Jag drar åt h*lvete

Taggar: besviken, blogg, detaljer, dålig vän, eriiza, gråta, helvete, klant, manipulerande, mår dåligt, negativ, positiv, seriöst, sårar, vän,
Bloglovin
Vill ni följa med?
 
Nej, men seriöst.
Den sista tiden verkar allt jag gör spåra ur.
 
Visst, jag klantar till saker och ting allt för ofta,
det erkänner jag - ingen idé att låtsas om annat.
 
Men samtidigt känns det inte riktigt som att när jag gör
något bra, att jag får något positivt gensvar för det.
 
Utan bara när jag gör dumt, då kommer gensvar..
 
Tänker inte gå in på detaljer - oväsentligt.
 
Men poängen är i alla fall att jag är en dålig,
manipulerande "vän", som verkar göra allt för att såra andra.
 
Jag bryr mig inte om andra mår dåligt, det enda jag gör
är gnäller, gör alla besvikna, och jag bör inte gråta för att visa vad jag känner.
 
För att jag egentligen inte ångrar mig alls.
Är helt enkelt en dålig människa och vän.
 
Någon mer som har något att tillägga till listan? =)
 
 


lägg av du är kanon som du är!!
kram <3

2014-04-07 // 20:39:51

Om du är sådan som du beskriver i texten så är jag det också.

2014-04-07 // 22:39:03

jag har en sak att lägga till i listan: det där låter bara som struntprat. du kanske fokuserar mkt på dig själv för att det är vad du behöver just nu. man måste ju må bra och ta hand om sig själv innan man kan börja hjälpa andra.

sv: jag är i finland just nu, åkte hit med min kusin och så bor vi granne med min andra kusin och hans fru. hon kom hit för att hjälpa till i en restaurang de startat här och jag för att jobba lite inom kyrkan. vi kom hit på obestämd tid, men om två veckor åker jag hem igen.

vilken idiot..... hon skulle behöva en egen psykolog. du borde söka hjälp igen tycker jag.

2014-04-07 // 23:27:23

Men du, det e lätt hänt med missförstånd! Tycker du gör bra ifrån dig som är stark och fixar det i slutändan ändå! Styrke kramar!!

Jo, det är ju vanligt, så många konstiga biverkningar man kan få utav mediciner :O Helt sjukt egentligen. Som när man tar antideppresiva, så kan man få som biverkning att må ännu sämre, ganska sjukt egentligen..

Kram

2014-04-07 // 23:47:03

Svar: Det borde väl gå att träffa boendestödet på en fika eller promenad eller något första gången. Du kan ju fråga. Trivs du inte med hen sedan så kanske du kan fråga om det finns någon annan? Känns ju inte som det borde vara så svårt att fixa.
Jag bor utanför Malmö i hålan där jag växte upp och alltid har hatat. Har längtat efter Malmö länge, det är ju bästa staden, och försökt hitta en lägenhet i över två år. Nu äntligen har jag fått en!

2014-04-08 // 09:21:58

Svar: Aha, när jag hade boendestöd var hon den enda jag träffade. Men det blir säkert bra!
Det är samma planer som det varit ett tag. Börja plugga på folkhögskola (om jag lyckas gå på intervju utan att få en panikattack innan och skita i det hela). Lomma (där jag bor nu) är så pass litet och ligger så nära Lund och Malmö att det knappt finns något här. Vi har tex inte utbildning mer än grundskolan. Gymnasiet eller annat får man läsa i Malmö eller Lund.

2014-04-08 // 09:42:00

nej, har inga finska rötter alls, men min kusin och hans fru har ju flyttat hit sen några år tillbaka så det var dem som frågade om jag ville komma :)

bra att hon slutade iaf. en del undrar man hur de fått jobb på såna där ställen?!?!? jag hade en sköterska som var helt konstig, hon visade inget förtroende alls och jag kände mig inte det minsta peppad av henne. mamma tyckte inte heller om henne, hon sa så klumpiga saker ibland.

svårt att säga när jag aldrig träffat dig. men folk kanske bara upplever det olika? det är ju iaf viktigt att du fokuserar på dig själv i första hand för att du ska må bra.

2014-04-08 // 10:02:04

Svar: Jag hade ju någon soctant också, men träffade henne aldrig. Verkar vara så i Lomma, att en bara har en boendestödjare. Tror Robin (Autogoy) bara har en också.
Ja, det är planen. Blev väldigt sjuk under gymnasiet och klarade inte av att fortsätta.

2014-04-08 // 10:12:48

Jag känner inte dej så väl, men har inte sett några manipulerande eller dåliga sidor av dej när vi har umgåtts iaf....jag tycker du är bra. Kämpa på det är va jag försöker varje dag....fast det känns som jag inte är värd det...att andra är mer värda än mej...men jag är värd mer, det är jag! KRAM på dej

2014-04-08 // 14:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback