"Andra våldtäkten"

Taggar:
Bloglovin


"Andra våldtäkten" - Uppdrag granskning


Kort sammanfattning;


Repotaget SVT-PLAY

Innan jag börjar... Jag kan inte allt om det här fallet,
men talar utifrån det jag förstått hittills.


De flesta har ju hört talas om våldtäkten i Bjesta.
"Linnea" blev våldtagen av "Oskar" på skoltoaletten,
ingen ställde sig på hennes sida.
Alla verkar vara på "Oskars" sida, för att han är
"charmig", "snäll" & "snygg".

"Linnea" får flytta 50mil, "Oskar" får stanna.
På skolavslutningen får "Oskar" närvara i kyrkan,
dela ut rosor, och blir hyllad.
Samma kväll våldtar han ytterligare en flicka.

Fortfarande står de flesta på hans sida.
"Linnea" blir trakasserad på skolan, på stan och
genom internet, hon får mail, tex;
"Vilken jävla fittor, hoppas båda blir våldtagna
på riktigt, så får de en läxa".

"Oskar" erkänner i ett av förhören, och berättar
precis samma sak som "Linnea".
Att hon hade sagt "Nej !" 5-6 gånger.

Min åsikt
;

Utav det jag förstått, så verkar det helt sjukt att
folk ställer sig på hans sida.
Inte konstigt att hans familj gör det, men resten av
skolan, "Linneas" vänner, och resten av Sverige.

Får verkligen inte ihop detta.
Jag står på flickornas sida, utav det jag har läst,
sett på TV etc. så är det rätt uppenbart att "Oskar"
är skyldigt, och att båda flickorna borde få stöd
- inte en mobb.



Bor i Bjästa och blev helt mållös när jag såg updrag granskning, visst hade jag hört något litet rykte om en våldtäkt och så men visste inte alls att det var så utbrett som det var och att det förekom sån mobbing av tjejerna. Skrämmande med alla som tog ställning för pojken när han trots allt var dömd och vuxna som bara lät allt skitsnack fortgå.

2010-03-31 // 18:49:30

Ja det är helt sjukt och just att människor runtom i hela landet gått med i denna grupp för att killen är oskyldig då de inte känner till honom och det dessutom finns en fällande dom.

2010-03-31 // 20:46:45

vad komiskt egentligen! inte för att det var menat som något kul... but still ;D tycker det är en förbannat fin låt.

2010-04-01 // 11:17:14

Utan uppdrag granskning så skulle fortfarande "friadennis.se(hans storebrors blogg)" finnas kvar, alla facebookgrupper! han heter nämligen Dennis, inte oskar. jag håller med dig. Det är så sjukt att folk höll på så och sen just också det att när han väl våldtar en andra flicka så tror dom fortfarande att han är oskyldig!

När uppdrag granskning åkte upp till Bjästa hade dom tanken "en tjej påstår att en kille har våldtagit henne" så när dom åkte upp det var först då dom förstod att jaha han var skyldig. Det mest hemska är ju att "Linneas" kompisar vänder ryggen om tror att hon bullshittar! Har du sett skolavslutningen på youtube? det är helt stört, folk kramar verkligen om honom och jublar och allting...USCH!

Vi såg på det avsnittet av uppdrag granskning på samhällskunskapen och diskuterade runt det här så det var därför jag hade så mycket att säga..hehe



Sv: ja runskrifttouchen gör mycket ;)

2010-04-01 // 17:07:50

fyfan va hemskt!

vd är det för samhälle liksom... vad är det för värld vi lever i? åh jag blir så arg!



hehe, ha det bra :)

2010-04-02 // 10:30:08

det är så förjävligt!

2010-04-02 // 20:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback