Eriizas självutlämnande memoar.

Taggar:
Bloglovin
Memoarer skrivna under natten;

7/1-2009

Det kan ofta verka som att Berny Pålsson eller Zebraflickan är mina idoler,
för att jag ofta citerar dem.
Och det är de ju, på sätt och vis.
De överlevde, men jag beundrar dem inte för deras 1000 sår, deras
brännmärker och alla självmordsförsök.

Men jag kan erkänna, ibland "önskar" jag att jag hade mer
intensivt självskadebeteende.
Istället för att verka lite fjortis, och låtsas att det är synd om mig.
Aldrig riktigt bli tagen på den allvarliga nivån som detta ligger på.

Hatar mina tankar.
Jag hör själv hur idiotiska de är.
Men kan inte låta bli att tycka så.


*****************************

Från ena sidan vill jag så gärna vara frisk och normal.
Men å andra sidan
har jag blivit så van, och på något sätt så trygg
i det sjuka - att jag inte längre vet åt vilket håll
jag bör, och framför allt VILL luta mig åt...

*****************************

Räckte mig för ett rakblad.
Tog ett tuggummi istället ! =D

*****************************

Rakbladet tog över..



Jag hade väldigt intensivt självskadebeteende, eller har ju det fortfarande..

Men ingen får syn på en ändå.



SV: Ja, det är väldigt jobbigt att leva i denna groteska värld då man själv inte är som alla andra..

Jag är som kluven, två personer liksom..



Nej det hjälpte mig inte, men jag fick i alla fall lära känna mig själv på ett annat sätt.



Take care! Kram.

2010-01-08 // 20:09:12

"Zebraflickan" försökte ju egentligen aldrig ta livet av sig, det skriver hon ju i boken, hon ville inte dö, hon överdosade tabletter för att visa att hon mådde dåligt och för att plåga sin kropp till det yttersta

2010-01-08 // 20:30:08

sv jo, tjelsi.com är väldigt personlig, jag står ju ändå för hur jag kan må när det är riktigt illa... men om du läser mitt senaste inlägg på låsta bloggen kanske du förstår hur pass MER intim den är... och att jag kanske inte vill lämna ut den informationen till ALLA på internet.



Kram!

2010-01-08 // 20:57:46

svar: jättetack för länken till forumet :) inte tittat så mkt än men verkar bra

2010-01-08 // 21:00:58

Sv: Ja, lagom förvånad blev jag med, och glad. Nu är det bara B-kursen kvar... Kul.. inte :P

Och tack! :*



Och det där med sjuka tankar... jag kan på ngt sätt förstå dem, fast ändå inte. Nu när jag är frisk vill jag ofta bli sjuk, ligga på sjukhus, för där känner jag mig trygg, där behöver man lixom inte bry sig om den hemska världen på utsidan på samma sätt..

Men fortsätt kämpa, och även om andra har större problem än dig, så är dina problem problem för dig =)

2010-01-08 // 21:25:20

svar: då vet jag vart jag ska vända mig om jag får nått problem med sidan :)



tack :)

2010-01-08 // 21:31:08

Aj aj aj! Jag har aldrig själv haft självskadebeteende mer än självmordstankar. Men jag förstår precis vad som rör sig i ett huvud när man gör saker för att skada sig. Det gör så förbannat ont så att man vet bara inte vart man ska ta vägen...

Du får köpa ett jättepack med tuggummi ;-)



Varma kramar

2010-01-08 // 22:02:19

Sv: Ja, den tanken kan jag oxå förstå lite. Jag brukar t.ex. aldrig säga till om jag mår dåligt, förrän det är ngt extremt, ngt som inte går att "ignorera", för jag tänker oxå, att det finns ju de som är sjukar än mig och behöver vården mer.



Fast så är det ju faktiskt, men det är ju omöjligt att få in det i huvudet... =/

2010-01-08 // 22:05:38

Jag känner också så. Att jag inte riktigt är klar med mitt självskadebeteende, att jag fortfarande mår skit men nu har jag ingenting att visa det med för jag skär mig inte längre eller överdoserar inte. Det är skitjobbigt för innan visste jag att jag var skärsår och överdoser, då visste människor.



Men nu känns det som om jag inte är någonting och inte är värd att må dåligt för att jag inte skadar mig själv. Sjukt är det..



Om du vill ha mer kontakt finns jag på bilddagboken, MindBlowing heter jag där men min bdb är låst till vänner så skicka en förfrågan isåfall.



Ta hand om dig!

2010-01-08 // 23:17:10

Älskar vingklippt ängel <33

2010-01-09 // 00:30:33

Hej

Undrar... om du vill va med på en sak...

Kanske du t o m kan kopiera mitt inlägg o lägga upp det här? Om du tycker det e en bra idé asså..

Varma kramar! Du finns i mina tankar i mängder!

(http://mezzas.blogg.se/2010/january/utmaning.html)

2010-01-09 // 13:40:20

Ja, visst är det skumt att man kan känna sig "trygg" när man mår så jävla dåligt?! Men det är klart, har man mått skit i flera år så är ju det det enda man känner till. Och framtiden är alltid hemsk eftersom man aldrig vet om den kanske blir ännu värre än det som redan varit!

2010-01-15 // 23:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback