Bloggtips - Verkligen läsvärd

Taggar:
Bloglovin
Hellu,
tänkte ge er ett bloggtips.
 
Det är två tjejer, Sandra & Erica-Natalie som driver
den här bloggen - Att leva med psykiska problem!
 
Den handlar om dem, hur deras liv ser ut inom
psykiatrin.
Hur man får hjälpen, och framförallt vad som händer
när man INTE får hjälpen man behöver...
 
klicka på bannern, och läs den starka bloggen!
 


ah okej, blev det så illa att du inte kunde bo kvar? :(

2012-10-04 // 19:42:13

Ja jag undrade också varför jag inte fick skriva. Dr Psyko och psykologen är dom enda som INTE uppmuntrat mig till att skriva. Alla andra behandlare och sett det som ett verktyg och ett sätt att jobba med mina problem. Det är ju ändå för min egen skull jag går i terapi och då anser jag att man ska ta tillvara på de redskap och verktyg JAG har. Jag sitter inte där för deras skull utan för min egen.
Deras argument var att jag redan kan skriva och därför inget jag behöver träna på. Jag frågade då "Om jag hade haft lätt för att prata men svårt för att skriva, hade vi haft skrivterapi då?" Dom hade inget sar på det konstigt nog.
I och med att jag är rädd för att berätta när jag är arg och ledsen och vad jag tycker (av förklarliga skäl) så tyckte jag att skriva kunde vara ett första steg ända tills jag märkte att dom inte reagerade negativt på det jag skrev. När jag fått den tryggheten och var säker på att dom inte skulle reagera negativt så kanske jag skulle våga prata också. Små steg liksom. Men dom var inte intresserade av små steg utan dom ville att man skulle hoppa till översta trappsteget med en gång och med en gång göra det jag tyckte var obehagligt och göra så jag får ännu fler negativa erfarenheter av det.
Konstigt terapiform om du frågar mig =)

Å tack för bloggtipset. Ska genast kika in där =)
Kram

2012-10-04 // 20:09:14

SV: nee. jag behöver något som är lugnande typ

2012-10-04 // 20:45:02

Tack fina du :) haft en bra dag?? många kramar

2012-10-04 // 21:49:40

Låter som en intressant blogg

2012-10-04 // 22:02:54

Läser och följer!

2012-10-04 // 22:51:52

Hittade din blogg några dagar sen och gillar din blogg.
Och gillar att du bor i Göteborg också haha
(Haha nu lät jag som en stalker)

2012-10-05 // 10:00:11

Sv: Jag har aldrig smakat ketchup i huvudtaget så nej, tror inte att det är min grej xD

2012-10-05 // 10:05:06

Jo jag förstår din poäng, men samtidigt är det ju så att adhd har blivit mer uppmärksammat eftersom vården lättare har börjat kunna känna igen symptomen. Och vid misstanke kan man väl få göra en utredning, sen har man svart på vitt antingen en diagnos eller ej. Men det är ju vanligt att människor med adhd också har både borderline och bipolär sjukdom. Det är ju som du säger kanske svårt att särskilja vilka diagnoser en patient egentligen har eftersom de ju har en tendens att sammanbindas. ;)

2012-10-05 // 11:24:47

Tack för att du gillar vår blogg <33

2012-10-05 // 15:45:39

Kika gärna in och var med i Helgen Blogg som avslutas på söndag! :)
http://iamcarro.blogg.se/2012/october/helgens-blogg.html

2012-10-05 // 16:07:51

Tack för tipset... Ska ta och kolla in bloggen. =)

2012-10-06 // 19:40:16

Åh, tusen tack för din fina promotion!
Vi ska allt se till att du ska få en fin tillbaka!
Förresten äääälskar jag din design!
/- Sandra & Erica-Natalie

2012-10-08 // 08:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback