Halloween-smink-under 10min.

Taggar:
Bloglovin
Här är en enkel "död eller zombie"-sminkning.
Det enda du behöver är att markera dina drag
med mörk skugga.

Om du har vitt, eller ljust puder, så grunda med den.
Foundation fungerar naturligtvis lika bra.

Grunda med lite blått vid ögonen, och dra ett
streck vid ögat med rödare läppenna eller läppstift.
Och svart kajal för att markera alla smårynkor
man har när man ler.

Man behöver faktiskt inte köpa en massa saker för att få
en effektfull sminkning.
Detta tog mig bara 7min, hade jag varit nogrannare,
hade det blivit ännu bättre.

Det jag använt är en liten borste, svart ögonskugga
från H&M, röd läppenna, och vitt puder.




Här är en "Vampyr-brud", försök ignorera allt mitt skrot,
det förstör effekten lite grand... =/
Sminkade bara ena sidan igen.

Började med att bleka huden med foundation och vitt puder.
Sedan använda min röd-lila läppänna (går bra med läppstift, eller ögonskugga)
till att markera ögat.
Sedan rama in ögat med svart kajal och dip-liner.
Sedan svart ögonskugga.
Och till sist blodrött läppstift, och för att få den läckra, saftiga läppen - avsluta med röd-rosa läppglans!



Här är en "Pantomim/Joker-sminkning", återigen, ignorera skroten.
Här är det inte svårt att räkna ut hur jag gjorde.


Och nu en "Älva-look", en lite gladare look, med fantasy känsla !
Ni ser precis hur jag gjort, hade gärna haft med lösögonfransar, men har inga.
Underfransarna är ritade med dipliner, och fjärilen med läppenna.
Och lite läppglans på det.


Nej, jag har inte ansträngt mig jättemycket.
Tänkte mest visa att man inte måste göra något storslaget för Halloween ! =)


Snyggt jobbat med sminket :)



Sv: Hundrädsla kan man arbeta bort gradvis :)

2011-10-28 // 17:18:55

Ja det är mysigt, men lite ångestladdat samtidigt..



Haha, ja, jag brukade se en massa konstiga saker. Det växte ut stora psykedeliska blommor ur golvet och väggarna osv. Fast en gång var det riktigt vidrigt, jag såg och KÄNDE en riktigt stor spindel som landade på täcket nere vid fötterna och började krypa upp mot mig. Men som tur är så försvinner allt jag ser så fort man tänder lampan :P Annars hade jag nog dött..

Jam precis, funkar inte för mig heller :/

2011-10-28 // 17:20:08

Och najs med sminket förresten :)

2011-10-28 // 17:22:54

Super fint =)

2011-10-28 // 17:59:08

Snygga sminkningar. Du kan få lära mig, ja kan knappt ens mån ögonbrynen.



Lite kul att du kallr ditt metallskrot just för skrot. Blev lite full i skratt då du i ord beskriver vad jg känner men i handling är madan tvärtemot. fnissar



Ja, som du förstår gillar jag inte pearsingar, inte det minsta. Men jag försöker se människn bakom och du är faktiskt väldans söt om man tänker bort metallskrotet. =)

2011-10-28 // 18:54:24

Okej.. men det är ju bara klä ut dig ändå :D

Du kan väl ringa någon kompis om du inte vill göra det själv, hehe.

I helgen blir det nog ganska lugnt... tänkte fråga bror min om han vill ut på krogen imorgon och kolla på ett band men om det inte blir så ska jag väl bara sitta hemma, som vanligt :P

Börja kolla på lite skräckfilmer eftersom det inte verkar bli någon filmkväll den 5:e som jag hade tänkt, hah!

2011-10-28 // 19:38:15

Sv: Ja, det blir ju inte bättre för att folk bara släpper sina hundar lösa! :/



Är det något som gjort dig hundrädd, eller är det bara att du känner obehag inför hundar?

2011-10-28 // 19:38:55

Åhh, vad roligt och bra tips!

Det blev riktigt fina och inspirerande sminkningar!



Trevlig kväll!

2011-10-28 // 19:42:05

jg har verkligen inga roblem att se ut som en zombie, bara att titta mig i spegeln. Mitt problem är åt andra hållet. Att hitta ett bra sett att gör vardagssmink på och inte en det klarar jag så nu börjar jag typ ge upp. :-/

2011-10-28 // 19:49:03

oh va duktig du är :D



haha tröjan är typ värd en 50 lapp :P troligt vis ;) sjukt tråkigt :P

helt klart

2011-10-28 // 19:51:44

Okej.. men har du inga polare du kan ringa då? eller de kanske inte gillar skräckfilm?

Jaha, det kan ju bli lite jobbigt.. fast det är då man kollar på favoriterna igen :)

2011-10-28 // 20:03:51

Sv: Ja, jag kan förstå det!



Några bra knep är dock alltid att ignorera hunden och vända ryggen till.



Undvik alltid ögonkontakt, även om det känns naturligt för oss människor.



Sen ska man röra sig lugn och försikitgt :)

2011-10-28 // 20:06:06

sv - Jösses männika. Du är bra på tt villa bort mig i sminkdjungeln. Jag begrep knapt flasklock. Men vad gäller frågestunden så har jag mer koll.



Jag redovisar alla frågor med svar i bloggen en, men jag skriver inte vem som frågat vad, men alla frågor + svar kommer finns med, om det nu kommer några frågor. =)

2011-10-28 // 20:24:32

Jag gillade nog vampyr-sminkningen bäst! :)



SV: vsg, det var så lite så. Säger bara vad jag tycker.

Ja, men visst är det så. Missbruk och alzheimers är 2 sjukdommar som verkligen drabbar dom anhöriga riktigt hårt..

2011-10-28 // 21:15:55

Nej så svårt är det inte. Det låter svårare än vad det är egentligen, jag måste ju verkligen dra fram min fantasi, för allt är påhittat, och dra fram fantasin om något som är så hemskt som barnmisshandel är inte lätt. Men jag har lyckats säger dom som har läst det iaf. Och förhoppningsvis så blir det bra i slutändan med :)

2011-10-28 // 21:26:32

Gillade vampyr sminkningen.=)

2011-10-28 // 21:32:45

Sant, man kan komma långt med saker man har hemma. Bara fantasin sätter gränser!



2011-10-28 // 22:19:56

Vilka härliga sminkningar :D

2011-10-28 // 22:21:28

Tackar ;D

oh ja om det inte är lyx kaffe på den ;D haha

2011-10-28 // 22:26:26

Men vad snyggt sminkat!

2011-10-29 // 09:08:39

wow, snyggt!!!

2011-10-29 // 11:00:02

Åh, jag ÄLSKAR alla!

2011-10-29 // 11:33:59

Riktigt häftigt!



Svar: Jag trivs väldigt bra!

Nej det var ingen halloweenfest faktiskt utan vi skulle ut på vanlig nattklubb, men vi hamnade på ett skitställe så det blev inte mer än förkrök och en jävla massa springande, men det gjorde inget för vi hade djävulskt roligt ändå!

2011-10-29 // 14:50:15

Snygga sminkningar :)

2011-10-29 // 17:19:43

Du är duktig! :) Gillar främst älvalooken men vad menar du med fjärilen? <3

2011-10-29 // 21:53:09

Haha, okej! Det verkar som om jag har läst hela inlägget fel. Jag tänkte att älvtexten hörde till jokerbilden och därför hittade jag ingen fjäril ^^ haha, så för att korrigera: Jag gillade jokersminkningen allra bäst! XD

2011-10-29 // 22:48:25

Dina halloween sminkningar blev riktigt coola! Men jag tycker att det är lite märkligt att så få vet vilken dag som är halloween. Haft "bus el godis" ungar här både igår och idag. Och det kommer förmodligen några på allahelgona helgen oxå...

sv: tack :)

2011-10-30 // 19:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback