Hunnit med idag+sista chansen

Taggar:
Bloglovin
Idag blev det en sväng på second hand. <3
Hittade dessa tre böcker, för bara 5kr/st, som vanligt!


"Glöm inte att ni har en dotter" av Sandra Gregory:
Sandra Gregory har under några år arbetat som lärare i Bangkok.
Men efter en militärkupp förlorar hon sitt jobb och blir samtidigt svårt sjuk.
Desperat efter att få komma hem till sin familj i England
bestämmer hon sig för att smuggla en liten mängd heroin
åt en helt främmande mans räkning.
Sandra tas på bar gärning och döms till fängelse.
Ett straff hon bl a avtjänar på det ökända fängelset Bangkok Hilton.
Den brutala och förnedrande verklighet som hon tvingas
genomleva lämnar outplånliga spår i hennes själ.

"Mot alla odds" av Angela Cannings & Megan Lloyd Davies:
Angela Cannings anklagades för mord efter det att tre
av hennes barn dött
inom loppet av tre år.
En läkare i England lanserade en medicinsk teori,
Meadow's Law, som innebär att ett fall av plötslig spädbarnsdöd är en tragedi,
två väcker misstänksamhet och tre är definitivt mord
tills motsatsen är bevisat.

Angela Cannings dömdes till fängelse och satt inspärrad i nästan två år.
Starkt uppmuntrad av en medfånge stred hon för sin rätt att
få återförenas med sin make och sin dotter Jade.
Den 10 december 2003 blev Angela frigiven och
nu berättar hon om sin kamp - och om den tragedi
som drabbat hennes familj vid upprepade tillfällen.


"De bortglömda barnen" av Kathy Harrison:
Kathy Harrison Kathy Harrison är mor till sex barn,
tre egna söner och tre adopterade döttrar.
Under många har hon och hennes man även tagit emot
fosterbarn
i sitt hem i Massachusetts.
En del har stannat endast några dagar, andra flera år.
Alla har de kommit med tungt bagage, misshandlade,
sexuellt utnyttjade
eller helt enkelt lämnade åt sitt öde.
I den här boken berättar Kathy Harrison om det dagliga,
ofta kaotiska, livet i familjen och om några av de barn som tillbringat längst tid hos dem

För örigt är det sista chansen för er att vara med i både tävlingen till "Veckans Bloggare" och av örhängena+överraskning. Klicka på bilderna för att läsa mer, och anmäla dig!
Lägger upp vinnare imorgon av de båda!



Låter som bra böcker, den sista skulle jag vilja läsa :)

Allt bra med dig? har inte varit så aktiv i bloggandet på ett tag :P

2011-11-19 // 16:19:09

Åh, om du läser "Glöm att du har en dotter" så måste du även läsa "Diplomatdottern" av Tina Frennstedt. Sandra Gregory nämns även i den boken! :) Liksom nämns Karolina Johnsson (diplomatdottern) i Sandras bok.



2011-11-19 // 16:47:03

(skulle jag inte haft töjda örsnibbar så skulle jag varit med o tävlat f.ö)

2011-11-19 // 16:48:03

Haha jo det kan jag tänka mig :)

Så jag hoppar det så får jag njuta av popcornen när jag väl äter dom :D

2011-11-19 // 17:07:53

Sv Usch då... hoppas att du somnar lättare ikväll!

2011-11-19 // 17:44:05

Jag har också shoppat böcker second hand idag.- Och kläder, och presenter till en kompis som jag skulle på kalas hos^_^



<3 second hand.

2011-11-19 // 19:21:42

Oj, nu var det länge sedan jag läste någon av böckerna men båda är drogrelaterade, båda är utspelade i samma fängelse, sandra skyllde sitt straff bl.a på Karoline (kan vara tvärtom, som sagt.. länge sedan jag läste dessa) o.s.v :)

2011-11-19 // 20:05:45

sv: Tack så mycket! :)



Kram Amanda!

2011-11-19 // 20:17:51

Har läst de 2 första böckerna, glöm att ni har en dotter är riktigt bra! .



Svar till kommentar:

Jag har problem med tarmarna så när jag blir "dålig" så får jag kramp i magen som gör något fruktansvärt ont och då blir man alldeles darrig, börjar kallsvettas och det går inte över förrens man fått ur sig allting, så ja, genom att kräkas eller heh bajsa då ^^

Har haft så sen jag var liten, de säger det är kronisk tarminflammation eller något :/

2011-11-19 // 20:38:26

Sv: Tack så mycket!! :) grym blogg har du! :D

2011-11-19 // 22:14:19

Du får kolla det med tabletterna, för det är inte meningen att man ska behöva ta till andra medel för att somna :/



Förresten, "Glöm att ni har en dotter" har jag också, grymt bra. Läser endast såna här böcker. MEn favoriten är nog 14 år till salu...

2011-11-19 // 22:39:22

Sv: tack så mycket! :D dom kostade mig bara 10 kr :) btw " glöm att ni har en dotter" är himla bra! :D Speciellt då den är verklighets baserad!

2011-11-19 // 23:01:28

Tack :) Googlebild :)



Haha ja jo :) Man ser ju inte frisk ut iaf :P

Men gott är det.

Usch, hoppas illamåendet gått över.

Jag har fått i mig lite popcorn nu iaf ! :D

Hur har kvällen varit ?

2011-11-19 // 23:25:23

sv: jaa men absolut!:D den är sååå het!



btw, roligt att du hittade en massa böcker! enjoy reading! ;D

2011-11-19 // 23:35:53

Intressanta böcker!

2011-11-20 // 05:56:05

Oj, tidigt uppe för att fynda lite=). Hur går det med ögonfransarna?? Ska snart iväg på champangebrunch på Gothia;)

2011-11-20 // 11:53:12

ja försöker kämpa även om ja inte alltid orkar. vissa dagar e skit men andra dagar har toppen.

Hur går de för dig<3

2011-11-20 // 12:20:52

sv: nej det är ett tyg bara :)

2011-11-20 // 12:30:07

Verkar bra böcker :)

2011-11-20 // 13:41:44

Låter tråkigt o höra, nått speciellt som har hänt?

Jodå, med mig e det faktiskt väldigt bra, förutom att man e bakis idag :P

2011-11-20 // 14:44:06

Tack för boktipsen, håller på att läsa Såld av Natasja nu :) Kom gärna med fler tips på verklighetsbaserade böcker, det är mitt stora intresse att läsa!

2012-02-22 // 14:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback