Gränsland & sista chansen i TÄVLINGEN

Taggar:
Bloglovin
Idag är jag inte lika ledsen, men det känns som att jag har en slöja över mig.
Jag ser, jag hör, men jag förstår inte.
Som min diagnos - ligger i ett gränsland, i detta fall mellan verkligheten och den svarta sorgen.

Jag vill samspela i relationer, men är inte värdig dem.
Vill ha en umgängeskrets, men verkar inte förtjäna en, åtminstonde inte att få behålla en.

Allt är ett gränsland.
- Äta eller inte äta ?
- Ha normalt förhållande till mat, eller faktiskt lyckas jobba till drömvikt ?
- Säga vad jag tycker i risk av att låta korkad, eller vara tyst och bara verka korkad ?
- Springa till rakbladets trygghet, eller låta ångesten hindra min vardag och sömn ?


Upplever ni också detta gränsland?

Och även om mitt rationella, logiska-jag, vet svaret på frågorna, så är valet ändå galet svårt...




Och idag är det sista chansen att anmäla sig till tävlingen.
Lottar ut en vinnare imorgon.
(Klicka på bilden för att anmäla dig och se vad böckerna handlar om)



Vann också dessa vackra örhängen och earcuffs hos Malin Westman.
Tack Malin, har aldrig vunnit något tidigare ! =)



Är nästan klar med den nya designen, vad säger ni ?
Skall jag lägga upp den nya, lite mysigare, varmare designen...



Hej!

Har frågestund på min blogg, fråga gärna något! :D

Kram!

2011-10-13 // 16:32:33

jag skäms lite över det men jag gråter för saker som stressar mig...typ som nu, jag har bara turist visum för att få vara i USA men min pojkvän... om jag inte fick ett jobb eller blev antagen på en skola så måste jag åka till sverige och vara ifrån honom gud vet hur länge... det stressar mig och jag börjar gråta--- men egentligen så spelar han för NY Giants och vi har ett toppen liv... om jag bara kunde få stanna... :(

2011-10-13 // 16:36:41

sv; ja det är verkligen jättefint!

ja precis, man hör på namnet hur awesome det är ;)

2011-10-13 // 16:45:09

jo men så tänker man på dom som typ har en sjukdom eller har någon i familjen som inte finns längre osv osv då är mitt problem ganska löjligt :( jag ska plugga sports administration!! jag är jätte taggad!!

2011-10-13 // 17:13:08

SV; Tack så mycket för tipset! :D

2011-10-13 // 17:33:35

Yes, of course :D hehe



Haha, Tack så mycket :D

Ja det känns som en helt annan tid i livet... som var för länge sen... fast det är ju ändå 6 år sedan man var helt naken så det är ju ändå några år men inte för att jag saknar det ;P hehe.

Hur gammal var du när du börja tatuera dig?

2011-10-13 // 17:46:05

hej :D imorgon avslutas mina två tävlingar: tandbleknings tävling: http://eemma.se/2011/october/tavling-vinn-tandblekningsprodukt.html



valfri vara från dash-style: http://eemma.se/2011/october/vinn-valfri-vara-fran-dash-style.html#comment



var gärna med :D kram!

2011-10-13 // 18:45:02

ja det har du så rätt i! :)

2011-10-13 // 19:29:36

Det var en nice vinst där du! Så fint med earcuffs ^^

2011-10-13 // 20:02:48

Känner igen det du skriver om gränslandet. Fast jag brukar kalla det för ambivalens. Medan det destruktiva och sjuka hårt håller fast min handled har det friska och sunda ett lika fast grepp om min andra handled. Och jag vågar inte släppa taget, inte om någon, för jag är ambivalent och vet egentligen inte alls vad jag vill. Eller vad jag vågar. För att våga bli frisk är också skrämmande.



Visserligen känner jag inte av denna ambivalens, eller står i gränslandet, längre. Jag mår såpass bra att jag är redo på ett liv i friskhet. Är inte där ännu, men tar jag det i min tack så ska ni få se på fan!



Sv: Jo, det gick väl ändå bra på mötet får jag nog säga. Jag var inte nåt nervvrak när jag gick därifrån, vilket jag hela tiden trodde innan, kvinnan jag pratade med var trevlig osv. Vi pratade lite om påföljden, men hon kunde inte säga just i dag vilken dom hon kommer att föreslå. Skriver ett mer utfärligt inlägg i bloggen senare, eller i mon.



Jo, men eftersom jag troligtvis får aktivitetsstöd i januari och då blir sjukskriven 12 månader beviljas jag ju verksamhet, och jag kan faktiskt stå ut med att vara sysslolös tills dess ;)

2011-10-13 // 20:18:49

Visst vet jag att det är dåligt med lågt hb och lågt järn, men jag bryr mig dessvärre inte... och om jag råkade ut för en olycka och lödde ihjäl så skulle det faktiskt kännas rätt bra. Men det är bara sånt jag drömmer om ibland..



Jobbigt att det varit så med gråten så länge, då förstår jag verkligen att du vill "framkalla" den..

Hoppas att den kommer, men ibland är det väl bara så att den tar semester.



Föresten så älskar jag Torey Hayden, har läst alla hennes böcker. Underbara!

2011-10-13 // 22:18:10

Japp det är den med Hissen :P

Har kollat på den innan men glömt bort att jag hade den..:)



Hur har din dag varit?

2011-10-13 // 22:29:37

always on the edge.. överlycklig. underolycklig.

2011-10-14 // 13:45:55

Ena foten på svart, den andra på vit.

Känner igen mig så väll där.

2011-10-14 // 14:08:48

Kan du gissa rätt på vart paketet jag fick hem kommer ifrån?

Alla som gissar rätt får en länkning :D

/ http://smnmode.blogg.se

2011-10-14 // 16:34:23

Ohja jag upplever detta gränsland varje dag. Allting är liksom antingen eller. 2 olika vis, svart och vitt.

2011-10-15 // 00:42:29

Känner igen mig i så mycket..Kämpa på du!

2011-10-16 // 21:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback