VIDEOBLOGG - PSYK failar, igen!

Taggar: Eliza Sica, Voxra, eriiza, kontaktperson, psyk, psykiskt sjuk, sjukskriven, video, videoblogg,
Bloglovin
Hej!
 
Videoblogg nu.
PSYK klantar till det som vanligt.
 
Kontaktperson sjuksriver sig, så patienter
får ingen hjälp - bra idé!
 
 


Den där "kontorsmänniskan"...jag vet inte vad jag ska kalla henne, men hon lät lite skum. Alltså, att du ska ringa upp deras chef för att fråga om han har en "plan B".

Det får mig att tänka som jag skulle vara på Maxi, fråga om hjälp men så kan jag gå till deras chef & be om hjälp.

2014-04-22 // 23:48:19

Oj råkade klicka på enter tills jag märkte att jag inte hade skrivit in min blogglänk. :O

2014-04-22 // 23:49:49

det som är ännu sjukare är att öppenpsykiatrin mottagningen centrum i göteborg har numera hand om hisingens psykiatri OCKSÅ.... som tur är bor jag inte i centrum eller hisingen haha

2014-04-23 // 00:17:21

den anonyma kommentaren kom ifrån mig jag gjorde något fel haha

2014-04-23 // 00:19:01

Jättekul med videoinlägg. Du är så jävla vacker!

Tack för din fina kommentar <3. Kram.

2014-04-23 // 10:35:13

okej.. men kan man alltid ha en plan B, en reservplan? vad händer om den planen spricker? vården har inte obegränsade resurser så man kan inte alltid ha en vikarie till exakt alla personer som blir sjuka tyvärr :/ vem skulle det vara? en person med jour som bara sitter hemma och väntar på att bli inkallad?

och om man hade det, tänk om den personen också blir sjuk? ska man ha en andra, tredje, fjärde vikarie då som bara har jour och väntar på att kallas in?

ska man ha det för varenda sjuksköterska, läkare och kurator? ja det vore ju jätte bra men tänk vad dyrt det skulle bli. hoppas du inte tar illa upp jag försöker inte vara otrevlig men jag tänker bara lite realistiskt.. =)

sen är det ju inte personen du snackade med som bestämmer eller har gjort fel, den berättar ju bara läget.. som sagt då får du väl snacka med den där chefen då om du vill ha ansvar från någon

2014-04-23 // 13:42:35

haha svensk vård i ett nötskal!!
inte första gången de strular till sig på den fronten kan jag känna!!

de tycks visst aldrig lära sig riktigt!!
men hoppas de löser sig!!
kram <3

2014-04-23 // 15:26:38

Men va fan?! *Suck*
Sådär kan de väl fan inte göra! Åååhh....
Ska man bli förvånad eller inte?
Psykiatrin och vården överhuvudtaget alltså.

Har själv varit inlagd på sjukhus från igår till idag, och ja..... Det är så blandade upplevelser. Vissa personer är verkligen jättebra och trevlig och andra är ena riktiga jävlar som inte är villiga att hjälpa till alls.

Haha! Enhetschef!
Kanske kan denne agera kurator/psykolog!

2014-04-23 // 17:33:54

traaaaaams!!!!!

2014-04-24 // 16:47:30

traaaaaams!!!!!

2014-04-24 // 16:47:30

Fett awesome blogg du har! Och extremt fint hår! Får man fråga vilket märke och vilken färg du har? :)

2014-04-29 // 23:03:58

Det här är ju helt sjukt. Så kan dom ju inte göra. Wuuut.

2014-05-02 // 14:46:21

Men herregud, du är 23 år!!! Vad är problemet? Du är inget barn som behöver få allt gjort åt dig, ring chefen. Vet inte hur insnöad du är men sjukvården är kraftigt överbelastad i Sverige. Tom akuta operationer blir gjorda långt senare än vad som behövs eftersom ekonomin inte finns (och ja, en stor bidragande faktor är människor som du, som är sjukskrivna år ut och år in för saker de kan reda ut själva men inte pallar) Och varför ska man ens lägga ner tid på dig? Bara en sak som alkohol... Man behöver inte ha pluggat 5 år på högskola som jag för att förstå basic kemi. Är man deprimerad eller ostabil mentalt och dricker alkohol med eller utan mediciner, skapar det ännu mer ångest och symptom. Du får göra precis vad du vill av ditt eget liv men jag förstår inte varför du "kräver" hjälp när du inte ens gör din egen del för att bli bättre. Kan inte du göra din grej för dig själv? Supa, må dåligt, gnälla och göda mörka tankar. Vet du ens hur mycket pengar (i onödan) man lägger ner på folk med din diagnos(er)? Du kommer aldrig att bli "frisk". Du är 23 bast och kommer för resten av ditt liv gå runt i samma hamsterhjul. Du gör något kreativt som filmen. Du gör något BRA för en gångs skull, men sen skapar du något drama som leder dig till ruta ett igen (och igen...) Du tar själv beslutet att dricka alkohol, och mår sämre... Får ångest och mår dåligt. Det slutar aldrig utan samma sak om och om igen. Kan du ge mig ett svar på VARFÖR kontaktpersonerna ens ska lägga ner energi på dig? Man kan ta ren logik som exempel. Sjukvården får en viss summa pengar att lägga ner på olika områden. Vilket är viktigast. Att hjälpa de som ger 100% för att bli bättre än folk som du? Om du la ner energin du har till att gnälla på alla som gör dig fel, på att bli bättre, hade du kommit någonvart. Men vet du? Det gör du inte, för du är livrädd för att må som en normal människa (om du undrar vad normal är så tänk motsatsen till dig) Om du plötsligt blev "frisk" så vet du inte vad du ska göra av ditt liv. Vem är du om du inte är en ångestfylld, plågad själ? Du gillar ditt mörker. Ingen människa gör något man inte dras till, gillar. För hur ofta brukar du kasta dig framför ett x2000 tåg? Inte så ofta, eftersom man faktiskt dör av det. Nej i stället kör du på mellanvarianten och gör dina halvdana självmordsförsök och lever i mental misär. Enligt min mening borde du ta ställning någon gång. Ska du bli bättre eller gå under? Gör antingen eller.

2014-09-03 // 23:34:22

Hej. Du och din blogg är awesome! Men synd att du inte använder denna mera....får jag dela detta inlägg? [email protected] Mvh Sofie

2015-08-04 // 00:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback