Filminspelning - Hem

Taggar: A place by the river, arboga, blogg, borderline, diagnos, eriiza, film, filmcafe, filmfestival, filminspelning, göteborg, kortfilm, läkare, medicin, piller, psyk, regissör, resa, tåg,
Bloglovin
Hallå!
 
Fick ett meddelande inatt, när regissören kollat färdigt
gårdagens material att vi var klara med inspelningen!
 
Så under andra omständigheter hade jag stannat kvar idag också
för att filma något kompletterande - men det behövdes inte.
 
Så idag åker jag hem, åker om någon timma.
 
Skall bli skönt att bara "vara", men samtidigt jobbigt också,
då jag skall ta tag i det här medicintrubblet som pågått allt
för länge nu!
Så på måndag (förhoppningsvis) skall jag gå till PSYK och fråga
vad det är de håller på med!?
 
Hur har ni haft det i veckan? =)
 
 
 


Skönt då att ni är klara så du kan åka hem nu.

2013-07-26 // 12:02:51

Har du inte möjlighet att hämta ut din apodos i efterhand? :)

2013-07-26 // 12:11:36

skönt att filmandet är över för denna gång o att du får lite paus =)

hoppas du får ordning på dom på de där stället..

2013-07-26 // 12:15:09

Förlåt, men Gaaah, vad du är fin! Jag älskar dina piercingar och ditt ansikte.

Jag känner igen den där ambivalensen av känslor. Skönt att det är över, men ändå inte.

Min vecka har varit rätt okej. Mycket upp och ner och ensamhet då min sambo för tillfället är på Åland och jobbar. Men om jag har tur så kommer han hem imorgon. Så nu håller jag på att städa och tvätta för att det ska se rätt okej ut när han kommer hem igen.

2013-07-26 // 13:41:09

de e kvavt o äcklig luft här så nja kan ju inte påstå att de e bra men de kunde vare värre som de säger alla åt mig hela tiden!!

Skönt med lite ledigt!!!
sj ska jag försöka hjälpa min syster o köpa en bh t hennes bröllopsklädning imorgon typ.. önska mig lycka till =P

2013-07-26 // 19:05:35

Hmm, vilka mediciner fungerar inte. Jag fick nyligen byta ut stesolid mot sobril (wtf liksom) för att stesoliden inte fungerade längre. Sobril tog jag tidigare och fungerar inte. Så... det kändes inte så kul att byta tillbaka. Men jag kunde inte säga emot. Och när han började babbla om atarax och theralen så gav jag upp och ''tackade ja'' till sobrilen. Som inte fungerar.

Och ja, jag fick din kommentar ;)

Det hade varit kul att skicka bilder till Shock. Jag vet att de brukar uppskatta mig när jag är där. Men nä, jag är ingen modell. Dessutom har jag inte rätt kropp för det (om de inte vill ha ''mulliga'' modeller vill säga).

2013-07-26 // 19:15:51

hehe du e söt du =)
hon tackar så hemskt mkt säkert när jag nämnder de t henne kommer jag bara få en blick ifrån henne som säger att jag e störd på riktigt ungefär =P

2013-07-26 // 19:28:07

Jag ville byta ut stesoliden eftersom att den inte fungerar för mig längre. Då tyckte min läkare att jag skulle byta tillbaka till Sobril igen (som jag slutade med för att de inte fungerade). Men eftersom att jag har recept kvar på stesolid så kör jag en kombination av stesolid och sobril nu. Det fungerar sådär.

Han är väldigt anti att ge mig något starkare (på ett sätt kan jag förstå honom). Han bytte ut min sonata (för sömnen, som inte fungerade) mot Imovane. Samma sak där. Jag tog Imovane tidigare och sen fungerade de inte. Då fick jag byta till Sonata. När de inte längre fungerade så fick jag byta tillbaka till Imovane.

Jag ska tänka på saken att skicka en bild till shock ^_^

2013-07-26 // 19:32:00

Hoppas det ordnar sig med medicinen.=) Jäklar vad snygg du är med ditt gröna hår.

2013-07-26 // 20:04:21

Du måste absolut ha massor av talang! :D Ska bli kul att få se filmer du är med i sen!
Har också fått mycket erbjudande på sistone, fast mer om konstutställningar, och ska börja lira med ett band. Så känner igen det där "ruset" man får av att göra det man älskar. Och folk faktiskt ser just det, att man har faktiskt kan, och har talang :)

Hoppas att det löser sig med medicinen sen när du kommer hem. Psyk kan verkligen vara bortom flötet ibland, eller tyvärr ofta ...

2013-07-26 // 20:22:03

Snygg design btw!

2013-07-26 // 20:22:26

Ja, eller jag tror snarare att läkare är okunniga inom hälsa och inte bryr sig så mycket om sina patienter. Eller att de inte för fästa sig vid sina patienter snarare. Det är tex många läkare som tycker att jag gör fel i att inte ta medicin.

Njae, han är bara inte en "fantastisk" skådespelare och det är också som du säger att man blir lite mätt på all publicitet. Men jag kan hålla med om att han är riktigt bra i dem här filmerna som vi har nämnt. Resten är lite sådär.. Jag tycker absolut att du ska se filmen!

Ja, de mesta är väldigt dyrt om man ska gå efter smink som är snäll för huden. Dessutom väljer jag helst produkter som inte är djurtestade vilket blir lite mer svårare att hitta bra smink för mig. Men jag har upptäckt mycket av sminket på apoteket som är bra och inte är djurtestade. Som apotekets egna produkter, nouba och Idun. Annars är Une helt okej, Clinique är bra men väldigt dyrt och Isadora hamnar ofta i min sminkhylla, fast den är inte så bra för hyn.. :/


2013-07-26 // 20:43:07

Jadå, kommer absolut berätta mer, när saker börja närma sig. Har en så länge massor av jobb med bandet. Har fått 10 låtar utan sång, så håller på att sjunga, en så länge har jag 2 låtar, som nästan är klara.

Wow, säger jag bara. Fantastiskt att du har så mycket G :D

Jo, de har jag nog hehe. Men minns inte om jag kommenterat det innan ;)

2013-07-26 // 20:46:17

Att ändra/öka dosen på stesolid hjälper tyvärr inte. Jag har testat. Det händer ingenting.

Just nu kör jag Imovane för det mesta och Sonata ibland (Stilnoct kan jag inte ta alls) och om det är riktigt illa så tar jag både Imovane och sonata. Samt att jag har Melatonin. Men jag sover ändå inte särskilt bra. Jag har jättesvårt för att somna.

2013-07-26 // 20:50:01

Jag skulle aldrig ta Seroquel Depot. På grund av dess viktöknings-biverkning. Jag vägrar ta något där risken är vanlig att man går upp i vikt.

Sonata är ju i samma stuk som både Imovane och Stilnoct (samma typ av styrka alltså). Melatonin får jag för min parasomnia. Den hjälper åtminstone.

2013-07-26 // 21:18:28

Jag har fattat det som att väldigt många gått upp (mycket) i vikt Seroquel. Men jag kanske tänker på en annan medicin. Och jag är rädd för allt som ens har viktökning med i bipacksedeln (vilket dessa har).

2013-07-26 // 21:28:28

Concerta är en ADHD-medicin som snarare är känd för viktnedgång ;) Men ah visst, tänker kanske på någon annan. Jag vet inte. Någon form av neuroleptika är det i alla fall (de har vanligtvis viktökning som biverkning överlag).

2013-07-26 // 21:37:31

Fin d är på den bilden :) Jag ska grilla och ut på uddevallakalaset ikväll..ha en bra och fin dag KRAM

2013-07-27 // 08:44:06

åh jobbigt me medicintrubbel, har astma å har alltid medicintrubbel, ibland undrar man ju hur dom tänker :P

2013-07-29 // 11:03:21

du är så vacker!

2013-07-29 // 12:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback