Spänd inför imorgon

Taggar:
Bloglovin
Idag händer det inte mycket,
varit på en kaffe,
bekostad av kära Linds, har inga pengar alls just nu,
men det är inte långt kvar till onsdag. =)

Hur som helst imorgon - då skall jag börja igen
med Fluoxetin igen, hade den för ett par år sedan,
men läkaren jag hade då skrev ut den redan efter
4 veckor, då kände jag bara av en massa
biverkningar.

Man skall inte skriva ut en tablett efter minst
6-8 veckor för att se om den fyller någon
positiv effekt.

Och har man haft en del biverkningar i början,
brukar läkare oftast se det som att då har den större
chans att fylla en bra funktion senare.
Hur ser er dag ut, idag?



Sv: Hur kommer det sig? Tror att du passar asbra i overknee :D

2011-11-14 // 14:31:46

Ost är riktigt gott, men vinmiddagen ikväll ska inte bli så tokig heller;). Vad är det du ska äta?? Medicin förstod jag, men för/mot vad??

2011-11-14 // 14:37:30

Sv: Den verkar se ut som din tyvärr, mat/vikt ångest här med.

2011-11-14 // 15:07:40

Skönt ibland med dagar då det inte händer så mycket också.

2011-11-14 // 15:18:12

tjejendu har en bra blogg läste hela första sidan. Du har mycket att kämpa mot, känner igen en del av det där... har också lite problem med matångest då och då... eller typ hela tiden men är van så tänker inte på det... hoppas att det blir ljusare dagar i ditt liv!



KRAM KRAM

2011-11-14 // 15:50:41

Ja det tycker jag, :)

Jag hårdtränar ju inte så, men jag märker på kläder att jag tappar :)

2011-11-14 // 15:54:37

Sv: Jo, så kan det bli ibland D:

Jag vill ju ha några riktigt nice overknee, men hittar bara tråkiga (antingen i svart eller grå) i dom vanliga affärerna >:

2011-11-14 // 16:15:51

Sv: Där har jag redan kollat. Hittade bara svart och grå där med, med några få detaljer på. Några var snygga, men ska se i stan om jag hittar några andra :D

2011-11-14 // 16:19:57

Sv: Jadu, ibland letar ju folk bara fel för att ha något att klaga på verkar det som ;) Men tack så mycket!



Och du förresten, jag ser att du har ganska många piercings (jättefint!). Och jag skulle bara fråga dig om det gjorde hemskt jätteont att ta de i underläppen? För jag är ganska sugen på en sån nämligen :)

2011-11-14 // 16:20:48

Ja, kanske... Time will tell, hehe ;P



Allt bra med dig då?

2011-11-14 // 16:27:29

Svar: Tack! :)



Det beror nog på vad man har för stil och sådant, men jag har hittat fler (skinheads) som jag känner.

2011-11-14 // 16:29:54

SV; Tack så mycket!

Ja det är väldigt svårt att värja sig från alla ideal när vi levt med det omkring oss sen barnsben, för vi har ju lärt oss att så SKA man ju se ut. Även fast en liten röst inombords säger att det är omöjligt.

2011-11-14 // 16:30:51

Sv: Det beror väl på hur man ser på saken, jag har inte ätit någonting alls än så länge.

2011-11-14 // 16:32:02

Sv: Nja, har mer inte klarat av att äta än att försöka undvika det och det är ju inte så bra heller. Det går ju helt emot om jag ska nu försöka bli av med ätstörningen. Fast hela helgen och flera dagar förra veckan var mer fyllt av sådana dagar som du verkar ha haft idag. Det känns jobbigt hur det än blir känns det som... Är det då verkligen värt att äta medicinen? Då hoppas jag att den hjälper så att den inte bara ger biverkningar.

2011-11-14 // 17:20:17

Ja verkligen man blir mer peppad när man märker resultat med :) Och det är en sjukt jobbig träning, man tror det inte, men min träningsvärk efter första passet beskrev allt :P

Jag laddade ner det jag :)

2011-11-14 // 17:59:57

Sv: Nej verkligen inte!



Jo det är sant, jag hoppas att det funkar och ger dig någon hjälp!

2011-11-14 // 18:04:15

Sv; Ursäkta för sent svar men blogg.se fuckade upp sig som vanligt. Men ja jag ska ta bild på när jag färgar!



förhoppningsvis sker det på fredag, men skulle gjort det i lördags.

2011-11-14 // 18:09:16

Sv: Hahah om det känns bäst så varför inte?

Det känns ju faktiskt lättare när ens förhoppningar inte är så höga. ;o

Äsch, när någon säger att jag är negativ så säger jag bara att jag är realistisk.

2011-11-14 // 18:25:43

Sv: Ja men precis! Jag blir lite sur på mig själv när jag får för höga förhoppningar för då blir det ju i princip alltid fel. Nej jag håller med dig, det är dumt att bli extra ledsen bara för att man hoppas på något bättre.

2011-11-14 // 18:38:34

SV; Tack så jättemycket : D

Håller helt med dig ang. idel!



Det är från den brittiska serien SKINS, den är jättebra. Verkligen att rekommendera.

2011-11-14 // 18:51:26

Sv: Inte så bra, din kväll då?

2011-11-14 // 19:25:30

Sv: Vikt/mat ångest som tidigare och lite allmänt less på att bo hemma. Inte för att det är dåligt här egentligen men går inte ihop med min styvpappa, blir bara störd av honom. Haha känner mig elak nu men vi är för olika.



Usch då, hoppas du kan sova då så du slipper ligga uppe och grubbla hela kvällen/natten. Pga. medicineringen eller?

2011-11-14 // 19:38:19

Direkt och direkt, är inne på min tredje månad nu :)

Det går sakta men säkert :)

Jag laddade nog ner det från piratebay, eller tankaner :)

2011-11-14 // 19:40:07

Sv: Haha nej det måste man inte men det skulle vara så mycket lättare nu när man bor tillsammans. x)



Okej, jag tänkte nyss skriva något i stil med att ta det försiktigt eller sluta inte äta helt osv men det känns fan inte rätt när man själv inte är så duktig. Hatar att peka finger... men jag håller tummarna för att medicinen hjälper och att det går bra med maten hur du än har tänkt göra!



(Jag måste vara världens sämsta person på att skriva stöttande ord, lol)

2011-11-14 // 19:52:18

Sv. Ah jag känner igen det där.. Letar jobb nu och det blir extremt tråkiga dagar när man inte har något jobb att gå till.

2011-11-14 // 20:28:24

Sv: Haha ja det blir lite svårt att hålla sig undan ibland. x)



Det är lite lustigt egentligen... Man har förnuftet och kan logiken men kan ändå inte använda det i praktiken. Är det därför du går på frukostgrupp eller vad det hette? Eller är det något annat? :o

2011-11-14 // 20:30:00

okej... Tråkigt men hoppas det blir bättre för dig med allt med ångest och medicinen.

Jo, det är faktiskt rätt okej.

2011-11-14 // 20:36:29

Allt bra ikväll?

2011-11-14 // 21:35:38

Svar:

Barnens julklappar och några släktningars med ^^

2011-11-14 // 21:45:17

SV; Grejen är ju att de vuxna tjänar pengar på det, i arbetslivet ser de inte barn, de ser dollartecken.

Att bryta cirkeln är svårt, eftersom det är så mycket som måste göras. Det är ju i tv, tidningar, radio och allt omkring oss! Hur ska man få hela världen att tänka om? Hur ska man ens få några enstaka personer börja?



SKINS handlar om ett gäng ungdomar med olika bakgrunder och familjeförhålanden. Det handlar mycket om sex, droger och fester. Men den är även djup.

2011-11-14 // 22:18:42

jo visst på så sätt fungerar det ju :D

Och man blir sjukt svettig, iaf jag så jobbigt är det :P

2011-11-14 // 22:22:52

Jag åt de förut men mådde så dåligt av dem. Panikångesten blev bara värre och värre. Nu äter jag en annan medicin.

2011-11-14 // 22:35:40

Sv: He he ja vem vet. Maria blev ju det så där bara. Ja jag tog det bara lugnt med TV. Kommer inte ihåg nån dröm nu.

2011-11-14 // 22:38:28

Vad arg jag blev på den där läkaren när jag läste om detta. Till och med vi patienter vet ju att det krävs längre tid än så för att kunna utvärdera medicinens effekt. Särskilt när det handlar om anti-depp och då särskilt om de är inom gruppen SSRI (vet ej om Fluoxetin är det?). En vanlig bieffekt vid insättning av SSRI är ju försämrat mående, mer ångest, värre depression och mer suicidtankar under de första veckorna. Först några veckor efter insättning kommer ju den riktiga effekten.



Käkar själv Sertralin, som är SSRI, och för mig tar det fem veckor innan medicinen ger verkan och tar mig upp ur depressionen. Under dessa fem veckor mår jag ALLTID mycket sämre. Därför är det ju helt vridet hur man kan sätta ut den efter så kort tid, när den kanske inte ens har hunnit ge effekt än!



Hoppas att du får ha den tillräckligt länge nu och att den kommer fungera för dig!



I dag har jag 1) varit ett mindre nervsammanbrott över något så fånigt som ett brev från soc 2) vägrat åka till öppenvården och hämta mediciner eftersom jag var för upptagen med att vara ett nervsammanbrott, vilket ledde till att skötaren som ger mig medsen kom hem med dem till mig istället 3) färgat håret 4) tuggat concerta och blivit hög. Haha.

2011-11-15 // 00:44:35

jag var bara hemma för jag orkade verkligen inte skola..

sv: tack som fan :D

2011-11-15 // 10:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback