Funderingar, om neurologi ihop med psyket

Taggar:
Bloglovin
Har läst boken "Ut ur mörkret" av Linda Caine & Robin Royston.
Den har fått mig att fundera på
mina tidigare självskadebeteenden.

Alltså innan jag fyllt 7 år.
Jag minns hur jag vadade i en rabatt
full med brännässlor.

Och min favorit - att dunka huvudet, och
slänga in hela kroppen i betong, och
tegelväggar.


Fick många hjärnskakningar p.g.a det,
men besökte sällan sjukhus
i det sambandet.

Då undrar jag..
Kan alla dessa hjärnskakingar ha
bidragit med mina depressioner idag ?

Men som sagt, skall jag ju snart
göra MRI (röntgen) över min hjärna.

Så vi får väl se om det finns något
fysiskt fel som också påverkat min migrän...




Naej ;O men kan nog vara så att man måste ladda ner de flesta CS5 sakerna, du vet photoshop och så vidare? För jag laddade ner photoshop, dreamweaver, indesign. Då funkade det ;o

2011-04-07 // 08:19:16

Sv: Jag hoppas det i alla fall! Det är för tidigt för att säga än. :)

2011-04-07 // 08:44:11

sv; Jag vet inte faktiskt. Jag känner bara att jag kan inte äta något som jag inte är sugen på. Jag är bara rädd att allt ska komma upp senare då.



Ja, när jag bodde i Jönköping var det väl lite sådär. Men här i Ö-vik så har jag blivit mottagen asbra och min psykolog är underbar, hon verkar verkligen förstå mina problem.

2011-04-07 // 09:41:09

Jag kan inte kommentera din blogg hemma, så därför jag inte kunnat svara på dina inlägg =/



Hoppas det går bra på din MRI!



Sv: Jag hatar mitt hår nu för jag har inte färgat/tuperat eller gjort någonting med hår på ett par veckor, så det är platt, jättemkt utväxt och så är det typ rosa/orange/vitt, inte alltför hett :P

2011-04-07 // 09:57:23

Sv: Nja, jag hade jävligt ont i ryggen igår men det kan också vara en tillfällighet, har haft det tidigare så... men det skulle kunna vara en möjlig biverkning. :o

2011-04-07 // 10:58:18

Sv: Tack för grattiset!

Ja, det känns som om tiden och världen passerar förbi medan jag står stilla och stampar på samma fläck.



Jag hoppas verkligen att din hjärnröntgen kommer gå bra!!!!

2011-04-07 // 11:16:54

Kan nog ha hänt /: jag använde det i höstas någon gång, typ mellan september - november någon gång. Fick det av skolan. Men vet du om det spelar någon roll om det är till mac eller pc ? För så fall var detta till mac /:

2011-04-07 // 11:21:03

sv; Ja, det har du iofs rätt i. Har väl aldrig sett det som ätstörning, bara att jag är kräsen. :P Saken är ju bara att jag vill gå upp i vikt, ha en mer naturligt kurvig kropp och inte ha size 0 liksom.

2011-04-07 // 11:23:42

sv; Mja .. jag föredrar nog ändå kvinnor med lite mer hull på kroppen.



Jag tror det mesta sitter i vilket humör jag är på. Är jag på bra humör så går det mesta att äta, det spelar liksom ingen större roll vad det är.

Men är jag däremot på sämre humör så brukar det alltid finnas en enda sak jag är sugen på, och då vill jag inte ha något annat än just det. Så det blir liksom antingen det jag vill ha eller ingenting alls. Men jag har försökt börja tvinga i mig det som jag inte är sugen på. Får dock inte i mig speciellt mycket utav det.

2011-04-07 // 12:29:41

Sv: Jo, lite har hänt. Men verkligen lite.

Jag vill inte bli för smal eftersom jag inte vill utveckla mycket ätstörningar igen. Jag har ju bestämt mig för att hålla mig på 52 men det går ju inte att väga exakt så varje dag.



/Lilly

2011-04-07 // 12:38:57

men då får du testa igen :)

1325-0206-6204-1769-9568-1800

2011-04-07 // 12:44:27

Sv: Det sägs ju att man aldrig blir riktigt frisk från en ätstörning så jag antar att jag fortfarande är ätstörd. :(

Jag låg ju 7,3 kg över "min" vikt och det är ju ganska mycket.

Jag är också rädd att jag kommer vilja gå ner mer (känner lite så redan nu). Jag är inte så farligt underviktig i alla fall (även om ådrorna på nedre delen av magen är tillbaka vilket tyder på att jag saknar underhudsfett där och benen syns en hel del), BMI:et är på 18 (eller 17,99 :)) så jag är smal men inte utmärglad. Beklagar om jag skriver lite svårläst förresten.



Kram



/Lilly

2011-04-07 // 13:23:51

sv; Ja .. alltså .. en del av mig säger att jag ska stanna såhär som jag alltid varit. Smal och så. Men en annan del av mig säger att gå upp i vikt.



Det är väl skönhetsidealet som förstör.

2011-04-07 // 13:37:04

Tyvärr är det ju så.

Vad bra att du inte tycker att jag skriver svårläst. :)

Jag vet inte men jag känner mig ändå hyfsat stabil matmässigt.

Jag var inlagd på psyket i två veckor och fick djävulsmedicinen Zyprexa. Jag var totaldrogad och halvpsykotisk. När jag väl kom ut var det som att vakna upp ur en koma. Jag upptäckte att jag gått upp 7,3 kilo och fick sån sjuk ångest. Jag har knappt några minnen alls från psyk heller, ingen helhetsbild, bara ett fåtal vaga minnen. Därför fick jag en chock när jag insåg hur mycket jag vägde.

Njo men jag vill ju inte gå upp.



Kram



/Lilly

2011-04-07 // 14:06:38

Nej, den är hemsk!

53 känns som en mer rimlig gräns psykiskt. Jag vill inte hetsa mig ner mer nu utan stanna där jag är. Hoppas att det håller i sig, känner mig ju sugen på att vandra till 50.



Kram



/Lilly

2011-04-07 // 14:18:06

sv; Jaa. Det var länge sedan jag piercade mig sist nu.



Det är absolut ingen fara att du ställer frågor och ger dina åsikter och tankar. Jag uppskattar det! Du verkar ju vara den som ved vad du pratar om. Så jag tar absolut inte illa upp.

2011-04-07 // 14:19:06

Sv: Ja, det är helt sant.

Så ska jag försöka tänka :)



Kram



/Lilly

2011-04-07 // 14:34:00

sv; Det är samma här. Är alltid asnervös innan jag blir piercad. Haha.



Vi pratar inget om det faktiskt. Vi pratade om det så lite när dom satte diagnosen.

2011-04-07 // 14:40:31

vad händer hos dig idag?:) kram!

2011-04-07 // 15:00:54

vet verkligen inte vilken sits du är i, hur du mår eller nånting. men känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. är inte diagnoserad som nånting eftersom jag inte är deprimerad eller så. men sakerna och texterna du skriver tar sig ända in i hjärtat.denna veckan har varit skit och har inte orkat nånting.

hoppas verkligen att du nån dag ska hitta rätt och inte komma tillbaka till de du brukade va! kram! ♥

2011-04-07 // 15:19:23

sv; Samma här, många som inte tror mig när jag säger det. :P



Jo, speciellt när jag har en liten grabb som jag måste se till att få mat i sig. Jag är glad över att barnmorskan aldrig tyckt han är undernärd.

2011-04-07 // 15:20:12

Kika in på min blogg, längst ner i varje inlägg står en liten "DU HAR VÄL INTE GLÖMT?" - Där har jag bloppis, dagens blogg, länkbyte och månadens blogg. In och kika? Ha en trevlig kväll!

2011-04-07 // 15:22:36

Sv: Det kan nog hjälpa :)



/Lilly

2011-04-07 // 15:24:48

Jag vet inte hur pass hjärnskakningar kan skada. Men jag har hört att om man haft fler än tre börjar det bli skadligt för hjärnan på ett mer permanent stadie. Hur sant det är vet jag inte. Jag har haft 9 hjärnskakningar som jag kommer ihåg. Jag brukar/brukade också dunka huvudet i väggar och så som barn. Har förvisso gjort det en del i vuxen ålder också.

2011-04-07 // 15:54:03

Sv: Jag vet inte =S Jag har inte kunnat komma in på kommentarsidan alls eller vad man ska säga... Men nu funkar det! ;D



Haha nja, ska fixa det nästa vecka så då lär det ju nog bli bättre iaf ;D

2011-04-07 // 17:23:39

Sv: Tack! :)

Jag gillar din nya design.

2011-04-07 // 17:36:34

Ååh vad synd /: annars kunde jag ha skickat på din mail, men det är nog för stort /:

2011-04-07 // 17:57:07

jag är med

2011-04-08 // 13:20:27

hemskt att läsa, du verkar väldigt stark!

2011-08-20 // 22:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback