Nödvändig kommentar!?

Taggar: anonym, blogg, brand lägenhet, eriiza, försäkringsbolag, försäkringskassan, jobba, klaga, kommenar, kommentarer, krogen, råd, shopping, skor, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
 
Japp, den här kommentaren fick jag igår.
 
Var den så jävla nödvändig??
 
Personen lämnade ingen bloggadress, men mail.
 
Så detta var mitt svar till henne:
 
"För det första så har jag inte skrivit någonstans att jag INTE har råd
till en egen bostad.
Skall du kommentera så kan du väl läsa korrekt, eller ge fan i det?

Mina "problem" och "klaganden" är för att jag kommer att vara bostadslös inom
två månaderom jag inte hittar en bostad.

Den jag bor i nu, är tillfällig, efter branden.
Så det är ingen bostad jag kan bo i så länge till.

Men du, jag har gått på socialbidrag sedan jag var 11 till jag var 20.
Så tro mig, jag vet allt hur det där fungerar.
Och varför jag haft råd med mina köp nu, är för att jag har fått pengar av
mitt försäkringsbolag!

Har inte jag rätt att ha roligt för en gångs skull?

Och var ser du alla krogrundor???

MvH Eriiza
http://eriiza.webblogg.se/ "
 

Tycker inte att jag skall få klagomål etc. från någon som uppenbarligen inte
läst min blogg tillräckligt länge för att kunna skriva sådant.

Och ärligt talat, har man ingen koll, så skall man inte komma med påhopp!


Du har all RÄTT att unna dig massa fint efter branden !
Och ja, överhuvudtaget tycker jag!!

Blir så arg när folk kommenterar en massa skit.
Antagligen var personen i fråga extremt avundsjuk, då hon/han själv kanske inte kan unna sig något med soc-bidrag.
Sen har ju inte hon/han ett skit att göra med vart pengarna kommer ifrån, det är ju dina pengar.
Och vart dom kommer ifrån har ju ingen annan mer än du något att göra med.
Gud så onödig kommentar du fick, men du gav ett jävligt bra svar tillbaka ;)

2012-10-01 // 08:08:56

väldigt onödig kommentar, och människan visste uppenbarligen inte vad den pratade om :S väldigt bra svar på den tycker jag.

2012-10-01 // 08:16:35

åå blir så irriterad på folk som ska döma andra och dessutom måste uttrycka sina åsikter när de kan hålla dem för sig själv. Ful och löjlig kommentar! Klart du har rätt att unna dig saker!

2012-10-01 // 08:18:54

Har helt och hållet glömt bort att svara på din senaste kommentar, men jag börjat om här istället :)

Fan, man blir så jävla sur på sådana hjärndöda kommenterar. Om man ska kommentera så borde man visa respekt av att läsa först, och inte döma efter första blicken!
Onödig kommentar 110 %

2012-10-01 // 09:24:41

Skriver som jag skrev till nån annan som fått en bitter kommentar;

Man får försöka skratta år hur miserabelt liv människan måste ha. Våra handlingar är en spegling av vårt inre. Då vet vi alltså hur mycket inneboende bitterhet människan bär på. Punkt.

2012-10-01 // 09:41:26

Försök att inte ta åt dig. Förövrigt så tycker jag att denna person kan sköta sitt eget istället för att döma andra.

KRAM

2012-10-01 // 10:15:48

Folk är sånna idioter ibland..
Klart man ska unna sig shopping när man väl kan!

2012-10-01 // 10:20:53

Ha ha, du bryr dej väl inte om vad "avundsjuka svensson" tycker hoppas jag;)
Liseberg, trodde dom hade stängt... inte så mycket folk va?? =))

2012-10-01 // 11:02:23

Folk klagar, bara för att klaga. Vet dock inte vad de skulle få ut av det. Vet att det är en klyscha, men personen i fråga kan säkert själv inte lägga så mkt pengar och är avundsjuk.

Du har det jobbigt i och med ditt mående i sig, och har varit ännu mer utsatt i och med branden. Gör det som får dig att känna dig lite bättre mitt i allt, skit i vad andra små människor bakom sina tangentbord säger.
Kram!

2012-10-01 // 11:27:30

Har du facebook? Kan prata där istället, lite mer privat! :)

2012-10-01 // 12:07:06

Folk bör inte lägga sig i saker dom inte har att göra med!
Och att leva efter soc normer går fan inte, och inget standard man bör utgå ifrån..

SV: Klänning nu, du skulle jag frysa ihäl! :o Börjar överväga att ta fram långkalsongerna ag! ^^,

2012-10-01 // 13:33:16

Sv: jo men börjar bli segt, blandar med bumbubjörnarna lite då och då.

2012-10-01 // 14:03:45

Du har helt rätt ju. Men jag tycker bara att man inte ska lägga sig i andras liv på det sättet hon försökte göra. Du får unna dig vadfan du vill, det skadar inte någon? Gaaah, jag blir helt galen på såna personer! Om dom bara ska vara negativa så behöver dom ju faktiskt inte kommentera alls

2012-10-01 // 14:39:39

förstår.. ja du borde verkligen åka hit till London ;) amnazing!! vad gör du för kul annars?? kramar

2012-10-01 // 14:41:14

Sv: Okej nåt allvarligt eller?

2012-10-01 // 16:11:43

Sv: Okej, killar är konstiga. Annars är allt bra eller?

2012-10-01 // 16:25:57

de e typ de ända man kan göra :c

2012-10-01 // 16:38:16

Tråkigt med såna kommentarer, tycker du ger personen ett bra svar!

2012-10-01 // 17:47:29

Usch, hatar sådana kommenterar! Förstår inte varför människor hoppar på så, och speciellt inte när dom inte har någon aning om vad dom skriver. Åh, blir så förbannad!

2012-10-01 // 18:02:29

vilken j*vla onödiga kommentar. men jag tror att denna människa inte har så mkt annat för sig än att just klaga på andra, och vad du gör med dina pengar är helt upp till dig. har inte personen som skrev denna onödiga kommentar med att göra över huvudtaget. äckliga människor finns det gott om, men man slutar aldrig förvånas. & var människan anonym så är det ännu mera onödigt. en person som inte verkar kunna stå upp för sig själv & måste vara anonym, sånt här gör mig arg!

2012-10-01 // 18:15:44

Tack för svar! Men hur kan du kräva att man ska läsa HEEEELA bloggen för att ha rätt till en reflektion? Det jag reagerade mest på var dock inte kläderna. Det jag tyckte var lite märkligt var hur du hanterade den där andra kommentaren som ifrågasatte det där med skorna. Det var ju nån som undrade det, men det tålde du visst inte för då var det skrik och tjo, för ett ifrågasättande? Det tyckte ja var lite barnsligt av dej. Jag beklagar om min förra kommentar gjorde dej upprörd. Men när jag scrollar dina utsagor så ser jag att det är väldigt mkt festande, shopping och alkohol. Frosseri i både det ena och det andra.”Svenssons” sa nån, men då ska man faktiskt även komma ihåg att dessa Svenssons ju råkar vara de som sliter ihop pengarna som du festar och röker upp! Svenssons hinner inte festa mitt i veckan men betalar det gör de ändå....

2012-10-01 // 18:45:12

patetiskt att störa sig så på andra , kan man inte vara glad när nån har råd att unna sig nått extra nån gång ...

2012-10-01 // 19:47:56

Alltså, wtf? Jag tycker inte att du festar så mycket som den där Susanna skriver, har ju följt dig länge och du festar inte mer än vad en vanlig jävla Svensson gör.

2012-10-01 // 20:10:31

ne usch.. hur gick samtalet med ditt ex då?? kramar

2012-10-01 // 20:29:45

har mejlat dig :)

2012-10-01 // 21:19:54

Okej Eriiza, köp dina kläder om du mår bra av det. Det är ju värdefullt för dej, speciellt om du inte mår så bra… Ber om ursäkt till DEJ, just till DEJ!. Jag ser att du inte mår så bra. Inte kul. Man ska inte tjata på de som ar det jobbigt. Hoppas det löser sej med boende allt och att du hittar glädje och ny inspiration. Nu ska ja göra annat, jobba och sova. Ber om ursäkt, Hoppas du tar den..Tack och hej, hejdå //////Suzzzzzzieeee

PS ERIIZA=BÄST! :-) DS

2012-10-01 // 21:21:00

Ja, man måste inte alltid ha roligt :-)
Får du mycket kritiska kommentarer?

2012-10-01 // 21:37:54

TUMMEN NER FÖR SLUSKSANNA!

2012-10-01 // 21:42:41

aw va jobbigt D:
aw :( jag sitter iaf o snackar i skype C:

2012-10-01 // 22:12:35

oh ännu värre om man ger felaktig mail adress :(

2012-10-01 // 22:13:59

Jag förstår varför den personen skrev så, men det var absolut onödigt. Han/hon har inget vetskap i vad du gör eller håller på med. Du har för en gångs skulle kunnat spendera lite pengar och vara glad. Vara glad! Jag ser inget nehgativt med det. Lev ditt liv till fullo och gör så gott du kan. <3

2012-10-02 // 18:33:18

Älskar folk som hittar på att man lägger pengar på saker man inte lägger pengar på, som dina krogrundor. Någon skrev en gång att jag la pengar på cigaretter. Dog lite, röker inte ens.

2012-10-03 // 12:58:01

Bra skrivet!!!
Så jävla drygt när människor som tror att dom vet bäst, men egentligen inte vet ett skit!
Drygjävlar som borde bry sig om sina egna liv istället för andras.
Men se det som en fördel,
folk tycker att du är en intressant person ;)

2012-10-10 // 00:02:47

Vilken jobbig människa, blir så frustrerad när folk håller på så som de gör...
Hoppas du har det bra i alla fall, ja tänkte att eftersom du redan kikat in och kommenterat på min anonyma blog så lämnar jag namnet i mejlfältet.

Jag gillar din blogg, älskar att folk står för sina åsikter och vågar berätta om hur svårt det är att vara psykiskt instabil.

2012-10-13 // 08:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback