DBT, medicinsk yoga

Taggar:
Bloglovin
Nu är jag tillbaka, på riktigt !
Har inte mått bra alls de senaste dagarna,
därav min frånvaro.
Annars brukar bloggandet hjälpa lite grand.

Idag hade vi medicinsk yoga på DBT-gruppen.
Har aldrig provat det tidigare.
Delvis för att jag inte vetat var det funnits,
och för att jag blir yr, nervös och illamående
av att fokusera på andningen, det blir
samma sak på mindfullness-övningarna.

Vad hittar ni på idag ?

Och har någon av er provat yoga ?


Och glöm inte TÄVLINGEN, tänkte nog lotta ut en
vinnare på söndag.


jag har testat yoga en gång, och idag ska jag palla mig i vägen till affären bara. vad ska du själv hitta på? :)

2011-10-27 // 13:15:30

Idag pluggas det här, har inte provat yoga tidigare. Vet inte om jag har det tålamodet ;)

2011-10-27 // 14:08:35

Ja, fast idag blir det enkelt med ugnspannkaka så det är ju bara att hälla i ett bleck så är det klart ;P Vanliga pannkakor får morsan göra för blir bara galen, haha!

Ja men det är ju bättre än inget.. du får ju pannkakor iaf... Sen om det är en mix eller så spelar ju ingen roll, hah!

2011-10-27 // 14:30:05

Jag har aldrig testat yoga själv, men det är nog något jag skulle behöva ibland!



Hoppas att du finner en inre frid!

2011-10-27 // 14:35:00

tackar, får göra dem större till nästa gång såg också att de var lite små :P

2011-10-27 // 14:37:11

jag älskar att yoga!! önskar jag fick tid till att göra det oftare!!

2011-10-27 // 14:49:53

Okej okej..

2011-10-27 // 14:51:32

Sv: Det var min tapet när jag bodde hemma hos min pappa =) Nu är det min lillebrors.

2011-10-27 // 14:54:44

Söta du, be inte om ursäkt för att du kommenterat hos mig. Jag ÄLKAR att få kommentater och så länge de har olika innehåll å får du kommentera precis hur mycket du vill. =)

2011-10-27 // 15:28:22

medicinsk yoga har jag inte hört talas om. hur fungerar det och vilka riktas det mot? personer med psykisk ohälsa?



ha en fin dag.

2011-10-27 // 15:29:29

Aha, jag har aldrig varit i Uddevalla:) hihi

2011-10-27 // 15:35:54

Oj, alla möjliga sorters sömntabletter eller ångestdämpande, när jag har några. Stesolid är tyvärr en favorit. Tycker om dem så mycket att jag aldrig får det utskrivet längre..



Och jag ska på "Yoga för kvinnor" snart på Medborgarskolan :) i 4 timmar, det ska bli spännande. Hoppas på att lära mig några andningstekniker, så att jag förhoppningsvis lär mig att somna och sova lite bättre i framtiden, efter lite träning.

kan förstå om du mår lite dåligt av det, det var samma sak för mig när jag gick en massagekurs. Det slutade med att jag inte ville bli masserad av någon länge, för jag började bara gråta och blev yr och måde illa. Men det löser ju upp en massa spänningar i kroppen, så egentligen är det ju bra.

2011-10-27 // 15:56:05

ja, fonky fresh gillar man allt :)

2011-10-27 // 15:58:59

minns inte vad det var för yoga, det vart så många år sedan nu så. men det hjälpte väl skulle jag tro, iaf då. men vet inte om det skulle hjälpa nu. att bara ta mig till affären är sjukt jobbigt, vissa gånger går det bättre och vissa dagar uselt. vill helst inte gå in själv i en affär.

2011-10-27 // 16:09:28

uach då :((

jag ska nog göra det ja :)

/ http://smnmode.blogg.se

2011-10-27 // 16:39:15

sv; absolut, till stor del. men samtidigt saknar jag många speciella personer, och känner samtidigt att jag inte är helt hundra. men man måste väl riskera saker för att få veta?



mdma hjälper mig på det sättet att jag blir så jävla glad. har aldrig känt en sådan lycka i hela mitt liv, samtidigt som man har full kontroll över sig själv, och är medveten om precis ALLT. (rekommenderar det dock inte. skulle aldrig uppmuntra någon till droger). är ett kontrollfreak, så det är väl därför jag gillar detta så mycket.



njae.. får se om jag orkar ta tag i det. är ju en del att ta tag i.. men ett steg i taget.

känner dock inte alls för att ta något steg för tillfället.. hehe



2011-10-27 // 16:55:23

- Finns inga "perfekta" kroppar för mig, alla är fina på sitt vis

2011-10-27 // 18:14:37

1-0 till dig. =)



Men vetdu, dina kommentarer är alltid, ALLTID välkomna för hittills så har varenda kommentar från dig varit intresant och givande och sådanna gör mig bara glad så var inte rädd att kommentera hos mig. inte en om du jut gjort det. Det är bara att kommentera igen om du kommer på något mera du vill ha sagt.



Nu är företen jag väldans nyfiken på om du har något intresant att säga om mitt senaste inlägg. =)

2011-10-27 // 18:44:16

Företen, är det inte lätt att missa nya kommentarer då man har bloggen inställd på att automatiskt godkänna?

2011-10-27 // 18:45:13

Sitter och tuggar på råa champinjoner. Tack! Ja det är ju onekligen lättare att vinna hos dig om man är med pådina tävlingar. ;-)

2011-10-27 // 18:47:49

ja man kan ju inte gilla allt :D men kul att du gillade den lite iaf :D

var helt klart ett bra fynd :D

2011-10-27 // 19:31:09

Jaha, då kan det va lite svårt att göra ugnspannkaka, hehe.



Så, vad för roligt händer för dig i helgen då? :)

2011-10-27 // 19:40:48

Jo, visst är det så att övning ger färdighet :)

2011-10-27 // 19:47:21

Hej.

Ja jag skulle tro att det är för att det börjar bli kallt ute.

Jag rekomenderar dig att skaffa mandelolja eller ev sesamolja (personligen gillar jag mandel mer luktar som mandelkubb typ).

Använd det iaf en gång om dagen och du behöver bara dra ett streck på nagelbandet med borsten du behöver alltså inte ens doppa den i oljan varje gång utan bara dra den över alla med samm "dopp".

Är du rökare så skulle jag rekomendera dig iaf två gånger om dagen i början för att hjälpa naglarna ordentligt men sen kan du trappa ner. :)



Kram Madde.

2011-10-27 // 20:07:06

Sv: Ja, vi får hålla tummarna för det!! :)

2011-10-27 // 20:24:34

Yoga verkar sjukt svårt. Jobbigt att tänka så mycket på andningen!

2011-10-27 // 20:39:36

Svar: Tråkigt att höra, hoppas att denna helgen blir bättre. Jag jobbar inom vården, varit på praktik nu men förutom det så jobbar jag då och då på ett sjukhem.

2011-10-27 // 21:08:17

Nej alltså det är ju inget kul ämne att skriva om, och det är tråkigt att sånt händer.

Men min berättelse om det är så pass liten i själva misshandel delen, men ändå jobbig, och den berör, fallbeskrivningen är klar, ska bara skriva en presentation om Trappan som vi besökte och hur det ser ut 10 år senare.

2011-10-27 // 21:24:24

Ja det ska ju vara så, man ställer upp på varann, men alla har inte det i huvudet, så kallade egoister, bryr sig inte om andra utan bara sig själv hur man själv mår, och tror att alla andra ska finnas för en hela tiden, men att dom inte behöver finnas för någon. Tragiskt att det finns sånna människor.

2011-10-27 // 21:27:22

Aha, jag får inga alls.. :P Har varken ångestdämpande eller sömntabletter. Eller allt jag har är sk "ofarliga" sömntabletter som inte funkar. Det enda som funkar på mig är benso, tyvärr. Och det får jag inte.

Och nej, precis. har bara testat på det en gång förut, så det kommer nog bli jobbigt!

2011-10-27 // 21:29:21

Det var inte många positiva ord om Uddevalla det hihi

2011-10-27 // 21:45:33

Där har du rätt, det är stor omsättning på second hand osv. Tur det, för oss fattiga :P



Jag får uteplats nu, ska bli underbart verkligen. Bor du ensam?

kramar

2011-10-27 // 22:36:03

Ashtanga yoga har jag hållt på med en del. Det är en dynamisk yoga,inhet stillasittande och eldandas med blicken fäst vi tredjeögat dravel i femton minuter. Utan rörelse. Det funkar för mig, andra yogor funkar inte, inte t¨lmod nog att sitta still...

ska du testa?

2011-10-28 // 00:37:01

Kunde också få andnöd av de medvetet närvaro-övningar där man ska fokusera på andningen.



Har aldrig provat yoga, jag tror inte det är riktigt min grejj heller ;)



Min dag i övrigt har bestått i ett besök på köpcentret där jag shoppade vinterjackor och ett par asballa kängor. Helnöjd!



Sv: Tyvärr är det många som sticker när man mår pissdåligt. Antar att det helt enkelt beror på att de inte vet hur de ska bemöta en människa som mår så jävligt rent psykiskt. SOM VANLIGT!! har jag lust att skrika till dem då.



Positivt att du inte dricker ofta, det är ju så lätt att det bara blir destruktivt när man dricker ofta. Iaf är det så för mig!

2011-10-28 // 00:58:05

Kul att du är tillbaka nu. =) Nej yoga har jag aldrig testat

2011-10-28 // 12:53:14

Har också gått på DBT och provat det ena och det andra, däribland yoga. Tycker det är bättre än de vanliga mindfullnessgrejerna de håller på mycket med, det är lite för abstrakt för mig. Men resten av DBTn tyckte jag om, basbehoven och det där hjälpte mig otroligt mycket! Hoppas det hjälper dig också <3

2011-10-28 // 22:19:07

Jag tränar tre pass i veckan varav ett är yoga :) Works for me! :p

2011-10-29 // 22:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback