Film om anorexi i 9delar på youtube - SEVÄRD

Taggar:
Bloglovin
Blev tipsad om en film om ätstörningar - "A secret between friends"
Hittade inte den att beställa men den finns på youtube i dessa 9 delar.
Riktigt sevärd, ta er den korta tiden. =)

Om en flicka som faller in i anorexi, träning, matkontroll.
Blir inlagd på ÄS-avd, blir sondmatad, och hennes mor gör allt
för att hon skall börja äta igen och överleva.

Del 1



Del 2



Del 3



Del 4



Del 5



Del 6



Del 7



Del 8



Del 9



Okej, ja men det är ju faktiskt sant. :)

Men vi hoppas på det bättre :D

2011-11-08 // 21:16:54

Jag vet inte.. De hade drinkar som de aldrig smakat och då tyckte de att jag skulle smaka eller något.. De är som de är :P hehe!

Jag har psoriasisartrit.. det är som reumatism om du vet vad det är?

2011-11-08 // 21:26:59

Kollade på ett av dina videoinlägg och måste säga att du är otroligt inspirerande :)

Kämpa på!

kraam

2011-11-09 // 00:35:18

Hej!



Vad bra att du la upp alla delar så att man kan se utan att ladda upp själv osv.

Jag har hört om den mycket det senaste.

Nu är det lite sent, måste försöka sova...men ska absolut se.



Vad skönt att du får tillbaka medicinen.

Kram

2011-11-09 // 02:06:33

Sv: Så kul att du gillade den, tack så mycket! :)



F-kassan är krångel, stå på dig! Hoppas verkligen f-kassan får vet i skallen och hjälper dig, så att du kan

komma mer kvitt ifrån dina diagnoser.



Det med motion och mat är mycket problem med just nu, tror det är därför att jag behöver kontroll. Som

jag inte har när jag mår psykisk sämre.

Så du strukturerar jag upp det jag äter och hur mycket jag ska motionera.

Förstår att det är så för dig också, men man får kämpa på.

Det skulle vara så skönt att få all mat kontroll iväg från tankarna ibland.



Tack för tipset med motionen också :) brukar gör så ibland men glömmer det också.

2011-11-09 // 11:38:33

Den måste jag kika på sen

2011-11-09 // 11:41:04

Sv: Nja jag tror inte jag känner igen dig, to be honest. Du kanske har sett mig förr i tiden. Var bor du, flicka?

2011-11-09 // 12:02:32

Såg den för nått år sen, helt okej film!

2011-11-09 // 13:32:44

Åh den ska jag titta på.



Svar: Hmm får snacka med min läkare, är det tablett eller droppform, lergigan alltså? Japp theralen i droppform, jag tog väldigt mycket av det men tillslut så hjälpte det inte längre, utan jag var tvungen till att öka hela tiden och ja, då blev jag helt nerdrogad tillslut. att ta flera ml fem gånger om dagen blev inget bra.

Åh, jobbigt.. Hatar myrkrypningar.. Med mig är det inte så bra, har feber och mår allmänt dåligt, och ja, mår inte särskilt bra annars heller tycker jag. Känner mig så negativ men what to do.. Man måste få klaga någonstans :(

2011-11-09 // 19:53:32

Jag hade inte särskilt höga förväntningar på den här men den var verkligen sevärd :) Tack för tipset!

2011-11-12 // 18:58:52

hej! Ska ta mig tid att titta igenom filmen någon vacker dag :) den verkar intressant!

2011-11-16 // 23:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback