Migrän - Filminspelning

Taggar: EEG, Eliza Sica, MRI, Magnetröntgen, avslappningsövningar, blodprov, citodon, dialog, eriiza, film, filminspelning, helg, henrick rangsjö, hjärnskakning, manus, migrän, migränmedicin, neurologiskt, nässjö, plugga, replik, värk, värktabletter,
Bloglovin
Kom ganska nyss hem från vårdcentralen.
 
Nej, det gick inte bra.
 
Bytte läkare, för att den förra inte lyssnade på mig.
Den här verkar inte heller vilja lyssna fullt ut.
 
Gick dit framförallt för min migrän, de vet inte om det är
migrän, men det är det bästa ordet de kommit fram till hittills.
 
Tidigare behandling
 
Har fått både receptbelagda och receptfria värktabletter,
och migränmedicin.
Dock verkar inget bita på mig, det enda som haft
någorlunda effekt är Citodon.
 
Nej, det är inget som är bra att äta över en lång period,
men det fanns inget annat.
Vi röntgade (MRI) hjärnan och gjorde EEG, samt andra
neurologundersökningar, men inget gav ett klockrent svar.

Frågade också om alla mina hjärnskakningar från när jag var liten
, kan ha påverkat huvudet idag, men han sa att det inte kunde
vara så - inte i den här utsträckningen..
 
Nya läkaren
 
Hon ville inte ge mig Citodon heller (det kan jag acceptera), MEN hon tycker att
jag skall gå på avslappningsövningar etc. på PSYK.
Vilket jag redan förklarade att jag inte kan, mår sämre av dem,
blir mer stressad, och när man fokuserar på andningen - då slutar jag andas helt!
 
Ändå tycker hon att jag skall ta det med PSYK.
Tack för den...
 
Har provat alla dessa avslappningsgrejer tidigare, de
fungerar inte på mig, försökt flera gånger om, men de gör saken
bara värre..
 
Nu skall jag visst bara vänta på svar från blodproven.
 
Helgens filminspelning
 
Nu skall jag plugga manus.
Åker på fredag, eller tidigt på lördag till Nässjö
för att spela in en film.
En hel del dialoger att plugga in nu - så får sätta igång ordentligt!
 
Vad har ni för planer idag/till helgen? =)
 
 


Jag är precis likadan när det kommer till avslappningsgrejer.
Jag blir verkligen superstressad och det blir bara värre.
Hoppas att du får mer riktig hjälp mot din migrän snarast. Man ska inte behöva gå runt och ha ont.

2014-04-09 // 11:27:03

Cool sminkning.=)

2014-04-09 // 17:32:20

Min mamma får migränmedicin som hon sprayar (i näsan antar jag) den fungerar asbra för henne. Har du fått prova? Du kan ju fråga annars.
Hoppas det blir bättre snart!

2014-04-09 // 18:51:45

ska till Göteborg nu på fredag....lördag spela brädspelet Eclipse eventuellt tisdag innebandyturnering i Borås...så ser det ut för mej.

2014-04-09 // 19:27:35

Jag förstår inte hur dessa avslappningsövningar ska hjälpa när migränanfallet väl kommer? Har själv inte migrän men jag har svårt att se hur avslappningsövningar ska hjälpa när ett anfall väl kommer?

2014-04-09 // 20:43:43

Skönt att det inte är farligt iaf. Vet ju inte om det är det som hänt, men men.

Vissa läkare tänker inte riktigt ibland...

Jag har faktiskt inga planer! :) Du då?

2014-04-09 // 21:38:18

Tänk att det alltid ska vara så enkelt för läkare att ignorera fysiska problem någon har med tanken "det är nog psykiskt" bara för att man har kontakt med andra läkare angående något "psykiskt"....
Någon med PTSD (till exempel) kan tydligen inte få ont i huvudet eller magen av att något är fysiskt fel verkar det som....

2014-04-10 // 14:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback