Svar på kommentar igen

Taggar: alkohol, alkoholist, bakgrund, blogg, borderline, eriiza, fråga, frågestund, inlägg, ips, lettland, misshandel, ptsd, sexuellt utnyttjad, svar,
Bloglovin
Hallå!
 
I föregående inlägg svarade jag på en anonym kommentar,
och till det inlägget fick jag en ny anonym kommentar, så här
kommer frågan och svaret!
 
Fråga:
 
 
 
Svar:
 
För det första så kan du kolla knappen under min header "Min Story", där står
det lite mer utförligt om min bakgrund, delvis varför jag har PTSD.
 
Men jag svarar lite kort här ändå.
Min mor är alkoholist och blev det när jag föddes, innan dess drack hon
väldigt sällan, enbart typ Nyår, någons födelsedag eller så.
Så min kontakt med henne är sporadisk och under uppväxten varit påfrestande
och emellanåt våldsamt.
 
Utöver det har jag blivit sexuellt utnyttjad av grannpojkar i
mitt hemland - Lettland.
Och en barnvakt var våldsam och kunde "låsa in" mig i en bäddsoffa
och sedan stänga igen den.
 
Hoppas detta ger en klarare bild på din fråga!
 
Och som sagt - fråga vad du/ni vill, svarar så gott jag kan!
 
 


Sv: Näe man kan inte veta hur någon annan tänker.
För mig känns så mår jag helt okej, vädret har varit trist idag. :)

Hur är det själv då?

2013-08-16 // 14:34:18

fattar inte hur du får färg i enstaka ord...jag menar...jag vet hur man gör men när jag lägger in tex http://bloggdesign.nu/?p=articles&c=1&id=29
en färg här så blir det en annan färg än den man valt

har kanske frågat det här förut & att jag är jobbig men vill veta :)

2013-08-16 // 14:53:25

sv: Tack så mycket tjejen, och framför allt detsamma!!

/Bat kisses ^V^

2013-08-16 // 16:34:39

Sv: Oh my god, har aldrig tänkt på det innan. Riktigt grymt bra idé! Tack! :D

2013-08-16 // 16:36:45

Usch ingen trevlig uppväxt...

Sv. Vad tråkigt att du blev utslängd från krogen. Jag blev det sist jag var ute med mina kollegor, sånt som händer.=) Fast lite sur blir man ju.

2013-08-16 // 17:02:59

aha jo de ä sant, haha ja säger som ja gör till mamma skit i vissa saker å sätt på en film å ge dig själv en mysig kväll utan en massa måsten :)

2013-08-16 // 20:09:25

Jag har också ptsd och förstår dig. Men jag undrar hur du nu får hjälp, och om du ens får det... då ptsd kräver hjälp och behandling för att du ska komma ur de där tankarna/medmer, som mal dygnet runt. Kram

2013-08-17 // 03:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback