HJÄLP - Filmstress & biverkningar

Taggar: Dorobantu Film & TV, Eliza Sica, Voxra, biverkningar, dokumentär, eriiza, film, filminspelning, fråga, hjälp, kortfilm, långfilm, medicin, piller, psyk, stress, youtube, yrsel,
Bloglovin
Hjälp!!!
 
FILMSTRESS
 
Kan du kanske hjälpa mig?
Eftersom en dokumentär skall göras om mig, så är det ju bra för
mig att veta vad andra vill veta om mig, min bakgrund,
psykiatrin, filmjobben etc.

Så har du kanske en fråga att ställa, som jag kan ta upp under filmningen? =)
(Måste inte bara vara kring PSYK)
 
BIVERKNINGAR
 
Har ju börjat med Voxra, så i vanlig ordning
får man biverkningar de första 4-8 veckorna - så att filma
under maj blir en utmaning..
 
Vissa dagar känner jag av inget alls, allt är bra,
normalt och utan konstigheter.
 
Andra dagar så blir jag sjukt yr bara av sitta i soffan,
försöker skriva på datorn, men fingrarna, ansiktet
och hela armarna domnar bort.
Kan knappt gå till toaletten, utan får sätta mig på golvet efter 3 steg.
 
Och får en massa konstiga tankar...
 
Ush - hoppas att filminspelningarna inte blir lidande!
 
 


Sv: Kvinnan vågade visst göra något bakom ryggen på dig, med att ringa hit poliser men vågar inte svara när du frågar om det som hände...japp, då borde hon inte ha gjort något mot dig i första början! :O

Jag har en fråga om hur du klarar igenom dagen med dina diagnoser. Själv så måste jag ha mina 2 mp3:er vart jag än är & går för det får mig att höra nada från ljud & väsen omkring mig. :)

2014-05-01 // 15:50:23

Jag slulle vilja veta hur din början inom psykiatrin såg ut. Vände du dig tex dit själv eller var det någon i din omgivning som kontaktade dem. Med din vilja/vetskap eller utan att du viste eller kanske rent av mot din vilja? Vad grundade sig första kontakten i? Hur viste ni att det var dags för kontakt?

Vad har blivit bättre/sämre genom åren? Ställer det till mycket problem i vardagen (dina psykiska problem och mående), hur hanterar du dessa problem?

Hur har du utvecklats på vägen från då till nu?

2014-05-01 // 17:37:13

Om jag kommer kunna se dokumentären (och du berättar var, när det är dags), så räcker det med svar där. Då kompletterar jag och frågar om jag undrar något mer sen. Kommer jag inte kunna se dokumentären så vore det trevligt med svar.

2014-05-01 // 18:09:14

Oops... Ja de kan ju såklart underlätta om ja lämnar namn...

De låter bra de att du berättar hur de går...

2014-05-01 // 18:42:01

Sv: Det jag mest undrar om hur du känner. Om du inte vill svara på den i dokumentärfilmen så kan du svara nu. :)

2014-05-01 // 19:43:59

Sv: Nää kommer inte på någon eller några frågor att ställa. Då har vi gemensamt intresse angående brädspel :-P

Har vart på ikea idag och köpt två bokhyllor samt bokat hemkörning och får hem det på söndag.

Jo förrästen kom på en liten fråga, vad för aorts brädspel föredrar du att spela?

2014-05-01 // 19:56:40

Ska försöka tänka och se om jag kommer på någon fråga! :)

Stackare som fått biverkningar, så tradigt med det, hoppas dem går över snart!!

Jadå, det kommer nog bli något tillslut :)

Kram

2014-05-01 // 20:36:27

Ska se om jag kan klura fram en fråga!! När ska detta dra igång?? ;)
Kram

2014-05-01 // 20:44:13

Jag äter Voxra, men har/hade inga biverkningar alls.
Dina biverkningar låter inte alls bra. Ta kontakt med läkare på en gång. Det låter inte som om du ska äta dem!

2014-05-02 // 09:37:06

Fin film... eller fin men... mycket ilska, bra att få ut lite...
Jag undrar nog mest "hur orkar du"??
Jobbiga biverkningar, hoppas dom går över fort!!
Stor kram!!

2014-05-02 // 09:57:12

Jag har några frågor.

1. Vad är det som gör att du orkar kämpa trots alla motgångar?

2. Vad gör du när du inte är på olika inspelningar?

3. Finns det någon/något du håller mer kärt än något annat?

4. Om du en dag mår sjukt dåligt (värre än vanligt). Vad kan då muntra upp dig, för att du ska må lite bättre och orka kämpa?

Hoppas frågorna är till någon hjälp :) kram på dig

2014-05-02 // 12:16:49

jaha, ja det skulle vara intressant att höra om din bakgrund. typ din uppväxt och så, och hur allt började när du började må dåligt osv. också om dina mål och drömmar i livet :) hur du har tagit dig dit du är idag och hur du ser på framtiden.

2014-05-02 // 14:03:38

Obehagligt med biverkningar. Hoppas dem tar av snart! och att du kan vara dig själv.

Hur fick du möjlighet att börja med filmjobb? hela berättelsen alltså. Tycker sådan biografi är alltid kul.

Jag undrar hur du hanterar verkligheten med ditt mående? Brukar du fly, eller har du sätt att acceptera och bara befinna dig i situationen tills det blir bättre?

Jag kan ju själv ha svårt med att acceptera mitt mående och då flyr jag oftast.

2014-05-02 // 15:33:56

Eftersom jag själv vet hur det är att leva med ångest så är jag lite nyfiken hur du upplever din ångest och dina diagnoser? Har du jättesvackor ofta eller är det vissa perioder under året? Sen är jag sjukt nyfiken hur du klarar av att leva det stressiga liv du lever med filminspelningar osv samtidigt som du har dina diagnoser, tycker det är sjukt starkt av dig! :D

2014-05-02 // 18:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback