Frukostgrupp & kladd

Taggar:
Bloglovin
Imorgon är det frukostgrupp på Dagsjukvården igen.
Är så skönt att saker och ting börjar återgå till det
normala, något att göra på dagarna igen. =)

Till er sjukskrivna - hur förflyter era dagar ?
Hur får ni tiden att gå ?


Kladdade lite imorse.
Fast kontrasterna i skuggorna ser lite skumma ut på datorn, märker jag.



SV: Tack, vad rar du är! :D

Jo, men eller hur :P

2011-10-11 // 19:01:24

Sv: Ja, jag lyckades hitta denna på barn-avd. men den är ändå stor o mysig :P

2011-10-11 // 19:07:02

Sv: Jag undrar om det glädjer personen i fråga som gör detta. Är det kul att såra någon på det sättet? Det är hemskt att det bekräftar dina tankar... Enligt mig är du i alla fall jättefin och inte ett dugg tjock! Den som säger något annat har ingen vett bakom pannbenet.

2011-10-11 // 19:07:14

Ja, får ge mig ut på äventyr att leta upp något mer ställe :P hehe.



Okej, låter inte bra. Ibland börjar man ju undra hur svårt kan det va att skriva lite så att en får en medicin som man behöver... Hoppas det ordnar sig.



Jodå, förutom förkylning och att man har lite ont överallt och inte kan sova för det så är det väl okej...

2011-10-11 // 19:07:20

SV: Haha, fast jag gillar inte att kolla på film själv överhuvudtaget så ;)

2011-10-11 // 19:11:31

Sv: Ja, att köpa smycken o sånt på barn-avd är väldigt bra, mycket sötare och det bruakr dessutom vara så mkt billigare, och billigt är ju bra ;)

2011-10-11 // 19:15:23

Sv; tack så mycket! :)

2011-10-11 // 19:16:12

sv: åh tack!! :)

2011-10-11 // 19:19:13

Sv: Sorgligt nog tror jag inte att alla gör det.



Man skapar väl sin egna mening med det om man vill ha det. Det är väl kanske lättare om om man är uppväxt på ett visst sätt eller har minnen och känslor kopplade till just den dagen.

2011-10-11 // 19:19:37

Sv: Haha, ja det är ju klart ;D

2011-10-11 // 19:20:28

sv: Det hoppas jag med, om de nu blir mina! ;)Jag får spraya dem!

Och för att svara på din fråga i det här inlägget: Jag sitter vid datorn. Typ hela tiden. Spelar dataspel, köper saker, och ibland kommer jag ut och går ganska mycket också. Eller så läser jag eller kollar tvserier. Inget roligt liv med andra ord. Jag är nästan alltid rastlös, irriterad och orklös på samma gång.

2011-10-11 // 19:22:59

Jag tittar på serier och pysslar.

2011-10-11 // 19:34:13

Sv: Då är det ganska förståeligt att du känner så tycker jag! Inte för att det är fel att inte bry sig om julen osv. men jag hoppas att du förstår vad jag menar. (Jag suger verkligen på att formulera mig). Mamma och andra i släkten ansträngde sig sjukt mycket under julen och skapade flera traditioner som blev väldigt stora. Överdrivet mycket pynt, mat, julklappar etc. så som barn blev det snabbt en dag man älskade och det sitter kvar.

2011-10-11 // 19:54:35

Svar: Allt möjligt, naglar, ritar, stickar, broderar, pärlplattor osv. Det jag känner för just då.

2011-10-11 // 20:07:51

Sv: Nej då, jag förstår vad du menar och jag skulle nog känna exakt likadant om min situation såg ut. Jag tror att det handlar mycket med att man associerar till sådant som har hänt och som man har känt. :)



Var bodde du förut om jag får fråga?

2011-10-11 // 20:13:43

Det verkar inte som de förstår det.

Ja menar, som jag skrev innan... hur svårt är det att skicka ett recept till apoteket.. vad tar det? typ 10 skeunder.



Nej, finns roligare saker.

Förkylnings-dimmig? vad menar du med det?

2011-10-11 // 20:19:27

Nej det kan inte jag heller, men samtidigt har jag ingen energi. Det blir en ond cirkel.

Öppenvårdsaktiviteter vet jag inte, jag blir aldrig informerad och jag vet inte vart jag ska hitta information :(

Skulle äälska att gå kvällskurser, men jag är alldeles för fattig :/

2011-10-11 // 20:22:03

Är ju inte sjukskriven nu, men när jag var det så gick den mesta tiden åt till att äta och ha ångest, när jag väl han med något annat så var det mycket dator, internet och serier. Och så var jag ute massor, fick inte gå mycket men var i trädgården och gick lite med sällskap, det saknar jag, tiden att vara i naturen..

2011-10-11 // 20:22:37

Workshop är någon typ av grej de kör med i skolan, kan inte riktigt förklara det men vi arbetade med en grej i datorsalen igår.



Jag vet att jag kommer överleva men det blir bara jobbigare för var dag som närmare sig. Jag ska försöka åka och hälsa på.



Jo iofs, men vet inte hur länge jag stannar i göteborg. Om det är värt att börja med något.



Du målar väldigt fint!

2011-10-11 // 20:34:08

Skönt att vardagen har kommit igång för dig igen! Själv sysslar jag med absolut ingenting om dagarna. Vänner antingen arbetar eller går i skolan, så vad finns det för mig att göra liksom. Visserligen kan jag träffa dem senare under dagen, men ändå.



Finns daglig verksamhet, men i den här jävla kommunen måste man ha en sjukskrivning på ett halvår för att beviljas det hela. Jag blir alltid sjukskriven enbart i två eller tre månader åt gången. :@



Btw, gillar dina målningar!

2011-10-11 // 21:14:16

Feedback är bra det!

2011-10-11 // 21:15:43

Aa okej haha, jag ska börja på säsong 2 nu så jag får se om jag instämmer :)



Skolan går okej. Lite tungt och ovant dock då man inte varit såhär mycket i skolan sen.. 2 år tillbaks.



Vad är det för dagsjukvård du går på? :)

2011-10-11 // 21:51:14

Hejhej, jess försåtr hur du menar :) Jag gillar den slätsrukna, har några lite ruffigare ringar redan. Nej helsvart funkar nog i princip alltid. :)



Jag är ju inte sjukskriven men jag är arbetssökande och sitter mestadels hemma. Men jag försöker fördriva tiden med att blogga en hel del, söka en massa massa jobb, dansa och träna, underhålla hemmet, läser en hel del bra böcker, träffar kompisar och fikar med dem och fördriver kvällarna med tvprogram och det är i princip mina dagar. :)

Krams, Jenny

2011-10-11 // 22:40:00

Ja absolut!=)



Ja verkligen! Vad skulle hänt med världen då kan man fundera på..

2011-10-11 // 23:31:30

jag är inte sjukskriven.. men jag har rätt mycket ledig tid. ser till att sysselsätta mig med saker och ting.. promenderar rätt mycket, fystränar hundarna, läser, spelar umgås med vänner.. sånt gör jag på min fritid :)

2011-10-12 // 10:24:45

sv: yes det e jobbigt. får det när jag e förskyld ibland så..

2011-10-12 // 11:38:44

Tack för tipset :)



KIKA IN PÅ MIN BLOGG, SKA JAG HA RÖTT ELLER BLONT HÅR???

Hur som helst så är jag en jäkligt snygg tjej med båda fötterna på jorden som skriver om lite av varje.. Ni lär inte bli besvikna

2011-10-12 // 13:13:17

Sv: Jo, det är sunt tänkande, tror jag :)



Oj, jag menade såklart boken som du skrev om, Pojken som kallades Det.

Och inte som jag skrev innan, förvirrade jag :P



Tack så mycket! :D

2011-10-12 // 13:40:36

Är inte sjukskriven för tillfället men när jag var det spenderade jag hela dagarna i sängen med att titta på film... Orkade inte något annat... :(

2011-10-12 // 18:13:27

kom in på din blogg hastigt sådär. men den verkar hel grym så tänkte att jag skulle börja följa den :) jag är själv sjukskriven. mina dagar består mest utav dator & tvn. ibland händer det att jag träffar en vän men det är väldigt sällsynt det där. brukar ofta ta en promenad när ångesten min är som starkast. mina tankar brukar lätta då. men då får det vara musik i öronen för annars går tankarna hejvilt & hit och dit. ta hand om dig! kram.

2011-10-14 // 20:34:04

Du målar väldigt bra må jag säga.



Jag är sjukskriven och varit det i över två år nu. Jag har en son på 6 år och det får dagarna att rulla på. Sedan försöker jag att vara ute i skogen mycket. Skogen är människans lungor tycker jag.

Sedan är jag med vänner (några få) då jag orkar.

2011-10-22 // 21:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback