Inhandlat på second hand

Taggar:
Bloglovin
As usual har jag varit nere på second hand idag.
Köpte dessa tre böcker:



"Pojken som överlevde" av Dave Pelzer:
Av författaren till Pojken som kallades Det och Pojken som inte fanns.
Den här boken berättar om hans händelserika liv som vuxen
och om hans väg till försoning. På ett lika fängslande som gripande
vis beskriver han sökandet efter en förklaring.
Vad fick modern att behandla honom med sådan grymhet?
Svaret tycks finns i ett sedan länge undangömt förflutet – hennes egen barndom.
Han beskriver också sin spännande men krokiga väg till yrkesframgång,
glädjen över att själv bli pappa och slutligen mötet med den stora kärleken.

Pojken som överlevde är den avslutande delen i Dave Pelzers trilogi om sitt liv.


"Iskallt och stenhårt" av Rickard Flinga:
Rickard Flinga föddes 1951 i Sydamerika av svenska föräldrar.
Familjen flyttade till Kalifornien.
Så småningom bosatte sig Rickard Flinga med fru och barn i Texas.
En dag skjuter han en arbetskamrat som han misstänker
har förgripit sig på hans dotter.
Han döms till 45 år och hamnar i Texas hårdaste fängelser.

"Lolita" av Vladimir Nabokov:
Lolita är romanen om otillåten passion.
Om den mer än 40-årige franske emigranten Humbert Humberts besatthet
i den knappt trettonåriga Lolita Haze.

Trots det lyriskt mästerliga språket, de avslöjande kvickheterna
om amerikansk mentalitet, trots kritikern Lionel Trillings
försäkran om att detta är vår tids stora kärleksroman,
är fortfarande nymfettbegreppet ett känsligt kapitel och ämnet explosivt.

Nabokov är mest känd för denna sin roman Lolita år 1955,
som chockade många, men som också lovordades för sin humor och stilistik.
Boken räknas som en av 1900-talets mest kontroversiella romaner
och förbjöds i Frankrike år 1956 - år 1958 och blev inte publicerad
i Storbritannien och USA förrän år 1958.
Boken filmatiserades år 1962 av Stanley Kubrick.


Skall ut på promenad strax, då skall jag visa vinnaren av Veckans Tävling!


pojken som överlevde är en av mina favorit böcker :D



nee läkarna vet jue inget alls :S så irriterande. jag funderar oxo på om det är någon slags allergi eftersom de kliar i händerna. men frågan är bara mot vad ?

2011-10-15 // 15:02:21

sv: mm ja vet. har hört det med.. men men. :) och JA man e alltid sugen på nått nytt att göra med sitt hår! :P

2011-10-15 // 22:25:34

Åååh! Iskallt och stenhårt måste jag läsa! Precis sånna där hemskheter som jag tycker om att läsa om. De andra verkade också intressanta, måste jag kolla upp..



Angående det du skrev till mig; min kontaktperson litar jag inte längre på och min läkare aaavskyr jag. (Har bara träffat honom en gång, men ändå..) Men det där med F-kassan visste jag inte, det måste jag höra mig om. Gäller det även kurser på medborgarskolan alltså..? :) Jag blir galen av att sitta här i min lägenhet och ruttna.

2011-10-17 // 07:26:58

Härligt med lite böcker har läst alla utom den mittersta boken.=)

2011-10-17 // 14:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback