Får ingen medicin !

Taggar:
Bloglovin
Sådant jävla tjat !
Att det skall vara så förbannat svårt att få
medicin man har fått utskrivet !?

Skall ha Seroquel (lugnande), men tydligen
så måste jag betala 250kr för att få ta
ut dem.
Jag har inte de pengarna !


Plus att detta borde gå på mitt autogiro,
150kr/mån i 12 månader...
Det gör att jag kommer upp i högkostnadsskydd
Så då skall jag ju inte behöva betala
250kr...
Jag fattar inget !

Så jag gick till öppenvården och frågade
vad jag skulle göra, först blev jag mer
eller mindre bortföst.
Men till sist fick jag prata med överläkaren.

Vi ringde runt till Apoteket och massa annat,
och ingen kan göra något alls (???)
Så läget är fortfarande ovisst.

Så jag fick med mig 6st. Seroquel,
fram till den 23/3, då skall jag till
öppenvården på samtal, kanske något som
ordnar sig då - man får väll hoppas på det,
antar jag..


Vårbyråkratin - Been there done that bought the t-shirt. Ett helvete är det, hoppas det löser sig för dig <3



Sv: TACK! Jag har fortfarande inte riktigt kommit underfund med vad jag ska föreställa för kreatur bara;)

2010-03-18 // 20:07:38

okej! ;)

2010-03-18 // 20:46:55

sv; ja jobbet fel :( och jag menade greys så klart :D



kan inte dina föräldrar hjälpa dig med pengar?

2010-03-18 // 23:44:26

fyfan! jag blir så fruktansvärt förbannad på det svenska systemet ibland. en pundare kan minsann få hur mycket som helst utskrivet och rakt i hand medans dom som faktiskt behöver det itne får ett skit.



hoppas det löser sig så att du slipper må dåligt :)

2010-03-19 // 08:18:48

Ibland är den svenska vården helt jävla sjuk.

2010-03-19 // 16:16:41

Jag hoppas det löste sig för dig! Har suttit på andra sidan av den där ondskefulla byråkratin, och det är hemskt att inte ha möjlighet att hjälpa de som behöver det. Blev sur på öppenvården när jag läste att de föst bort dig, dålig stil av dem!

Ha det bra och hoppas det löser sig!

2010-03-22 // 20:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback