Boktips - "När blodsbanden brister"

Taggar:
Bloglovin
"När blodsbanden brister" - Hanna Svensson

Handling:
Hanna var säker på att hon hade mött mannen i sitt liv.
De gifte sig nio månader efter att de träffades.
Veckorna innan bröllopet visade Peter upp sina
agressiva sidor och sitt onormala kontrollbehov.
Hon gav, trots allt, äktenskapet en chans med
tankte på barnet hon väntade.

Efter två års äktenskap tvingas Hanna ge upp
drömmen om kärnfamiljen.

Hennes liv förvandlas till en riktig mardröm
efter separationen.

När Lukas börjar träffa sin pappa på egen
hand mår han sämre och sämre.

Vid tre års ålder kunde han sätta ord på,
och berätta
om vad som faktiskt hände hemma
hos Peter.
Hanna tvingas lägga ett fasansfullt pussel.

Följ Hannas kamp för att skydda sitt barn,
utan stöd från samhället...


Vad jag tyckte:

Boken är väl kanske inte den bäst skrivna, men den
är absolut läsvärd.
Inte ofta man stöter på en bok som är skriven ur
en mammas perspektiv
, en mamma som vill
skydda sin son från pappans agressioner och övergrepp.

Och ännu en gång ser man hur Sveriges
rättsystem & de sociala myndigheterna inte
alls sköter sitt jobb !

(Drar inte alla över en kam, det finnas många bra också)



Nästa bok...

Blev nu sugen på att läsa "Pojken som kallades Det" av Dave Pelzer.
Skall skriva om den också, om någon faktiskt missat den.


sv: japp, går 3 månaders intensiv DBT, så istället för att ha grupp en dag i veckan har jag det fyra dagar i veckan (skrev jag det innan? haha) vet inte än om det gör nytta, har bara gått en vecka. men vi får väl se. har höga förhoppningar, men också farhågor.

2011-10-09 // 20:29:42

Har också läst "När blodsband brister" och den är verkligen gripande. Stundtals satt jag där i min fåtölj och blev riktigt arg, arg över hur fan de som ska hjälpa snarare skyddar pappan än lyssnar på hennes iakttagelser. Ville hoppa in i boken och typ slå någon!



De vet var de ska slå, hatarna i bloggarna, de trycker som sagt på sådant som är känsligt för en. Sådant som gör ont och som man delar med sig av på bloggen. Men jag kan lova att han/hon inte menar det elaka hon skriver, hon/han passar bara på att skriva elakheter angående sådant som är känsligt för dig. Vad säger man... mer än suck? Finns ju inte så mycket att göra åt dem, tyvärr :/

2011-10-09 // 21:55:06

Haha ja det har du nog gjort! =)

Va vart kan man se vart sina bloggläsare är ifrån?! Hänger inte med alla funktioner:P Haha

Hoppas allt är kanon!

2011-10-10 // 00:26:44

Sv: Känner igen mig i det, det är smått irriterande när man har så mycket tankar och idéer men så stämmer det inte överens på pappret :/



Så tycker jag också, varför slösa tid på det.

Jag läser ju klart bloggar jag gillar.

Tycker det är ganska självklart och mycket roligare än att uppträda omoget.



Varsågod! :)



Du borde verkligen läsa Han som kallades Det, den är helt otrolig.



Är det okej om jag länkar din blogg? :)

2011-10-10 // 09:07:18

Det är kanon att din blogg finns och vad man bör göra för att kunna få hjälp, hur det egentligen är och vad som händer.

2011-10-10 // 09:32:43

Tack för din fina kommentar! Vilken fin och intressant blogg du har. Får jag länka?



Hoppas du får en skön vecka

2011-10-10 // 14:53:13

Tusen tack för din fina kommentar.

2011-10-10 // 15:11:59

pojken som kallades DET, är bättre på engelska tycker jag ett tips bara! :)

2011-10-10 // 19:02:52

Har hört att den ska vara ganska bra !

Jag har läst "I det tysta" av vicky jaggers ...

Jätte bra bok !!

2011-10-10 // 19:51:23

sv: snake oil hjälper mot torr hårbotten. Jag köper den på Lusch.



kolla på

http://www.lush.se/0631%20Snake%20Oil%20Bar.html

2011-10-11 // 15:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback