld och liknande.




Någon som läst någon av dem ?



Halvnervöst... ?

Taggar:
Bloglovin




Som sagt imorgon drar jag ju
iväg till filminspelningen imorgon...
Det var ett tag sedan framför
kameror
nu.

Nåja, har fått tid och adress nu.
Vilket visar sig att jag har tid att
ändå vara öppenvårds-gruppen
imorgon. =)


Idag händer inget alls, skall
väll bara vara hemma.
Är för fattig för att ha råd med
saker. ;D
Skaffade ett bibliotekskort,
kanske svänger iväg dit och ser
om de har någon bra bok.




Slänger in lite music som representerar mitt
mående
just nu;






P!nk - Leave me alone (I'm lonely)





Sådant jag pysslar med...




Filminspelning !(?)

Taggar:
Bloglovin
För ett par dagar sedan skrev ett
castingbolag till mig här på bloggen.
De spelar in en norsk långfilm
och huvudrollsinnehavaren
skall pierca kinden, men han
har ingen, så jag skall vara
"stunt-piercad".

Killen som castar folk till filmen
hade visst googlat fram mig. ;D

på onsdag skall jag till
Trollhättan och spela in.
Intressant, förr sökte jag en hel
del till film/serier, men nu hade
jag mer eller mindre lagt av, och
så blir jag googlad. ;D



Ett par bilder från "Bröllopsfotografen";




Björn Starrin




Johan Andersson & Jag




Kjell Bergqvist




Johanna Strömberg

Otrolig varm & nästan händelselös dag ;D

Taggar:
Bloglovin
Idag har det varit sjukt varmt.
Gick ned till stan för en kaffe
och ett glas vatten, ensam.

Men jag kände att jag behövde
passa på att utnyttja vädret.

Emma fyller år imorgon så hon
skulle dra till med lite party ikväll
istället, men det blev avbokat.
Jag själv skulle inte dit, för att
jag inte har råd att åka.

Så Emma kommer hit istället.
Skall möta upp henne om ett
par timmar, så tar vi promenad
på stan och kanske en öl ?


Klänningen är stulen ur mammas
garderob, och väskan är second
hand
för 10kr

Vad tycks ?










Och slänger in en skön klassiker;

Peter Gabriel
- Sledgehammer


Beklagar för dålig uppdatering

Taggar:
Bloglovin
Har haft mycket, och samtidigt lite
de senaste dagarna, både psykiskt
och bildligt talat.

Hoppas på att vara tillbaka nu, och vara
lika engagerad i er - läsare, som i själva
bloggandet.

Just nu är jag tok för trött på olika sätt
för att gå igenom allt som skett.
Men jag lever.


Och nya röda shorts (på bilden) från
Mari Philippe (som kavajen i bilden bredvid, också second hand), second hand, men helt
oanvända.
För 30 kr.


Förresten så borde ni lyssna på två
bra låtar.
Den första är det tyska bidraget för
Eurovision Song Contest.

Den påminner i stil med Lily Allen.

Lena Meyer Landrut - Satellite





Den andra låten är en väldigt
vacker låt av;

Lisa Nilsson ft. Björn Eidsvåg
- Eg ser (I see)


Second hand och kaos

Taggar:
Bloglovin
Det har varit en snurrig dag.
Skolan fick jag inte riktigt ihop.

Senare var jag tvungen att gå till
öppenvården för mina sömntabletter.
Gick dit och de hade inte en enda
läkare, eller sköterska som skulle
ha tid med mig ens i 5 min  (?)

Och till råga på allt fick jag en
räkning på 500kr för mina senaste
besök på psyket, jag är 19år,
jag skall inte betala ett öre..

Så mobila teamet får komma ikväll igen..



Var bara förbannad och hade
huvudvärk, så jag gick för att
handla på second hand !

Hittade

Kjol - 40kr
Halsband - 30kr
Otrolig tavla - 20kr





Jag avgudar tavlan,

vad tycker ni ? =D


Ny piercing, Vinyl konst & Film recension

Taggar:
Bloglovin

Piercingen


Fick ett mindre ryck idag, och
"åter"-piercade mig.
Har ju haft en hel del piercingar,
men har tagit ut 11 stycken.

Fick för mig att jag skulle pierca
kinden
igen.

Kanske håller jag på att få a mental breakdown !?


Vinlyl - Konst (?)


Kom på att jag har flera gamla vinyl-
plattor
, men ingen spelare.
Så istället skapade jag lite konst
på min musik-vägg.

Vad tycks ?





Film recension


Köpte igår en film som heter "Solstice".

Det är en skräckfilm, av skaparna
till "The Blair Witch project".
Den var faktiskt bra, man ryckte till
flera gånger.
Och det var ett bra slut, med en skön twist.

Betyg;



Piller trouble !!! + design

Taggar:
Bloglovin
Eftersom jag sover dåligt får
jag ju som sagt Imovane och Stilnoct.
Men de doserna är allt för låga,
jag har blivit allt för van.

Så de senaste nätterna har jag
fått ta dubbla doser, och eftersom
jag har mina piller i apodos
(doser i små påsar), så har jag
ju tappat dagar.

Så ikväll har jag ingen nattmedicin
alls..
Så jag har rings Sjukvårdsupplysningen,
de visste inte hur jag skulle göra.
Sedan kopplade de mig till Psyk
Näl..
Och de på Näl sa åt mig att ringa
de Mobila Teamet, så jag skall ringa
vid 17 (då de öppnar), och
hoppas på att de kan göra något...


Wish me luck ?







Kom ihåg att säga till om du vill
ha en av dessa designs !

(Klicka på bilderna för att se dem i helhet)


NR1




NR2




Två nya T-Shirts + Ännu en design

Taggar:
Bloglovin
Har shoppat lite idag, både för att
jag var uttråkad, och för att jag
helt enkelt måste uppdatera min
garderob p.g.a viktnedgång.

Dessa två T-Shirts köpte jag.
Fastnade verkligen för randigt. <3



Vad tycks ? =)


Och jag har ytterligare en design att ge bort.
Precis som i föregående inlägg är det bara
till att tala om att du är intresserad, så lottar
jag fram under veckan !


Klicka på bilden för att se i helhet:





Samma gäller den här:





Vill du ha designen ?

Taggar:
Bloglovin
Gjorde en enkel design idag..
Klicka på bilden för att se designen i helhet.



Som vanligt så behöver du bara skriva
till mig
att du vill ha designen, så lottar
jag
sedan ut den som får den.

Du behöver alltså INTE tjata dig till
röster från andra.

Ni som inte vill ha den:
Tycker ni att den blev bra ?

Ny hårfärg... *suck*

Taggar:
Bloglovin


Designen jag gav bort

Taggar:
Bloglovin
I veckan gjorde jag en design,
som jag nu har gett bort.



Vad tycker ni, blev den bra ?


(klicka på bilden för att komma till den)




Det verkar som att designa bloggar
är min sorts terapi, så jag skall
börja snart på en ny.
Även den kommer jag att lotta ut.
Lägger upp bild när den är klar. =)

Fokuserad dag

Taggar:
Bloglovin
Idag skall jag försöka komma igång
med att städa lägenheten, tro mig,
det behövs !!!

Så när jag väl funnit ork till detta
projekt skall jag sätta igång.

Senare skall jag ta en fika med Moa,
och vi skall diskutera lite kring mitt
liv inom psykiatrin och kanske
dra in en jurist i detta...

Skall även snacka med min samtals
kontakt på öppenvården
, om att
Moa skall vara med på nästa
samtal..
För att jag kan inte prata med henne.
Hon verkar göra mig frustrerad
med mening (?)



Alice in the chains
- Check my brain




Vad leker ni med idag ?


Tankar i skolan

Taggar:
Bloglovin
Förstår inte riktigt om vad som sker
i mitt huvud, ena stunden vill jag till
medicinskåpet och dra i mig varenda
liten kemisk substans, och i nästa
längta till hösten och Sinclair (fast
jag vet att det för med sig ångest)...


Hatar att jag skall vara så svart-vit
och studsa såpass i mitt humör, det
kan ju inte vara nyttigt !?

Tablett och matmissbruket märks av
allt mer, alla fall i mina ögon.
Är trött på att kämpa för allt, utan
att få belöning.
Bara självmisshandel..

Energin verkar upphöra.










Corroded - Time and Again


Karusellen snurrar

Taggar:
Bloglovin

Mitt huvud verkar leva i en
karusell.
Jag är illamående, och långsam
i mina tankegångar..
Är trött, men vill inte vända på
dygnet.

Så jag väntar i en timma till, sedan
får jag ta och krypa i säng med
mina sömntabletter som förlorat
sin funktion...


O.A.R
- Shattered'



Helt upp och ned

Taggar:
Bloglovin
Att somna blir allt svårare.
Men p.g.a medicinen är jag sjukt
trött,
så när jag väl somnar kan jag
nästan inte komma upp alls.

Måste försöka finna en balans
i det här..

The Pixies - Hey





Till pimpXprincess




Sanningen och den nya frisyren

Taggar:
Bloglovin

Har funderat ett tag på vad jag skall
göra av mitt hår, så jag klippte lite.
Blir nog mer ändringar snart, men
det får duga så länge.
Måste färga det också...


Sanningen;


Tänkte dela med mig utav min
vardag, som ni vet är inte mitt
mående det allra bästa.
Och just så här vacker ser jag ut
p.g.a mitt psyke och lugnande.
Piggare än så här blir det inte.





Kom ihåg att säga till om ni vill ha
designen (inte klar än).
(Kolla hur den ser ut på riktigt)



Haha, är så jävla trött på allt !

Taggar:
Bloglovin
Är så himla trött på allt.
Så trött att det blir roligt, så ett
tragiskt sätt.

Står nog inte ut längre med mig
själv och mina tankar.

Det är komiskt hur nära undergången
jag är - igen.
Att hamna på låst avdelning igen är
inget alternativ, det är som att ta
10 steg tillbaka.
Jag vill ta stegen framåt, men känner
inte att jag får hjälp på traven.


Haha, alla vill till himlen men få vill ju dö (?)




Good shit/bad shit (?)

Taggar:
Bloglovin
Nya grejer på gång !
Imorse gick jag till öppenvårdsgruppen.
Det var helt OK, jag och Sara lagade mat
och min s.k. samtalskontakt satt på sitt
kontor hela dagen..

Kände även för mina gamla stålhättor som
jag inte använt på 5 år tror jag, lite
konstigt att ha på sig dem igen ! ;D


Sinclair - Media



Var på kvällen på Sinclair (ny skola) för
att kolla in de olika inrikningarna på
media-programmet, det var väldigt
roligt, och känns som att jag kommer
att trivas !(?)

Och Truly Me guidade mig runt på skolan !
Underbar tjej !

Förutom alla
pandorna då ! ;D


Dra in advokat ?


Funderar på att dra in en jurist i hela
mitt "psyk-problem", jag anser att
jag har blivit felbehandlad.
Och inte bara jag !

Så det kanske är dags att dra in
rätten i det här, och få laglig rätt (?)


Designen !


Kom ihåg att säga till om du vill ha blogg-desigen !

Vill du ha designen ?

Taggar:
Bloglovin
Har lekt lite, är inte klar (det syns).
Men så här mycket har jag gjort
hittills..




Vad tycker ni ?

Någon som vill ha den när jag är klar ?

Love that Second hand

Taggar:
Bloglovin



Igår var det en konstig dag,
tänker inte ens gå in på det, men
jag var ganska irriterad på det
mesta..
I alla fall hann jag med Second hand,
den här underbara lilla väskan med
lång axelrem för 30kr




Vad tycks ? =)

Idag händer det nog inget av intresse.

Eriiza talar ut (om psyk)

Taggar:
Bloglovin

Man tycker ju att psykiatrin borde utvecklats under åren,
men systemet står ju still.

Förbannade läkare, förstår inte hur de resonerar.
Och hur väljer de vilka som skall få hjälp och inte !?
Sjukt !

Jag går på samtal 1 gång i veckan, har grupp
"terapi"
en gång i veckan.
Har 4 olika mediciner just nu.
Men det skall visst bli någon ändring på det (?)
Har varit inlagd flera gånger på både BUP & vuxenpsyk för
3 självmordsförsök,
och när läkare har
ansett att jag är en alldeles för stor fara.
Men nu, nu när jag har så mycket som står på spel,
verkar inget hända.


Vet inte riktigt vad man skall ta sig till.
Klart jag inte vill bli inlagd igen, men
jag verkar ju inte heller veta vad som är bäst för mig.
Hur jag skall få ordning på saker och ting.

Men å andra sidan verkar inte läkarna vara några genier heller.


Inte aktiv...

Taggar:
Bloglovin
Jag vet att jag inte varit särskilt
aktiv i bloggen det senaste.
Men mitt huvud har varit fullt,
och jag har behövt en paus.

Men jag har handlat lite.
Dock inte Second hand
Kofta 79kr
Linne 129kr



Hoppas på att bli mer aktiv snart..
Och hoppas på att ni vill ha mig tillbaka.

Eller ?