Roll i kortfilm! +Jävla PSYK

Taggar: alkoholist, blogg, centrum öst, eriiza, gävle, göteborg, hjälp, kortfilm, missbruk, psyk, regissör, skådespelare,
Bloglovin
Ja, som ni har förstått pysslar jag med skådespeleri emellanåt.
Så jag svarade på en annons till en kortfilm, dock skulle resan bli lååång om jag skulle
provspela, så jag frågade om det gick bra om jag spelade in något de
ville på film, och jag skickade iväg.
 
Det gick bra!
 
Så jag gjorde den scenen och nu vill regissören prata lite med
mig, och sedan bär det iväg?
 

PSYK
 
De jävlarna!
Ringde mig i morse, snackade om att jag skall träffa en läkare.
Det är ju bra.
 
Men så börjar de snacka om att jag behöver hjälp med mina alkoholvanor!?
Jag är INTE en alkoholist, och har inga problem med alkohol.
De enda gångerna det går över styr, är när PSYK inte hjälper mig!
 
Annars dricker jag mindre än majoriteten i min ålder!
 
FAN VAD FÖRBANNAD JAG BLIR!
 
Försökte förklara för kuratorn (jag träffade förra veckan), förklara det
jag redan ingående förklarade för henne första gången vi pratade.
Och hon lyssnar inte..
 
Gång på gång.. Lyssnar inte...
 
-"Vi kan inte hjälpa dig om du inte samarbetar med oss!"
 
Vad fan!?
Jag vill inte "samarbeta" med folk som fått för sig att jag har alkoholproblem,
när de kan lyssna på mig och förstå att det inte alls är så!!!
 


så sant. man kan hitta mkt nice på Second Hand

2013-02-26 // 18:42:43

Usch för sådan psykpersonal. Vad grundar de det på, att du skulle vara alkoholist?
Toppen med filmen ju. Fan vad nice. Skulle vara kul att se dig på film någon gång =)
Kramkram

2013-02-26 // 18:54:25

Alltså jag blir så fruktansvärt arg på hur psykiatrin kan behandla människor. Jag har en väldigt bra psykolog idag så är mer än nöjd men jag hör andra som inte får hjälp och jag har själv varit i den sitsen. En jag har kontakt med via nätet får inte ens någon samtalskontakt för att dom helt enkelt bara inte vill ta emot henne.
Egentligen skulle man anmäla varenda jävla psykiatri så att några högre gubbar och kärringar får göra en rejäl djupdykning och spekulation. Kanske en enkät till alla som har/har haft kontakt med psyk. Vet att det är ett dunderjobb men med tanke på att psyk fortsätter att förstöra människor liv så kan det verkligen vara värd det där dunderjobbet. Jag kan ställa upp som volontär i så fall för den bästa belöningen jag kan få är att se att psykiatrin förändras och att människor blir hjälpta istället för stjälpta.
Kämpa på vännen. Finns det inte någon bra inom den psykiatrin som du tillhör? Tänkte om du kanske har hört talas om någon som är bra så du kunde få den istället.
Kramkram

2013-02-26 // 19:11:34

GRATTIS TILL ROLLEN!!!!

som svar på kommentaren; man har ju inte alltid varit så finslipat eller i sitt rätta element, man måste ju testa sig fram =)

2013-02-26 // 19:27:27

men - varför har de fått för sig att du har problem med alkoholen?
svenska psykvården alltså, finns ingen hjälp att hämta där. :( men jag håller alla tummar för dig.

2013-02-26 // 19:32:25

Jag har mitt domännamn hos Binero.

2013-02-26 // 20:15:44

SV: tack snälla du för det svaret <3 Behövde höra dom orden. bara synd att jag skadade mig. jaja.

2013-02-26 // 20:16:39

Psyk är dumma i huvudet... :s Jag förstår inte...

Det ser ju hur bra ut som helst ju :D Håller tummarna för det ;D Vad är detta för någon roll då? :)

2013-02-26 // 20:35:55

ja. att självmedicinera obehandlad ångest är ju inte direkt ovanligt. det tycker en ju att vårdpersonal inom psyk borde veta. :/

hoppas iaf att det här är starten på en bra kontakt för dig med psykvården i gbg.

2013-02-26 // 21:49:38

Ja det vill jag gärna veta?=)

2013-02-26 // 21:58:51

FAN vad ja känner igen mig på de där med alkoholen...jag är ingen alkoholist för fem öre, jag använder det just för att man inte får den medicinen som hjälper mot ångesten...känner igen mig i mycket i dig faktiskt...

2013-02-27 // 00:01:36

Kul med rollen och grattis.
Hoppas innerligt att du kommer få rätt stöd och att någon av någon förstår!

2013-02-27 // 02:20:12

Jag har börjat på ny medicin.. Ska ev få en annan med men det blir inte förän jag träffat min nya läkare en gång till, bara träffat läkare n på akut psyk och vi ska träffas en gång nu när han tar över mig ett tag och då ska vi diskutera en annan medicin med..

2013-02-27 // 02:53:17

Det är ju helt sjukt! Fattar inte vad de håller på med :S Jag har aldrig haft såna problem när jag behövt hjälp, stackare jag hoppas verkligen att allt löser och det väldigt snart! Förstår dem inte att dom gör saken värre när de håller på så här??

2013-02-27 // 09:05:20

Man blir verkligen så trött på att psyk inte gör det dom faktiskt SKA göra, vilket är hjälpa! dom är där för att lyssna på dig och hjälpa dig. Ibland blir man inte riktigt klok på skiten...I know!

Jag hoppas ändå att det löser sig på nått sätt och att dom fattar poängen tillslut. Kramar och ta hand om dig.

2013-02-27 // 13:07:39

Men vad jobbigt att psyk krånglar till det för dig hela tiden :( Har du fyllt i någon blankett om dina alkoholvanor så du kan bevisa för dem?

2013-02-27 // 13:19:12

Vad är det för kortfilm du ska va med i?

vi får träffas snart om du kan komma till U-a eller om jag drar te Gbg... KRAM

2013-02-27 // 13:36:40

Men alltså allvarligt talat vad är det för jävla nötter som jobbar på psyk egentligen. De är verkligen inte lämpade för sitt jobb!!
Klart att du inte vill samarbeta när de inte lyssnar och bara drar massa egna slutsatser om dig. Och om du inte samarbetar så blir du "utkastad". Vart finns hjälpen?

2013-02-27 // 14:48:38

Vad kul med kortfilmen, grattis! :)

Men åh så irriterande! Det är ju liksom en fördel att dom hjälper dig med det du faktiskt har problem med.

Ne, jag förstår det, det kan ju inte vara så lätt. Vet inte vad jag skulle göra om min lägenhet brann upp, fy fan.

2013-02-27 // 15:50:25

Usch så jobbigt och frustrerande med folk som inte lyssnar!

2013-03-02 // 11:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback