Nagelringar med orm! Och recept på iste

Taggar:
Bloglovin
Några kanske har sett sådana här
vackra nagelringar?


Hur som helst, så köpte jag 4 stycken
från Tradera för 79kr inkl. frakt



Vill du buda, eller köpa en eller flera sådana
här eleganta ringar?

Klicka då här!


Tills dess, här är ett litet recept på läckert
iste, hur lätt som helst!


Du behöver;
  • 1,5 liter varmt vatten
  • 2 påsar te, vilket som, minst ett
som är starkare än sött
(jag använde Earl Grey & Söderte)

  • 1,5 dl socker
  • 1/2 citron (pressa) Har du inte det, ta 1/2 dl av citronsaft.

Bara att lägga påsarna i vattnet en stund.
Ta ut dem, tills vattnet ser riktigt smaksatt ut.
Häll i sockret och citronen och rör om.
Sedan in i kylskåpet!

Innan servering, kan man lägga i någon citronskiva
och några isbitar!

Hoppas det smakar!


sv; Åh, tack! Vad glad jag blev att just du kommenterade, brukar läsa din blogg dagligen!:D

Ja det var riktigt kul faktiskt, skulle lugnt kunna åka dit igen :)

2012-07-08 // 19:31:41

Hej, tack för du kika in i bloggen!

Snygga ringar, och iste..Lovely! :)



Ha det fint.

2012-07-08 // 19:46:41

sv1; Vad fint att du målar och vad bra att det hjälper dig lite. Jag skriver, men det hjälper inte så mycket. Jag kan inte prata om känslor eller visa känslor, bara skriva om dom ibland men det räcker inte riktigt. Jag behöver skrika och gråta men det kan jga inte. det finns en spärr inom mig. vad synd att orden försvunnit ifrån dig, men jag tror dom kommer tillbaka snart. Ord är som flyttfåglar, på vintern flyger fåglarna iväg men dom kommer alltid tillbaka till sommaren. Orden kan flyga iväg för en stund men dom kommer alltid tillbaka för eller senare.



sv2; Egentligen har jag inget att tacka dom för, dom har bara gjort mig svagare. Dom har inte gjort mig starkare, dom har bara förstört mig.

Åh, förstår att det är jobbigt och önskar att jag på något sätt kunde hjälpa dig. Det är bra att du har vissa aktiviteter som får dig att distraheras. Matrösterna är väldigt jobbiga och väldigt starka. Kram på dig.

2012-07-08 // 19:54:44

Jo, det kan jag förstå. Jag opererade bort gallblåsan då jag hade gallsten. Tyvärr har ett av operationssåren inte velat läka riktigt :/

2012-07-08 // 20:28:56

Det är, (som tur är får man väl säga) de yttre. Har vart på 6 återbesök hittills för det lilla såret. De gick isär direkt när de tog stygnen så fick hålla på o tejpa i flera veckor och byta förband var och varannan dag. Skulle egentligen vart helt återställd nu, men kan inte röra mig obehindrat utan att få ont, och jag får ju inte ta långa duschar eller bada eller så så det är lite skit.

2012-07-08 // 20:43:54

hoppas du får en super bra dag! :)

2012-07-08 // 21:26:52

haha, va bra att de funka :)

kram

2012-07-08 // 21:27:08

Nope, ingenting sånt.

2012-07-08 // 21:34:45

SV: okej :) ja en telefon behöver väl alla idag, tänk va gött de var förr när man inte behövde det, eller kunde ha det...

nu när man tex inte svarar på sms på direkten så blir föräldrarna oroliga och tror att de hänt något... precis som att man inte har annat för sig än att hålla koll på den ;P



istet såg gott ut, ska jag nog testa! vil göra lemonade också, såg ett recept på en rosa på recept.nu som verkade nice :)

2012-07-08 // 21:49:39

Så häftiga!

2012-07-08 // 22:35:25

Haha, kan tyvärr aldrig tänka mig att jag skulle tycka att de var praktiska att ha på sig ;)

2012-07-08 // 22:58:41

SV: Tack för dom fina orden, det betyder!



Jag vet inte, skäms ändå och känner mig så himla äcklig. Fast jag tycker absolut inte att andra som är bisexuella/homosexuella är äckliga, inte alls! Det är det som är så konstigt .. men det har väl förmodligen mycket med min självkänsla och självförtroende att göra. Att jag är extremt självkritisk och ser ner på mig själv. Tycker att allt jag gör, säger och är, är "äckligt" eller "fel" liksom.



Hur berättade du för din mamma? Är det fler av dina nära som vet om det?



Kram

2012-07-08 // 23:03:57

åh. dagen har varit stilla och relativt ångestfri. jag har bara varit hemma och umgåtts med katterna. en sådan dag då jag inte orkar gå hemifrån.



hur har din dag varit? <3

2012-07-08 // 23:27:39

De tejpade ju ett tag, och då läkte själva snittet ihop. Nu är det såret, den allra ytligaste delen som inte vill läka.

2012-07-08 // 23:44:52

SV: Tack för ditt tips :) Det är bra att du lever, men det skulle ju inte göra något om du fick må lite bra också! Skänker inte din pojkvän lite lycka? :)

2012-07-08 // 23:45:42

Sv: Tack för att du orkar svara, betyder verkligen jättemycket för mig!



Ska se om jag lyckas berätta det för henne, visserligen är hon VÄLDIGT förstående. Hon har gått igenom alla mina panikattacker, ångest, depression, skärsår, självmordstankar, självhat osv med mig men ändå är det jobbigt, men som sagt så får jag se!



Tack i alla fall så mycket, massa kramar!

2012-07-09 // 00:57:21

ÅÅÅÅ det lät väldigt gott, det ska jag testa imorgon, tack för tipset! :D



Sv: Jo, saker går över förväntan. Om mindre än en månad ska jag flytta från träningsboendet till en egen lägenhet i Norrköping. En tvåa med balkong och egen tvättmaskin OCH i centrum. Snacka om man har tur :) Det är mesta är bra psykiskt också. Har en bra medicinering, har massor av redskap och en balans som håller. Givetvis så kommer det skit emellanåt, men det får jag räkna med när jag har Asperger och ADHD. Men mycket bättre är det.

Hur är allt med dig nu? Kram!

2012-07-09 // 09:38:04

SV: Ja det är klart! Bara för man skaffar en partner betyder ju inte det att alla problem löser sig. Men tillvaron kan bli en aning lättare :)

2012-07-09 // 09:59:58

coola ringar =) iste:t måste jag testa

2012-07-09 // 11:33:09

SV: precis ;)



mja, tack för tipset ^^ ska testa med mitt farbror någonting te och earl grey :P

2012-07-09 // 12:16:49

sv: Är det något speciellt som du går runt och tänker på, som gör att det känns så?

Jag gör inte så mycket om dagarna. Är sjukskriven och går mest hemma och sköter hushållet, umgås med pojkvännen.. Jag mår väl sådär. Det är jobbigt att vara i min egen kropp.



Kramar!

2012-07-09 // 12:23:27

SV: Håller inte med dig riktigt att jag är så liten att jag inte behöver bli mindre. Men tack iallafall :)

2012-07-09 // 18:14:37

Häftiga ringar!

Och jag älskar iste, men köper alltid en såndär påse som man bara blandar med vatten ;)



SV: Jaha aj då,,Och nej jag äter ingen medicin, har spiralen för att slippa mens :P

2012-07-09 // 21:59:26

iste är så sjukt gott :D coola nagelringar förresten!



- aw :( ja synd att det är så dyrt med kameror ...

Hihi jadu, bra fråga! ^^ Jag har blivit länkad av stora bloggerskor, haft turen att bli uppmärksammad och så. Sen har jag ett rätt unikt koncept och förhoppningsvis ser läsarna hur mycket tid jag lägger ner på bloggen. Jag kan lägga ner timmar på ETT inlägg :P

2012-07-14 // 16:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback