Inget fan av fula människor!

Taggar:
Bloglovin
Nu är jag ärlig.
Jag är inget fan av fula människor.
Och då menar jag nödvändigtvis inte
människor som är oattraktiva, alltså de
som kanske inte blir nästa Miss Universum.

Utan fula till sättet.
Folk som inte kan bete sig respektfullt.
Som ser ned på andra för att de kanske
har mindre inkomst än de själva.
Eller att de har ett "sämre jobb".

Ni vet hur en människa som ser bra ut
kan plötsligt bli ful i dina ögon för att de
har en riktigt kass personlighet?

Förstår ni vad jag menar?


Som en normal-snygg person plötsligt
blir het
, då han/hon har en härlig
personlighet och humor?

Och som i att skönheten ligger i
betraktarens ögon?


True story, finns inget fulare än folk med hemsk personlighet. Har råkat ut för sånt när jag var yngre, blivit kär i en kille på avstånd, lärt känna den och insett vilken idiot det var. Då försvinner känslorna ganska snabbt.

2011-12-14 // 13:58:18

förstår vad du menar.=) Ja usch då förstår jag att du inte ville ut och promenera något mer igår. Var regn och blåst här med så jag orkade inte gå och hämta ett paket som kommit, trots att det inte är så långt. Kändes trist att ge sig ut i det vädret.

2011-12-14 // 14:11:47

Jo det känns som det finns risk för regn ikväll igen men du hann med en promenad tidigare idag iallafall, alltid något.=)

2011-12-14 // 14:35:28

Håller tummarna på tävlingen :) hehe. Men smörgåstårta som kan vara det godaste som finns, haha ;) du måste börja tycka om det, annars går du miste om något riktigt gott här i livet :p haha!

2011-12-14 // 14:54:28

SV: Ja, eller hur! Så jävla dåligt! De försöker ba lura en att köpa de kläderna för dyra pengar när man i själva verket kan matscha sin outfit helt själv med kläder man har HEMMA mer likt Lisbeth, haha!

2011-12-14 // 14:58:43

Vad menar du egentligen med en stillastående bakgrund?

2011-12-14 // 15:02:41

Ful vad gäller utseénde finns inte för mig, det finns bara fint och mindre fint men ful personlighet ogillar jag.



Inga planer på att vara med i min tävling?

2011-12-14 // 15:05:39

Det är nog inte bara nästan utan i princip alla vuxenpsykavd. Men som sagt, om det är enda alt för att må bättre tycker jag absolut du ska göra det.

Hur går tankarna nu?



Och du har rätt, vad och vem avgör vad som är fint/vackert.

kramar



Saken är den att nu är nästan alla psyk överbelastade,

finns i stort sett inga platser, det är väl jul-ångesten

som slår in.

Alla gånger som jag hamnat på psyk har jag varit i riktiga

akutlägen, nu är det väll "bättre" än tidigare gånger,

men långt ifrån bra.

Så jag vet inte alls hur allt blir till slut.

2011-12-14 // 15:58:24

Ja det är ju en stor påfrestning oavsett och är man då labil i huvudet så blir det värre :-P

Jag är snart färdig socionom men jag har inga planer på att jobba med ätstörda eftersom jag själv har det.



Shit vilken biverkning att tappa så mycket i vikt och de andra obehagligheterna som du var med om. Lite farligt då att ta det om man från början redan är ätstörd? Inte mig emot att tappa massa i vikt men det är ju inte bra.

2011-12-14 // 16:32:00

SV; Tack så jättemycket!



Ja man kan inte bara ge respekt till människor som inte visar någon tillbaka, det måste helt klart vara ömsesidigt!

2011-12-14 // 17:54:51

sv - Ibland är det svårt att skriva i rak text direkt i sin egen blogg. Vanliga "rykten" brukar jag sällan tro på utan att liksom kolla upp fakta. Men i detta fall är det min mor som berättat att min far blivit varslad och då vet jag inte riktigt vad jag ska tro...



Nåja, med tiden visar det sig väll. (mor och far har f.ö varit sepparerade sedan 1989)

2011-12-14 // 18:17:52

Oj, vad vacker du är.



Och jag håller med fullständigt! Usch vad respektlösa, dömande jävla idioter är fula. Usch.

2011-12-14 // 18:45:20

sv - Varslad om uppsägning. Företaget skall läggas ned.

2011-12-14 // 18:50:47

Så läne du mår bättre utanför än innanför tycker jag du ska stanna hemma.



Det är där problemet ligger, fokuset på vad som är fulast är lite knasigt numera.

kramar

2011-12-14 // 19:00:01

Jag förstår precis vad du menar :)



Hur står det till annars med dig?

2011-12-14 // 19:06:42

svar:

ahh, jag veeet! :D <3

2011-12-14 // 19:15:51

hahaha, ja du kanske överlever utan smörgåstårta ;) vi får ju hoppas det iaf, men du går miste om det godaste som finns iaf :D haha.

2011-12-14 // 19:38:09

Ja det är ett väldigt brett yrke där man kan jobba med människor inom olika områden så lär ju hitta ngt område jag vill jobba inom. Ja unga skulle jag kunna tänka mig att jobba med. Skulle önska att alla fick en så bra uppväxt som jag har haft turen att få. Inte för att det har gjort mig problemfri, men jag anser att alla borde iaf få en trygg uppväxt vilket inte alla får.



Vad vill du jobba med i framtiden?



Okej då hänger jag med. Hur är det med ätstörningen idag?

2011-12-14 // 19:48:40

Ful personlighet är definitivt det värsta. Jag har väldigt svårt för människor som är falska och/eller elaka.

2011-12-14 // 19:55:19

Förstår precis vad du menar!!



Ja visst är det super enkelt =) woops lix så e ja smal=)

2011-12-14 // 20:17:46

ah då förstår jag vad du menar. jag vet dock inte hur man gör det?

2011-12-14 // 20:55:31

Du har så rätt i det du skriver! sköna och trevliga människor blir naturligt snygga även om dom inte är så snygga som det känns :)



Sv; Jag beundrar också verkligen dom som kan trivas med sig själva och vara den typen dom trivs som. Samtidigt som jag faktiskt tycker att många stör sig mer på probemet med smala mönniskor även fast de största problemet i i-länder är överviktiga, tycker egentligen att man ska lägga ner mer vikt i hälsosam lifsstil istället för att uppmuntra snacks ätade och sånt som de flesta faktiskt gör och sedan påstår sig trivas med sig själva om du förstår vad jag menar :)

2011-12-14 // 22:25:53

förstår exakt hur du menar :) instämmer!



SV: ellerhur! dom är galet fina! gå in på hemsidan, skitcoola shorts verkligen! :)



aha, i see! ett antidepressivt läkemedel? jag har höjt mitt citalopram till 30 mg. sen fick jah atarax som ska hjälpa en att sova tydligen. funkar helt ok!



nej jag tänkte väl! haha :D ja det vet jag! älskar båda dom filmerna :) jaså? var du?! va coolt :D då måste jag se om den, haha! syns du i fler filmer? va skönt att dom var så, det är ju den uppfattningen man vill ha av skådespelare och kända människor liksom :) skulle också vela träffa kjell! han verkar typ, go. haha :D



ja, men varför skulle det vara de egentligen? man kan ju inte rå för det. det är ju inte som att man skär sig för att det är roligt sen går i linne/t-shirt enbart för att visa upp det och uppröra människor. det är ju typ ett överlevnadssätt. hur kan det vara respektlöst att visa att man är så pass stark och står på benen trots att allt känns som ett helvete.

ja, det är respektlöst att be dig dölja dom. känns som att de krävs hyfsat med mod ändå för alla med ärr att visa upp dom offentligt och sen när man gör det blir man tillsagd liksom. borde vara tvärtom. inte att omgivningen ska sötta det man gör direkt, men visa att det är okej att må dåligt i alla fall. men icket!

nä precis, inte jag heller :)



hur mår du annars och så?

2011-12-14 // 23:08:58

Absolut är ful personlighet vidrigt!



Hoppas du hittar både rätt medicin och rätt dos direkt då! Kram

2011-12-15 // 01:54:05

jag håller verkligen med dig!



Hehe jag tror inte jag har sett dig heller uatn läste att någon frågade ngt om u-a tror jag :) har du bott här jämt?

2011-12-15 // 09:06:02

Vad duktig du är.=) Skulle också behöva promenera bort några kilo...

2011-12-15 // 11:49:56

Jag har Voxra och fluoxetin, så jag har 2 stycken, men det verkar inte räcka.. Jag får inte byta läkare för det finns ingen annan. De har stor brist på personal



kram (:

2011-12-15 // 16:19:34

Svårt det där med att vara inlåst och inte. Finns både fördelar och nackdelar med båda alt.



Synd att det blivit så uppstyrt allt med utseendet och dess viktighet.

kramar

2011-12-15 // 19:01:40

Bra inlägg där:)

2011-12-15 // 19:45:13

Håller meeed. Har varit med om det flera gånger. För när man använder uttrycket "den är en fin människa" så syftar man sällan på utseendet, så beteende gör ju fan ALLT

2011-12-16 // 00:21:18

Människor som är fula inuti blir automatiskt fula utapå. Åtminstone i mina ögon.

2011-12-16 // 11:32:04

förstår vad du menar tjejen!

2011-12-16 // 15:54:48

Jag håller med!

2011-12-16 // 16:26:32

jag håller absolut med, jag gick inte ens gymnasiet pga av ja, allt som var inom mig. Men det är inte bara de som tror att de är förmer än andra som är fula människor i min åsikt. Ignorans, låg intelligens, okunskap, ren jävla dumhet.. kanske en kombination av allt det hos individer som haft samma förutsättningar som en annan men de går runt med hemska fördomar om andra. Det tycker jag hör till fula människor. Ok, deras intelligens kanske inte alltid hör till saken, men kunskap kan man påverka.

2011-12-16 // 21:11:33

jag är ledsen men nu är jag hemskt trög efter att ha shoppat jul hela dagen så jag kunde inte riktigt tolka ditt svar



hur som, jag är inte som du, jag kan inte respektera någon som individ förrän jag har lärt känna dess värderingar etc.

inte tvärtom.

innan dess kan jag dock känna respekt inför alla människors lika värde och rättigheter



ett exempel där jag inte kan känna respekt för en folkgrupp som jag känner till men inte känner är kändisar. vi tar då charlie sheen, jag vet inte om han är en idiot eller en "winner" men jag känner ingen respekt för honom av det lilla jag har läst av honom

jag känner inte honom! jag känner bara till honom. jag tycker han har varit duktigt i några filmer och komisk i 2½ män

så jag skulle behöva lära känna honom djupare för att veta om han är ett geni; en skitstövel; en ängel; ett lik; en massmördare eller vad han nu kan vara egentligen

innan dess så är just kändisar som seriefigurer

politiker har samma status som mördare

och de man aldrig pratade med i skolan och inte tyckte om då för att man var så larvig på den tiden med miljarder aggressiva hormoner, de kommer man fortsätta förakta till den dagen man dör

ja, det är min 2 cents



jag är trög idag

jag respekterar dina åsikter och gillar din blogg

känner dig inte men har läst såpass mycket av din blogg att jag inte hittat någon orsak till att inte respektera dig

2011-12-19 // 16:49:50

en person med ful personlighet blir blir alltid, alltid ointressant i utseendet.

2011-12-20 // 19:47:08

http://youtu.be/8Uee_mcxvrw

2012-02-14 // 09:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback