Mat-ångest & trötthet

Taggar:
Bloglovin
Beklagar min frånvaro, men skall försöka vara engagerad igen.

Är så trött, hela dagarna, väldigt seg och orkar knappt tänka.
Ändå gömmer sömnen sig när det väl är dags för att sova.
Och då kommer myrkrypningarna fram och stör.

Mat-ångesten har bara växt sig större.
Är mer och mer i de tankarna.
Har förlorat kontrollen helt, hetsäter - spyr, hetsäter - spyr, hetsäter - spyr...
Ja, ni förstår.

Så är det hela dagarna, blir galen på det.
Vill ha kontrollen tillbaka, vill sluta få dessa mat-utbrott.
Många av er tror säkert att det handlar om godis, kakor, chips etc.
Men så är det verkligen inte, det är precis vad som
helst, vad som än är tillgängligt.
Hade det bara handlat om skräpmat, så hade jag ju bara
kunnat undvika att köpa hem det..

Så där ja, slutsnackat om min ångest.
Hur mår ni, vad har ni gjort i helgen ?


eriiza piller tabletter ångest rakblad mat lysekil uddevalla nozinan seroquel theralen


Ja det tycker jag med :)

Det är en kod jag klistrat in;

text-shadow: #666666 1px 2px 2px;

Längst ner under H3, jag har ju blogg.se, vet inte hur det ser ut i din :)

Men du klistrar in den där du vill ha skuggan, och färgen får du självklart ändra om du inte vill ha grå som jag har :)

2011-11-06 // 13:05:42

Ja, jag kände mig lite snäll så tänkte att jag kunde kanske få någon glad :P haha!



Okej, läste inlägget som du skrev..så förstår dig :/ Men hoppas det blir bra, eller lite bättre snart.

Jodå, förutom trött och att jag skulle vilja ha ett stort jävla glas med sprit så ska jag väl inte klaga.

2011-11-06 // 13:07:38

sv: blir så arg när ja hör att man inte får hjälp för att man väger för mycket. Fattar inte folk att en ätstörning inte sitter på vikten utan i huvudet.

De är ju bättre och få hjälp så tidigt i sjukdomen.

2011-11-06 // 13:25:32

Kul att du följer! :)



Ska sätta mig i eftermiddag/ikväll och skriva nästa del. Så den kommer nog i kväll... :)

2011-11-06 // 13:29:35

Hejsan!

Har inte vart inne på min blogg på ett tag nu men jag såg din kommentar nu när jag loggade in.

Ja jag ska blogga för min egna skull, helt klart! :))

2011-11-06 // 15:02:21

Man måste nästan va död för att få någon hjälp. som tur fick ja komma till ätstörnings avd på östra i gbg. och där går dom inte på vikten utan på hur man tänker.

men dom svek mig andå<3

2011-11-06 // 15:13:41

Åh vännen, vill du ha hjälp för ditt ätmönster eller är det någon sorts relief att få spy. Själv har jag inga kräkreflexer kvar eller så gör jag helt fel så kan inte framkalla några kräkningar fast jag vill ibland..

Dem vill sätta in mig på Lithium och Stillnoct/imovane.. har ju propavan nu men hatar mediciner så tar inte det, bara i nödfall efter flera nätter utan sömn..

Kram

2011-11-06 // 15:41:11

tack snälla söta :D

ja du den är gjord i photoshop :)

har hållt på att fixa & lära mig under långtid :P

haha

allt bra idag då ?:D

2011-11-06 // 15:47:10

Så lite så :)

Okej, jag trodde du hade något annat eftersom att det står webblogg.se på din :)

2011-11-06 // 16:44:55

Jag förstår dig alltför väl... Det känns konstigt att man till och med hetsäter grönsaker och vanlig mat som i vissa fall är nyttigt och kalorifattigt. Allt verkar kunna trigga igång en och det är ett helvete. Jag hoppas innerligt att du blir fri från detta helvete, ingen ska behöva genomlida det.

2011-11-06 // 17:01:35

mår rätt så okej. hur mår du själv?

2011-11-06 // 17:05:04

Jaha hehe, det var så länge sen jag startade bloggen så kommer inte ihåg :D

2011-11-06 // 17:07:54

:)

Ja det gör jag, eller ja det beror på vad som menas med grejar :D

2011-11-06 // 17:26:21

Sv: Det förstår inte jag heller, känns som en omöjlighet.



Tack så mycket! Jag använder mig av ett program som heter Artisteer och är helt självlärd. Känner mig aldrig ett dugg nöjd eller duktig dock men så snäll ska väl inte hjärnan vara mot en. :c

2011-11-06 // 17:27:51

När ja sökta till ätstörnings mottagningen där ja bor så fick ja inte hjälp där ifrån på grund av att ja hade en till diagnos. Men när min läkare tog bort den diagnosen på mig så tog dom emot mig på äs - mottagningen.



De som hände på östra va att dom skulle höra av sig till mig tre månader efter ja hade blivit utskriven från avd, för dom vill alla kolla upp hur de går och sånt hemma och ifall man behöver kanske lägga in några veckor till.

Men dom hörde aldrig av sig, och nu har de gått 6 månader sen ja kom hem från avd. så min behandlare här hemma försökte få tag på dom där ner på östra och de tog tre veckor att få tag på dom. och de dom sa till henne varför dom inte hade hört av sig till mig va för att ja hade hamnat mellan stolarna, dom hade glömt bort mig.

2011-11-06 // 17:31:47

Sv: jag förstår mig inte ett dugg på koder å andra sidan! Visst kan center och sådana simpla saker men när det kommer till bloggdesign + koder så fattar jag noll. Det är lite frustrerande för man verkar kunna lite mer fria designer med koder. :(

2011-11-06 // 17:40:37

att förlora en vän är det svåraste och särskilt när hon valde en annan väg. hoppas din helg inte vart för jobbig.

2011-11-06 // 17:45:18

tack snälla :D

det kan vara klurigt :(

låter jättejobbigt :(

här är allt bra :) kram

2011-11-06 // 17:52:33

Jadu.. säg det.. den kommer fast jag inte vill det... Ska ju försöka hålla mig borta från den men det är inte så lätt alla gånger.

2011-11-06 // 17:56:18

Åh, vad jobbigt. =/ Kram

2011-11-06 // 18:00:48

Lithium garanterar njur och leverskador efter 10års användning. Och då ska man äta det livet ut. Lithium gör att man går runt i ständig dvala, finns inget som är bra, inget som är dåligt. Allt bara är utan någon som helst mening. Många går upp i vikt, en vän gick upp över 1kg i veckan... Och jag anser mig fortfarande inte sjuk, därav vill jag verkligen inte ha mediciner.. Men äter dem jag äter nu och får se vad som sägs på återkollen om 1månad..Är mest rädd och förvirrad om jag ska vara ärlig..

2011-11-06 // 18:31:09

Grejen är att jag var väck i somras i den bemärkningen att jag körde 200% utan att tänka alls.. vilket resulterade i ekonomiska svårigheter, störd sömn och kroppsliga besvär.. Sen dök jag och blev tok deprimerad, sov i flera dygn i sträck ungefär.. Och nu vet jag inte vad jag är, känns som jag är på g upp i rasande fart vilket inte är så bra. Men som sagt känner mig frisk!

2011-11-06 // 18:39:30

sv: Ja precis så känner jag med....

2011-11-06 // 18:54:38

förstår dig ;) men det behöver du inte göra :D

har du photshop eller så?:)

2011-11-06 // 19:33:09

Sv; Tjenare =) Det var imovane och buronil jag nästan fick i mig. Kram

2011-11-06 // 19:56:05

Jag är mest självlärd, testat mig fram och så har jag mycket från när jag gick gymnasiet :)

Det är inte alltid lätt att förstå men man lär sig :)

2011-11-06 // 20:01:35

Det är en bra teori. De flesta bryr sig inte om någonting mer än spara pengar. Kan man i och för sig delvis skylla på Borg också.



Det var en bra lördag ja. Din lördag då? Något positivt?

Hur blir veckan?

kramar



2011-11-06 // 20:11:18

Har inte varit så jätte aktiv med bloggen så har inte svarat på din kommentar förren nu ;) Det är ju jämt svårt med motivationen och på din blogg verkar ju de som du också fattar detta haha xD Men ibland blir det ända man lever för är att kontrollera maten iallafall och när de går åt helvete slutar allting åt helvete..

2011-11-06 // 20:28:53

Tack! :) Och tack för hjälpen! Vill du förresten tala om hur man lägger in en bild över kommentarsrutan, som du har? Jag har försökt men det funkar inte, så nu har jag bara text...



Jag känner igen det där med sömnen förresten, det är hemskt. Kan gå och vara trött och seg hela dagen, men så fort jag lägger mig i sängen så är jag sådär äckligt pigg i kroppen och kan inte ligga still. Håller på att bli galen på det.



Hoppas att du mår lite bättre snart :/

2011-11-06 // 21:17:37

Jo tyvärr är det så.

Ja, eller jag hade problem förut.. Nu är jag nykter så nu är "problemet" att inte ta den första klunken igen..

De bortglömda och The Devils Backbone kollade vi på.

2011-11-06 // 21:33:34

Jag har ju en del dagboksanteckningar, men jag minns också delar av min sjukdomshistoria väldigt bra. Finns ju säkert saker som jag glömt bort och kanske saker som jag minns lite fel. Jag vet inte, men jag försöker ge en så rättvis bild av vad jag vart med om...

2011-11-06 // 21:49:05

Sv. Ja finns sådana kliniker, gick på en sådan på universitetssjukhuset i Umeå, var faktiskt väldigt bra.

2011-11-06 // 22:00:22

Livet är bara så jävla orättvist.



Svar: Tack så mycket!



Ja det är sant. Vi får väl se hur det blir..



Ja det verkar väl så, den kommer och går helt enkelt. Handlar mest om att jag har en massa brister. Ja jag spydde pågrund av värken då, men jag spyr varenda dag annars med, fast av annan anledning.

2011-11-06 // 22:11:32

Hoppas att du eriiza/elica snart får en behandling värd namnet. behandlingshem? terapi? hjälp i vardagen? HOPPAS att inte hjälpen låter vänta på sig allt för länge, annars så ringer jag Calle Larsson, chef för psyk i Borås och stöter på!

Kram så länge! <3

2011-11-06 // 23:04:13

Vilket helvete du har. Många tror att det bara är att sluta gå och spy men så enkelt är det inte. Förståelsen borde vara högre och att man får riktig hjälp.

Jag har slappat i soffan och kollat på film.



Sv: Ja Fas 3 hamnar man i när man varit långtidsarbetslös.

2011-11-07 // 00:08:46

Godmorgon, allt bra med idag idag? :D

Va gärna med i min dagens blogg tävling i min blogg!



// Amanda, http://ammm.blogg.se/

2011-11-07 // 07:42:07

Ja, maten tar över ens liv, får en att göra så grymt dumma saker ibland. :/

2011-11-07 // 08:39:32

hon valde att ta livet av sig. men hon visade inga tecken på att vara deprimerad, inga alls, hon var den tjejen som alltid fanns där, och glömde bort sig själv många gånger. men har iaf skrivit om min bakgrund.

2011-11-07 // 12:51:49

Sv: Jo, det är aldrig roligt med så mycket ångest :( Men det blir ju bättre, får man tänka :/



Usch, hatar när det ska vara så svårt att få den hjälpen man behöver. Det ska inte vara så svårt som det är nu, man får tjata och tjata för att man ska kunna leva ett fungerande liv överhuvudtaget.

Hoppas att dom lyssnar nu i alla fall!

Kram.

2011-11-07 // 13:32:17

Sv: Katten är jättemysig :D

o skitsnygga piercingar har du! (:

2011-11-08 // 16:00:19

sv:



FAN va cool du är! :D shit! :)



mmh... njea micro har jag aldrig testat faktiskt... men du kanske kan komma på nåt bra recept ;) ?



Snd att du hetsäter och har ätstärningar :( Det måste vara riktigt jobbigt! Själv bantade jag otroligt mycket förrut, men har gått upp i vikt igen nu och väger mer än vad jag vägde innan jag bantadfe och gick på diebter... så nu har jag blivit lite deprimerad istället och ah :( blä!



Hoppas att allting kommer bli bättre!



pusspuss

2011-11-08 // 18:18:59

Du är så himla fin. Utanpå och säkert även inuti. Önskar du kunde se det!

2011-11-10 // 16:40:24

http://www.shopsabelmarant.co.uk Isabel marant shoes

http://www.shopisabelmarant.co.uk/ Isabel Marant

http://www.shopisabelmarant.co.uk/2-isabel-marant-sneakers Isabel Marant Sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/5-isabel-marant-bekett-sneakers Isabel Marant Bekett Sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/5-isabel-marant-bekett-sneakers Isabel Marant Bekett

http://www.shopisabelmarant.co.uk/7-isabel-marant-betty-sneakers Isabel Marant Betty Sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/7-isabel-marant-betty-sneakers Isabel Marant Betty

http://www.shopisabelmarant.co.uk/6-isabel-marant-willow-sneakers Isabel Marant Willow Sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/6-isabel-marant-willow-sneakers Isabel Marant Willow

http://www.shopisabelmarant.co.uk/3-isabel-marant-boots Isabel Marant Boots

http://www.shopisabelmarant.co.uk/4-isabel-marant-pumps Isabel Marant Pumps

http://www.shopisabelmarant.co.uk/42-isabel-marant-bekket-high-top-leather-and-suede-wedge-sneakers-black.html isabel marant wedge sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/42-isabel-marant-bekket-high-top-leather-and-suede-wedge-sneakers-black.html isabel marant bekket high-top suede sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/42-isabel-marant-bekket-high-top-leather-and-suede-wedge-sneakers-black.html isabel marant bekket leather and suede sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/42-isabel-marant-bekket-high-top-leather-and-suede-wedge-sneakers-black.html high top wedge sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/42-isabel-marant-bekket-high-top-leather-and-suede-wedge-sneakers-black.html isabel marant black sneakers

http://www.shopisabelmarant.co.uk/isabel-marant-boots/28-isabel-marant-boost-suede-dicker-grey.html isabel marant dicker boots

2012-08-25 // 05:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback