Ny konst och utvärdering av Stesolid

Taggar:
Bloglovin
Målade detta till en behandlare på psyk.


Katten chillar i soffan och ser sömnig ut.. ;D




Utvärdering:

Igår tog jag mina Stesolid, de hjälpte inte.
Men det kan vara tillfälligt, så jag skall
prova ikväll också.
Ljuden är tydligare och kommer allt närmre..



Svar: Ja det är jag :(



Ok.. Jag håller tummarna för dig!



Ja det kan det såklart, men blogga när du känner för det helt enkelt!

2012-02-15 // 10:54:24

Sv: Men herre Gud! Fy på Hitchcock! Stackars djur :(

2012-02-15 // 11:12:12

Var stark. Vi finns här för dig.

2012-02-15 // 11:22:57

Håller tummarna för att de hjälper ikväll.

2012-02-15 // 12:00:59

Sv: Tack så jätte mycket! :)

2012-02-15 // 12:04:11

Du tecknar väldigt bra :)

2012-02-15 // 12:07:47

Hahahahhaha är det bara jag som tycker katten ser ut som Gustav???



Håller tummarna för dig tjejen. Du förtjänar så mycket bättre och mer än ett dåligt mående.



sv; Roxy har inte opererats.. däremot går hon på kortison och antibiotika för någon form av infektion i kroppen. troligtvis från en fästing.

2012-02-15 // 12:10:49

Jag hoppas att stesoliden ger effekt i kväll!

2012-02-15 // 12:13:53

Tack så mycket!



Hoppas verkligen att det kommer att kännas bättre snart!

2012-02-15 // 12:18:54

migrän med aura även kalla klassiskt migrän

i mitt fall: flimmer, blixtrar, synfältsbortfall, känselbortfall i halva kroppen vänster sida, talcenterstörningar,minns inte vad jag heter eller snarare kan inte ens minnas ord överhuvudtaget, går åt höger när jag vill åt vänster, rädd att aldrig komma ur det psykosliknande tillståndet hör till varje gång, hörselkänslighet, ljuskänslighet, illamående och kräkningar, den fruktansvärda huvudvärken kommer sist - men den upplever jag som minnst skräckinjagande ändå, för då kan jag åter ord och kommunicera

2012-02-15 // 12:25:49

Det måste vara hemskt att ha psykoser och hallucinationer, men jag är skonad från det och kan inte ens föreställa mig det. :/



Men det glädjer mig att du börjat blogga igen, kanske är det ett tecken på att du mår bättre, ja förutom psykossymptomen då alltså.



Sv: Jag fick för mig att mina boendestödjare läste den, haha, vilket inte är så troligt - hur skulle de hitta den liksom?!

2012-02-15 // 12:33:00

SV: hej finafina du! det är ingen fara. har dock varit lite orolig! hur mår du?



jag har inte varit så aktiv med mitt bloggande själv så, ska försöka komma igång igen nu.



KRAM!

2012-02-15 // 12:54:28

nä migrän är aldrig roligt, men som tur är så får jag det så sällan numera, i tonåren var det varje vecka, nu är det ett par gånger om året!! det är superflyt.. sålänge jag undviker spinning och extrema saker, och jag misstänker att jag inte kan äta vissa saker.. men det är saker som jag inte tycker om ändå så ingen vet. det sägs att den frekvensen som var i puberteten återkommer i klimakteriet, eh kul. jag har ärvt min migrän från pappa som har precis samma typ. han fick åka ambulans som liten för de trodde han hade drabbats av hjärnblödning. när jag var liten gick jag igenom hjärnröntgen och ett gäng undersökningar innan de insåg att det bara var svår migrän...

men det du har är också migrän med aura om du kollar upp det på nätet

migrän utan aura är i stort bara huvudvärk, inget flimmer, rubbningar eller illamående

2012-02-15 // 13:00:32

medicineringen går inte riktigt som jag vill. min adhd medicin & min antidepp funkar bra, men inte de lugnande. det hjälper när den själv vill, men jag måste göra det mesta själv. medicinen kan inte alltid fixa livet åt mig, bara jag. och psykiskt är det lite upp & ner. har vart så mycket sjukdomsfall i släkten & i familjen att de blivit som legat och gnagt på mig. men känns ändå som det är på väg att ändå kännas okej. hur går allting för dig med det psykiska?

2012-02-15 // 13:10:27

jorå, jag får imigran 20 mg nässpray utskrivet, det är det som fungerar bäst, så länge jag tar det illa kvick när jag börjar uppleva flimmer

tar jag nässprayen försent så får jag hela anfallet ändå, men hinner jag ta den i tid (vilket jag alltid brukar) så går det över på en halvtimme istället för att ligga och tro att "this is it" i ett dygn

själv då, får du något? hjälper det isåall?

2012-02-15 // 13:19:49

det låter inte alls kul. just nu äter jag lergigan och eftersom jag inte får ner tabletter så får jag det i flytande form, får ta så mycket dock. och det blir mycket kaos i magen. mkt magknip och sådär, men testar just nu ett örtmedel (eller vad det nu är) emot magen, och det hjälper lite. och får mycket sura uppstötningar.

2012-02-15 // 13:21:22

Hej



va roligt att du kikade in för då hittade jag ju din blogg med!



Grymt snygga piercingar och tatueringar du har=) ME LIIIIKE=) Och din blogg är en sådan jag föll för så jag kommer säkerligen in fler gånger!



Ta hand om dig för du är UNIK!



=) kram

2012-02-15 // 13:37:00

ja det var ju jag som skrev kommentaren ovan då=)

2012-02-15 // 13:37:48

Åh söt katt :)

2012-02-15 // 16:02:45

Usch, hoppas det blir bättre ikväll! Det där låter läskigt.



Tack! :)

Jag ska anmäla honom till socialstyrelsen för att han inte har skött sitt jobb. I somras flyttade jag ju och då skickades en remiss från "gamla psyk" till psyk här i Örebro. Sedan dess har jag träffat min läkare EN endaste gång. Det har inte gått att få tag på honom, och dessutom så bemötte han mig bedrövligt. Det är det sämsta läkaren jag nånsin har träffat på.

För nån vecka sen tog dessutom min medicin slut, och han hade inte ens brytt sig om att ha uppföljning på den, eller att skriva ut nytt recept. Så det slutade med att jag fick åka in till psykakuten och få min dos där.

Dessutom gick min sjukskrivning ut sista november, och jag har fortfarande inte blivit sjukskriven på nytt. För några dagar sen så fick jag en kallelse om att jag ska träffa honom 3e mars. Men under hela december och januari har jag gått och väntat på att ställas i kö för en akuttid till sjukskrivning, men inte ens det har han brytt sig om förrens nu. Trotts påtryck från psykakuten och och min psykolog.

Hans agerande har fått mig att må otroligt mycket sämre än jag hade behövt att göra nu det senaste halvåret. Och allt det här vill jag att socialstyrelsen ska få reda på, även om det inte ger några konsekvenser för hans del. Det kommer i alla fall att kännas lite bättre för mig.

Nu blev det väldans långt det här...

2012-02-15 // 18:15:22

Bra, försök ett tag till!

2012-02-16 // 22:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback