Läskigt och spännande med gruppterapi

Taggar:
Bloglovin
Är förväntansfull, rädd, fylld av spänning, glad över
att jag skall börja i grupp-DBT imorgon.

Har haft individuell DBT ett tag, fast det har vi
fått lägga lite åt sidan då jag sovit så galet
dåligt sedan i början av sommaren, så jag har inte
kunnat fokusera på de "läxor" jag får av DBT:n.

Men imorgon är det min första grupp-DBT.
Även om jag inte skall fokusera på de andra
patienterna
, så beror en del på dem, jag måste ju
kunna känna mig trygg i att kunna dela med mig
av mina tankar och erfarenheter.

Och jag hoppas att de andra tar detta på lika stort allvar som jag.
Annars blir det nog svårt att ta lärdom av det hela.


Svar; Ja, precis, det är ju det.

Ord hjälper inte, men man känner i alla fall att man inte är ensam!

2011-10-05 // 16:31:32

Tackar! Det ska faktiskt bli riktigt spännande att göra utredningen & jag hoppas att den ska kunna hjälpa mig på nåt sätt framöver.



Hoppas att det går bra på DBTn imorrn, jag skulle oxå vilja börja i DBT, men det finns ingen här i Karlstad, eventuellt kommer det att börja nästa höst (hur länge kvar som helst!). Men lycka till! :)

2011-10-05 // 17:15:37

Ja, det där med tatueringar är en ond cirkel :P haha... Man skulle inte börjat!

Vad har du för tatueringsplaner just nu då?

2011-10-05 // 17:20:40

Hej på dej. Vilket landsting bor du i som har DBT? Är det genom landstinget eller är du remitterad till privat klinik? Bra att du fått det! Här där jag bor är det i princip omöjligt.

2011-10-05 // 18:07:28

Jag går också i DBT-gruppterapi och har lärt mig massor.

Lycka till imorgon!! <3

2011-10-05 // 18:19:31

Svar: Jo, peremis är bra och även att jag får bakslag hemma så är det inte i samma utsträckning som innan. Så det går relativt bra. Med rätt stöd kommer jag nog klara det hoppas jag! DBT är bra, jag går både i grupp och individuellt och har det ca 3-4gånger i veckan. Jobbigt som tusan men hoppas på att det ska ge ressultat. Lycka till

2011-10-05 // 18:55:52

Ja bodde med lite varstans... Bergavägen, vid sjukhuset där, fridhem och torget! Känns som de flesta som bor där flyttar runt :)



Lycka till imorn,hoppas det går bra!

2011-10-05 // 19:11:34

Svar:

Jag visste inte ens att hon existerade när jag började med tiara, tror inte hennes bok var utgiven.

Folk alltså:(



Jag var verkligen inte tjock, för att vara mig så var jag skitsmal! Idioter i skolan och så, inte konstigt att jag fick skev kroppsuppfattning och nästan slutade äta.. Folk suger!

2011-10-05 // 19:35:50

2011-10-05 // 20:17:37

Vad fin blogg du har!

Det enda som fattas är en länk till mig ;)



Synd du inte kan komma till Psyk-träffen, kanske någon annan gång? Sovplats fixas alltid på nåt sätt.



Kram

2011-10-05 // 20:19:21

Ja, det var skumt att det inte kom med www. men nu är det nog rätt.

Jag förstår, du behöver inte länka då s

Ta bort den kommentaren från /C för den blev helt fel. Skickades iväg tom.

2011-10-05 // 20:45:44

Tack för svar. Bor själv i Dalarnas län och har en vän som har en klient som skulle behöva DBT men här säger sjukvården bara att det inte finns så jag blev nyfiken på vart du bodde.

2011-10-05 // 20:59:42

Jag hade själv DBT med min terapeut ett bra tag innan jag tillslut gick med på att börja i grupp och det ångrar jag inte idag! Det är stor skillnad och mer ginvande, tycker jag. Hur gick det för dig?



SV; I dag mår jag hyfsat.



Kram!

2011-10-05 // 21:28:48

Jag pluggar matte och grafisk design :)

2011-10-05 // 22:26:04

Svar; Tackar :) Läget?

2011-10-06 // 08:31:12

sv; ja bland annat :) fast jag tror folk går mer in på lookbook.nu för inspiration till kläder än till weheartit.com men det finns allt kläder där med :D

2011-10-06 // 08:42:34

Ja men visst var dom fina! :)

2011-10-06 // 09:58:47

åh, lycka till!

Gruppterapi verkar lite läskigt, men jag gissar att man får erfarenhet av de andra.

2011-10-06 // 10:38:47

Ja, det skulle va bättre om det inte kosta något alls :P haha.



Okej, nice :) Lycka till med pengarna :D hehe.

Går du till samma tatuerare eller går du till olika för varje gång?

2011-10-06 // 10:49:45

Jag hoppas att det gick bra!

Själv var jag livrädd första gången men det slutade ganska bra faktiskt.

2011-10-06 // 11:22:22

sv: jo, det är klart att alla får nog något psykbrytslikanade i samband med giftemål men men..

jag vart så rädd att jag skulle förstöra allt efter det.



lycka till på dbtn! dom som håller i det brukar vara väldigt obs på så att alla "sköter sig".

detta är en fruktansvärt bra chans för dig mot ett friskare liv, det är oxå läskigt om man inte mått bra på länge.

möt rädslorna på en nivå som du klarar av och du kommer få så mycket verktyg under dbtn som du verkligen ska försöka att anamma. funkar det inte första gången, kanske det gör det andra gången osv.

kärlek till dig!

2011-10-06 // 12:26:25

Sv; Lätt att missa saker ;) Jag bor själv i egen lägenhet dock finns det personal på bottenvåningen om det skulle behövas..Dom har ett plan sen har vi 5 våningar för "boende".. Kram

2011-10-06 // 12:51:41

Jag behöver massor av motivation och tips för att komma igång med träningen! Dela gärna med dig i mitt senaste inlägg om sådan! Tack det skulle hjälpa! :)

2011-10-06 // 13:07:57

Sv:

Jaha. Men kanelbullar som är såå gott! :D



KRAM

2011-10-06 // 13:15:14

Svar: Ja det är jätteskönt att få det på papper.. känns väldigt viktigt för mig! Och nu vill jag bara få rätt behandling o medicinering...



Btw, har bytt bloggadress från emelietown.blogspot.com till http://borderlinelie.blogspot.com

2011-10-06 // 13:46:52

Har du gått i DBT innan?



När jag gick i den behandlingen fick jag lära känna ett gäng jättehärliga och fina människor. Eftersom man upptäcker ganska snabbt att man delar samma problematik och har samma svårigheter gör detta att man kan öppna sig på ett vis som man kanske inte skulle göra hos enbart en psykolog. Alla har sådan respekt inför varandra och det där lilla rummet, rummet där man berättar sådant som man inte ens berättar för sina vänner, det kommer fyllas med kärlek!



Min grupp was da best, alltså, och jag är säker på att du kommer känna likadant om din. När man väl lärt känna varandra och finner tillit till de andra så kommer den där speciella kärleken, bildad av förståelse och igenkännande, uppstå.



Lycka till och hoppas att det går bra för dig!

Kram.

2011-10-07 // 23:32:29

Vad är DBT för något?

2011-10-08 // 19:32:14

Vet någon om det finns någon form av dbt i karlstad?

Vare sig det är privat eller inte

2012-04-09 // 23:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback