Musiktips - 2 emotionella 2 powerwalktakter

Taggar:
Bloglovin
Är tillbaka från min promenad på 9833 steg.
Tänkte tipsa om musik jag tycker är bra,
särskilt för att ha något att gå i takt till på en promenad.
(Och texterna är sköna)

Chrystal Castles - Vanished



Mizz Kitten - Rippin Kittin




Och två låtar som är sköna att gå till och betyder mycket för mig - emotionellt.


Jeff Buckley - Grace

R.I.P Jeff Buckley - 1966-1997 (Varför skall de mest begåvade dö unga?)


Soul Asylum - Runaway train



På den sistnämnda, ni borde kolla videon på YouTube,

såg den här videon första gången när jag var 3-4år hos en granne,
och jag började grina direkt, den grep mig så mycket,
jag kunde alltså inte engelska då alls, men ändå förstod jag budskapet genast...


får slänga i väg ett musiktips eller ett artist tips. har du hört melissa horn? hennes texter helt otroliga & rösten oxå!

2011-10-17 // 14:51:17

nej. jag går hos en sjuksköterska på öppenvården. bara pratar, disskuterar mediciner osv. inget speciellt så. får inga läxor alls. :/

2011-10-17 // 15:06:23

Runaway train har man ju lyssnat en del på.=) Sv. Ok, jag har faktiskt inte hört talas om den boken..

2011-10-17 // 15:34:07

Men digitalkameror kan vara väldigt bra dom också =)

2011-10-17 // 15:40:58

har begärt en kontaktperson av socialen så jag åtminstonde kommer ut med någon runt min ålder. men de ska ju hitta någon som passar oxå & som jag trivs med. det hade inte såna direkta kontaktpersoner inom öppenvården där jag går.

2011-10-17 // 15:42:13

Haha, ja herregud... Det finns saker man kan göra.. man ska bara komma på det och sedan orka fixa till det.. Men det blir ju om man bara ska vara hemma så lägger man ju inte ner så mycket tid på det.



Hur är det med dig denna dag då? :)

2011-10-17 // 16:52:14

Så lite så! :) Krams

2011-10-17 // 17:00:46

Visst är det!! Jag gillar laxrosa, känns lite så gammeldags också. :)

2011-10-17 // 18:23:34

Det är otroligt svårt med DBT, och det blir svårare. Inte för att stressa upp dig, men förbered dig för att använda mod och eventuellt kraft du kanske inte alltid har.



Det är verkligen inte friskt och det borde resultera i vård. Ska du träffa någon snart?



Det är just det, det är det "bästa" sättet att klara sig undan ångesten. Eller ja, det enda sätt jag vet som fungerar ett längre tag.



Inte alltför toppen. Hur tänker du om dagen?

kramar

2011-10-17 // 18:29:37

Jag älskar också powerwalking! :)



Mitt rekord är 10 km på 1:19 :)

2011-10-17 // 18:30:35

Ja, indeed!! :) Så är det faktiskt. Krams

2011-10-17 // 19:54:13

Svar: Jo dum fråga för vissa kanske, men enligt mig är ingen fråga en dum fråga. Inte alla som förstår, och vissa kanske bara vill ha det bekräftat, för att slippa undra.

Jo visst är det svårt att förklara, och dessvärre är den där metoden inte särskilt sällsynt längre, fast "tur" är väl att de flesta håller sig till handleden. Önskar att jag också hade gjort det...

Ja visst blir man provocerad av uppmärksamhetssökande människor? Man känner sig lite smutskastad då på något sätt, om den som gör det för uppmärksamhet skulle få känna på hur det är för oss, då hade jag förstått dem. Men när det bara är för att någon ska se en, då orkar jag inte lägga mer energi än att ta ett snack med dem.



Vi får träffa på alldeles för många som inte tar oss på allvar, just pågrund av att det finns så många attentinwhores, men vi får fortsätta stå på oss och kämpa på. Någonstans når vi nog ljuset.

2011-10-17 // 20:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback