Teater!

Taggar: backa teater, blogg, brott och straff, eriiza, fjodor dostojevskij, föreställning, göteborg, illamående, iv, klass, lysekil, migrän, tablett, teater, trött,
Bloglovin
Imorgon skall jag på teatermed med två
lärare från min gamla IV-klass i Lysekil.
 
Skriver imorgon om hur det var etc.
Beroende på om jag är jättetrött efter det.
 
Och senare i månaden skall jag till älskade
Backa Teatern, om ni bor i Göteborg, eller i närheten,
rekommenderas deras föreställningar starkt!
 
Första föreställningen jag såg där var en
modern version av gamla "Brott och straff",
skriven av Fjodor Dostojevskij.
En otrolig bok, finns en förkortad version
av den långa boken, om orken inte finns att bläddra
genom över 600 sidor. ;)
 
Någon mer som uppskattar teater? =)
 
 
Hur har er dag varit idag?
 
 
Själv har man varit seg, med huvudvärk, tog
migräntabletter, och det övergick till trötthet och
illamående. ;D


Du är så vacker.

2012-10-09 // 19:35:35

har lagt till dig på bloglovin =D för tycker du skriver intressant eller hur jag ska uttrycka mig =)

haha ja de stämmer att han hade hicka =) skoj skämt värre så de va tyckte jag.. ^^
dock formulerade jag mig inte riktigt rätt enligt en viss jobbig jävel på FB haha men aja orkade inte med den dryga tomten så jag tog bort texten där o skrev den här istället =P

Hoppas teatern va skoj =)
kram <3

2012-10-09 // 20:14:43

ååå tusen tack! Glad jag blir.
Min dag har varit bra, hur har din dag varit?

2012-10-09 // 21:03:16

Älskar teater! Blir dock alldeles för sällan.

2012-10-09 // 21:52:24

Vad kul att gå på teater. :)

SVAR: Okej. :) Ja, jag skulle också vilja ha någon sådan mössa med öron, fast den jag hade på bilden var inte så jättebra, så köpte aldrig den. :)

2012-10-09 // 22:13:43

Jo idag är en helt okej dag.. Dock hade jag en jobbig natt med ganska mycket tvång.. Men hoppas att jag kan somna tidigare idag :)

Hur är det själv?

2012-10-09 // 22:49:29

Precis va mest va jag redan har hört och så, Privatpersoner livsberättelser och blabla och olika frivilliga föreningar.

2012-10-09 // 22:51:52

Vad roligt med teater! Hoppas den är bra! :)

SV: Åh tackar :)

2012-10-09 // 22:56:04

Jag älskar teater! Men jag bor i en rätt så liten stad, så utbudet är inte stort :P Men jag kommer ju flytta till Stockholm så småningom så då lär jag gå på teatrar och annat kulturellt :) Den enda teatern jag sett var en skräckteater som hette "En kvinna i svart" tror jag :P

2012-10-09 // 22:58:27

tydligen, 40kommentarer på ett inlägg, måste verkligen ha varit spännande.. :P

nå roligt som händer i veckan då?

2012-10-09 // 23:46:38

de lät ju iaf som en bra start.. även fast de är mitten av veckan ;)

inget på schemat.. men ska däremot försöka hitta nå bra smyckessidor och skicka hem lite döskallar.. :P alltid nått..

2012-10-10 // 00:05:23

Jo det är verkligen sjukt jobbigt.. ett av mina tvång handlar ju om hur jag mår med mage och så, är den dum så blir tvånget värre.. Men det går nog över :D

Jobbigt att du haft det så :/

2012-10-10 // 00:34:02

Teater är en underskattad konstform, tyvärr blir det sällan man ser någon...

2012-10-10 // 01:14:34

sv: ja eller hur, förstår verkligen inte det jag heller.
fast det känns ju som att många i alla fall har ett humm om vem dom är.. jag känner mig som.. ingen..
ja soc är så jävla sega, har haft samma soc i fem år nu och hon har ALLTID ringt mig typ när jag bett om det (när jag bodde på behandlingshem hörde hon av sig hela tiden) men jag har alltid slingrat mig ur alla mina placeringar så börjar ana att hon ser mig som hopplös.

2012-10-10 // 03:07:15

Förklarar på mail.

2012-10-10 // 03:39:52

SV: ja dt var sjukt onödigt av henne! :( Men tack för ditt stöd! <3 kraam

2012-10-10 // 06:29:02

hello peanut
hej Eriiza,

jag har som du kanske minns erbjudit dig att hyra min lägenhet i GBG som jag inte bor i (då jag flyttat på heltid till skåne=samboprov kan man kalla det men heyy)
Du avböjde lägenheten då om du minns, det var en månad sen om jag inte minns fel. pga den var för liten

jag tänkte hur som helst nu när du är despo (om jag inte tolkar allt fel) förklara att lägenheten må vara liten MEN

den ligger intill focushuset, exakt intill faktiskt, så du har allt som behövs inom räckhåll - apotek, världens bästa ica-sortiment, bolaget och andra små butiker och kinakrog för den sent påkomma ölen
5 minuter till liseberg stora ingång och hållplats, 5 minuter till valhalla, 10 minuter till korsvägen, 10 minuter till scandinavium, svenska mässan, 15 minuter till ullevi
allt detta till fots såklart
och du vet redan hur bra spårvagn och bussrutterna är från korsvägen. eller hur?

Jag frågar denna gången igen eftersom du har uttryckt din oro över din situation över bloggarna. Du skulle kunna vara skriven i göteborg by notime.
Du skulle sen tillhöra Gamlestadens psykiatri där jag har gått i flera år.

Du behöver inte bo där permanent, jag erbjuder dig en tillfällig lösning på några månader.

2012-10-10 // 06:43:04

tack :) ja det är kul!
vad kul med teater! jag och sara ska faktiskt på teater på fredag, och se Dracula :p

2012-10-10 // 07:03:36

haha ja jag såg de.. läste som en kratta när jag läste igår då ögona gick i kors på mig =P

hoppas den är bra skulle jag ju skriva ^^

ja så kan man ju tolka det =)
men jag tycker mest de e intressant o läsa om hur andra har de då jag själv inte haft de så bäst alla gånger.. =P

känns skönt o veta att de är fler än jag.. =D
ha en fin dag <3
kram

2012-10-10 // 08:23:35

sv: ja, eller hur jävligt onödig kommentar

har skrivit varför jag sitter i rullstol längst upp men det kanske inte alla som läser det :) eller så är det svårt att se - lägga märke till

jag fick syrebrist när jag föddes å fick ligga i kuvös för jag inte kunde andas när jag kom ut. och syrebristen orsakade att mina muskler inte är tillräckligt starka för att jag ska kunna gå som "du"

2012-10-10 // 08:55:01

ja, gillar teater mycket, men det blir för sällan tyvärr...
kompisen då?, hur går det med den lägenheten?, finns ju chans att dom 2 andra tackar nej??
Önskar dej en fin dag, vi har sol och blåst... ganska ok=)

2012-10-10 // 09:36:00

Sv: tack så jättemycket fina du!

Gifyo.com
Bli medlem där så kan du ladda upp där och lägga på filter etc.Sjukt enkelt :)

2012-10-10 // 10:28:10

Hej hoppas allt blir bra med dig, hejar på dig och följer verkligen f+din blogg!

2012-10-10 // 10:47:04

åh jag älskar teater :D Så mysig känsla !!
den förkortade versionen av "brott och straff" är riktigt bra :) !!

Hoppas du får det kul på teatern !
Kram!

2012-10-10 // 11:52:10

Jaf tror att jag gillar teater men jag har problem att sitta still och koncentrera mig vilket gör att jag antingen går in i off-läge och somnar eller blir hyper och rastlös.

Om det vore så väl att jag byggde muskler. Jag blir inte starkare. Bara bulligare på magen, rumpan och låren. Du vet där vi tjejer fantastiskt nog samlar på oss ett extra fettlager. Jag önskar att det vore styrka och muskler men det är det tyvärr inte.

2012-10-10 // 12:00:53

man tackar.. :) få se om jag kan skicka hem nåt!

vad var de för teater idaG?

2012-10-10 // 13:35:58

sv: Usch, soc är verkligen dumma i huvudet. för det mesta i alla fall.
jag fick min första kontakt med soc som åttaåring, men sen släpptes den tills jag blev tretton och dom släpper mig inte än haha..
Varför måste du kanske återuppta den kontakten? :/

Ja, förhoppningsvis har hon väl problem (vad elak jag låter) så det inte har något med mig att göra..

2012-10-10 // 13:54:31

Haha jasså ;) gillar du skor alltså? Kram

2012-10-10 // 14:05:30

hoppas det är bättre med dig idag!!=D

2012-10-10 // 14:45:02

Sv: Man vet ju aldrig :P

2012-10-10 // 16:19:26

sv: Om den är laktosfri så kanske. Men jag betvivlar. Får se, det kanske ordnar sig. Får hoppas på det :)

Ja, det kanske jag skulle. Dessvärre räcker inte ekonomin till något nöje just nu.
Sedan bor jag i en sådan liten stad att det sällan händer något sådant..

2012-10-10 // 17:02:44

Förstår du inte vill oroa dig för det, jag hoppas du får någon ny lägenhet snart.

2012-10-10 // 17:43:41

Min dag var endast ångestfylld. Legat under täcket.
Och teater är inte min grej tyvärr.

2012-10-10 // 18:40:07

tack för tipsen:D

2012-10-10 // 19:09:23

Jag älskar teater! Har precis startat en teaterförening med min pojkvän och ett gäng härliga teatertjejer!

2012-10-10 // 20:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback