Inspelningsdag 3 Ångest

Taggar: Dorobantu Film & TV, Eliza Sica, alkoholist, barndom, borderline, dokumentär, eriiza, film, filminspelning, historia, ips, koreografi, kortfilm, lettland, livslust, ljud, ljus, långfilm, panik, perfekt, ptsd, tagning, ätstörningar, ångest,
Bloglovin
Emotionellt påfrestande
 
Igår behövde vi inte ta en tagning till
'utav det vi gjorde i måndags - det var tydligen perfekt,
så istället gick vi genom kompletterande ljudupptagningar,
och tekniska detaljer för nästa film - samt genomgång av dokumentären.
 
Vi skulle rigga ljus och ljud så att vi slapp imorgon,
så för det satt jag där jag skall sitta, medan jag berättar
min historia.
 
Hade ju inget manus, inga papper framför mig med stödord,
men var ju tvungen att prata i ett par minuter
om mig, mitt liv, barndom etc. för att de skulle
se hur ljudet fungerade, avstånd, skärpa, ljus etc.
 
Ångest redan på förmiddagen
 
Redan på morgonen kände jag mig rätt låg, men
tänkte att det går över så fort vi börjar, som det brukar göra.
 
Och jag hade rätt - det flöt på.
 
Men sedan kom det världens dipp, jag blev nedstämd,
liksom avstängd och ambivalent..
Så regissören frågade hur det var med mig, om
han kunde göra något etc.
 
Men det är så svårt att förklara för en frisk person
att när man har ångest p.g.a sin/sina diagnoser så kan ingen göra
något åt saken, oftast inte ens du själv..
 
Så idag blir det påfrestande..
 
..då vi skall påbörja dokumentären, alla de "jobbiga"
bitarna i mitt liv, barndom o.s.v
 
 


Kikar in och säger hej... Bra dag att fylla år på (född samma dag är jag), St Pat's Day, då vet man att det firas på pubarna när man har sin egen dag oxå... Ha en så bra dag du bara kan...

2014-05-08 // 12:44:39

Blir såklart jättetuff inspelning, men jag tror den blir toppen!! =))

2014-05-08 // 13:29:04

När underförstått är det planerat att dokumentären ska vara klar och visas?
Kommer den visas på tv, bio eller vad vad vad? Ser redan fram emot den och kommer längta ihjäl mig. ;)

2014-05-08 // 13:45:31

It's a date, let's go sink a few cold ones on St Paddies. Går det bra att dra med några Göteborgsrockers oxå? Har en hel bunt sådana jag kan ta med... :D

2014-05-08 // 14:36:24

sv: Tack för svaren.
Tror den där dokumentären kommer bli bra, och djup.
Mja, jag brukar ibland fly genom att gömma mig inomhus, men jag ska sluta göra det för man mår knappast bättre av det. Jag tror jag måste träffa fler människor som jag trivs med :)

2014-05-08 // 17:34:21

Hoppas det gick bra idag.,

2014-05-08 // 21:31:06

Du har så rätt, det är väldigt svårt att få en "frisk" person att förstå. Det är som att få en person som aldrig upplevt rejäl ångest att förstå den känslan. Men skönt att personen bryr sig iaf och försöker ställa upp!! Hoppas du känner dig bättre nu, förstår det e jobbigt när man drar upp massa.. Kram

2014-05-08 // 23:03:56

Kan vara det...jag bara undrade.

2014-05-09 // 11:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback