HEJ, PANIK!

Taggar: bolag, bråttom, flytta, försäkringskassan, göteborg, hjälp, hyresvärd, kontaktperson, lägenhet, måste, panik, psyksikt sjuk, ringer, samtal, uddevalla, väska depression ångest brand lägenhet lågor väska,
Bloglovin
Upplösningstillstånd..
 
Försäkringskassan kan inte hjälpa mig.
Jag kan inte hjälpa mig själv, inte mer än det
jag redan gjort.
PSYK kan inte hjälpa mig.
 
Vad fan gör jag nu!?
 
Skickade SMS till min kontaktperson på PSYK
förut, skrev:
 
"Hej, F-kassan har inte ringt. Hittar ingen lägenhet.
Börjar få allvarlig panik... Panikattacker flera gånger om dagen.
Vad fan skall jag göra?!?"
 
Hennes svar:
 
"Hej, Ja, jag vet inte vad du skall göra ang. lägenhet.
Kanske det gick för fort med flytten??? Har pratat med F-kassan.
Hon säger att hon pratat med dig. Om du vill kan jag be
henne kontakta dig."
 

OK, jag bad henne göra det.
Minns inte ens att jag pratat med F-kassan, men alla
samtal och allt blandas ihop till en enda smörja..
Men kommentaren om att "det gick för fort med flytten"..
Jaha, tack för den NU. Vad hjälper det mig NU!?
Hade hon sagt det INNAN så kanske det hade hjälp.
Men nej, då sade hon att det var en bra idé!
 
Ser det ut som att jag har en tidsmaskins-halsbands-grej
från Harry Potter!?
NEJ!
hjälp mig nu istället, då jag kan inte kan vrida tiden
tillbaka och ändra beslut!
 
Vad skall jag göra?
Söker lägenheter hela dagarna, och får inget napp.
Finns inte så mycket mer jag kan göra.
Ringer hyresvärdar och bolag.
Ringer andra också.
Men får inget napp.
Och jag hatar att prata i telefon, oavsett med vem
och om vad..
 
Jag har gjort det JAG kan, varför kan då inte F-Kassan
hjälpa mig på traven, istället för att säga att jag skall lösa allt själv??
 
Inte så att jag flyttar för att "det är kul".
NEJ, det är för att jag MÅSTE, det är BRÅTTOM.
Det är PANIK!
 
 
HJÄLP!!!
 
 


jobbigt läge, önskar jag kunde förstå mer :(

2012-10-02 // 22:04:29

Vad tråkigt att de inte kan hjälpa

2012-10-02 // 22:11:01

Ååh önskar jag kunde hjälpa dig :(

2012-10-02 // 22:25:45

Mjo så sant så sant..

Gällande detta inlägg.. Sitter i samma skit nu..
FK vill inte hjälpa mej, vilket betyder att jag kommer bli sjukskriven och hamna på botten igen, vilket jag gör allt för att inte göra..
Så jävla tungt.

Hoppas deet löser sej för dej.

2012-10-02 // 22:28:03

:/

2012-10-02 // 22:45:48

Hej, önskar att det fanns något jag kunde göra för dig!
Går hos dietist som är inriktad på äs och det har hjälpt lite, men efter 2 hetsätningar på rad och ett bankkonto som ekar tomt känns det inte precis toppen just nu! Var hos dietisten idag och det känns så himla jobbigt just nu, det väcks så mycket och jag skäms för att jag ätit upp minst en veckas mat om inte mer på 2 dagar. Vem har sagt att livet ska vara enkelt?
Kram och var rädd om dig!

2012-10-02 // 22:50:23

SV: tror aldrig min läkare skulle gå med på att jag får TVÅ sömnpreparat, eftersom jag missbrukat just sådant tidigare.. använt det som en drog snarare än som sömnmedel. alltså jag tog ibland mitt på dagen endast för att berusa mig (läs fly från mitt liv)

2012-10-02 // 22:59:02

Stackare! Hoppas det löser sig snart!!

2012-10-02 // 23:02:31

hahha joo då!^^ men jag vet inte det e bara lättare känns de som :3

2012-10-02 // 23:05:32

Varit sjukskriven flera omgångar och för många år av mitt liv.. varje gång jag försökt ordna jobb efter en sjukskrivning så ställer den tidigare sjukskrivningen till det.. :(

2012-10-02 // 23:15:09

Ah, hoppas perioderna håller sig borta då! :)

Jo, fick precis veta att en ska köpa vårt radhus, vi har ju köpt hus och får snart tillträde, så skönt att slippa ha 2 hem..

Önskar verkligen jag kunde hjälpa dig :( Hade du inte bott du gör hade du ju kunnat hyrt vårt radhus, men det går ju tyvärr inte :/

Håller verkligen tummarna för dig!!

Har du en mail? Tänkte om vi kanske kunde snacka där? :)

2012-10-02 // 23:54:14


Va rädd om dej! Ta en dag i taget!!!
Vet vad panikattacker är...




2012-10-03 // 00:07:37

Håller tummarna för att allt ordnar sig för dig det är du värd, nu vet jag inte allt som hänt, eftersom jag är ny läsare :)

2012-10-03 // 07:56:14

Jo jag känner igen det där -.-
Dom lägger all skit på en för att man själv ska göra allt och dom ska slippa.
Men nu är det ju faktiskt dom som har skyldighet att hjälpa dig, och att dom inte gör det är ju skamligt o jävligt fel!

2012-10-03 // 08:00:19

Jo det förstår jag :/
Ja gör det :)

2012-10-03 // 08:01:07

Sv: Tack! :)
Nja jag vill nog ha vitt, det gör det så mycket enklare för mig att arbete med annonser och andra tillägg. Testade att ha hela vit istället för bara blocken men då blev det istället för kantigt och tomt. Dock skulle det kanske kunna funka om jag gjorde så att det visas lite färre inlägg per sida... hm, ska tänka på det!

Det är ett plugin till wordpress, men det borde funka att fixa in det med html. :S

2012-10-03 // 08:34:58

Önskar jag kunde hjälpa dig. Om du hade varit närmre så hade du självklart få sova här ett par nätter. =).. Så hör gärna av dig om du är i Norrköpings området, hade dessutom varit roligt att ta en fika med dig.. kram <33333

2012-10-03 // 09:06:18

spelar det någon roll vart du bor sålänge det är nära ua/gbg? isf vet jag kanske ett ställe för dig

2012-10-04 // 21:27:47

skrev fel mailadress i min förra kommentar så hör av dig till den ajg skrev nu ifall du var intresserad

ska tillägga att det stället jag menar fick jag en lägenhet i på 3 dagar, hade då ingenstans att bo så dom är verkligen bra

2012-10-04 // 21:53:08

Önskar verkligen jag kunde hjälpa dig!

Om man pappa, jävla alkis eller nja, inte riktigt så allvarligt men hatar när han dricker!

2012-10-05 // 18:16:17

Önskar verkligen jag kunde hjälpa dig!

Om man pappa, jävla alkis eller nja, inte riktigt så allvarligt men hatar när han dricker!

2012-10-05 // 18:16:17

Jag tror tyvärr du får vara lite mindre petig, 50 är otroligt svårt att få tag i tyvärr..

2012-10-05 // 18:17:05

Hmm... Du skrev i ett annat inlägg att du inte kunde få hjälp för att du inte var skriven i Gbg. varför är du inte det?

2012-10-06 // 20:39:50

hoppas att det löser sig!

2012-10-07 // 19:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback