Förbannd buss, fantastisk teater!

Taggar: anhörig, backa teater, blogg, bloggtips, buss, eriiza, göteborg, hjälp, iv, lugnande, lysekil, missbrukare, missbrukare, psykiskt sjuk, teater, uddevalla, ungdomsmottagning, vårdcentral,
Bloglovin
Händelserik dag..?
Var på vårdcentralen tidigare, fick uppgifter
att om att jag fick lista mig på vilken
vårdcentral jag än ville, oavsett var jag
var skriven!
 
Jaha!?
Varför kunde ingen kommit med den informationen
tidigare!??!?!?
Anyway, de kunde inte ge mig lugnande, då
de inte har mina journalen - förståerligt.
Så jag skrev under på att de fick eftersända dem.
 
Skall också ringa Ungdomsmott. för att även
de kunde eventuellt hjälpa mig?
Man kan tydligen gå dit upp till 26 års ålder.
 
 
Bussjävel!
 
Yes, var på väg till teatern, eller ja, för att
träffa mina gamla lärare först.
Och ett par gamla elever.
Skulle gå av efter en bro, tryckte på tre olika
knappar, men ingen fick det att blinka "STANNA",
så jag tänkte att det kanske inte skulle göra
det, jag menar, det är inte alltid det händer.
 
MEN NEJ!
Hamnade för långt bort, så jag gick till
Backa Teatern istället för där vi skulle ses...
 
Alltså..
Alla tecken visar på att jag inte bör åka
kollektivtraffik!
 
 
 
 
 
 
 
Teater <3
 
Helt otrolig föreställning!
 
Detta var en av mina absoluta favoriter
både TV och live.
Jag är förälskad!
 
Rekomenderas utan tvekan!
Jag var nära till gråt flera gånger, och grät också!
gripande!
 
Passar bäst för...
 
Antagligen missbrukare, f.d. missbrukare, psykiskt
sjuka, deprimerade och alla anhöriga!
 
Naturligtvis bör alla se den, för at kanske lära sig
mer om vår värld!
 
Om DU har möjlighet/tid att se Utopia - Gör det!
 
Tveka inte, du kommer INTE att ångra dig!
 


Ohfan! Ge mig tiderna när den spelas tänk så kan man åka från skåneland och se...

2012-10-26 // 04:08:18

vad skönt att det ordnat sig med mediciner, eller att det åtminstone är igång kanske jag ska skriva. :)

ja, jag tror också att många skulle bli pepp av ett sådant möte :) få nya vänner och bekanta.

<3

2012-10-26 // 04:50:55

Bra att det går framåt iaf! Men jag håller med dig drygt att de sa härom dagen att du inte klunde få hjälp pga att du inte var skriven där och sen helt plötsligt är det tvärtom.. Btw, skitsnygga höstbilder! :D

2012-10-26 // 08:15:04

skönt att du inte missade föreställningen i alla fall :D
och snygg i håret är du!

2012-10-26 // 08:26:11

Fragglars vad dyrt det är med teater....

2012-10-26 // 08:33:41

härligt att du haft en skapligt bra dag =D
trisst att allt kommer tillbaka när du kommer hem.. men tyvärr gör de ju oftast så när man e själv osv då kommer alla tankar o man kommer tillbaka t de det här inte må bra måendet.. har aldrig riktigt förstått varför de de jämt blir så de bara blir så atomatiskt tyvärr.. =(

2012-10-26 // 08:42:11

Ja gud ja, jag vet inte hur många ggr jag stått köad & blivit borttappad mitt i smeten -.-
Jag vart svårt misshandlad i ett par år när jag var mindre så mina knän vart inte dom bästa, så med tiden "läkte" det ihop sig med nytt brosk och gamla lösa broskbitar i :(
Har samma på ryggen också.

2012-10-26 // 09:12:09

Tack för tipset, skall se om jag kommer iväg på den!

2012-10-26 // 09:17:43

hellu, kolla din mail

2012-10-26 // 11:14:06

Jag brukar alltid gå till dörren om den inte visar stannar, för uppmärksamma busschaffören på att jag skall va :)

2012-10-26 // 11:19:55

Sv: Okej förstår. Jobbigt att höra. Det är så typiskt myndigheter, de behåller hälften för sig själv, de håller inte vad de sagt alla gånger, ger felaktig information, man blir ju så trött på det.
Åhhhh, jag önskar att jag själv bodde Göteborg, för det är väl Göteborg du bor i nu? Tänk all kultur, klubbar, konserter, teater, utställningar .... ooo, säger jag bara

2012-10-26 // 12:00:04

Det där med att lista om sig är lätt, jag har bytt tre gånger på ett år. :P

Åh hatar när sånt händer på bussen.. Som när man åkte bussen hem från skolan, vi bodde långt ut på landet och jag hade en kilometer hem från busshållsplatsen. Hände ofta att bussen inte stanna utan körde längre fram pga av att chauffören kände några andra ungdommar som åkte och som bodde ut till vägen lite längre fram. Och när man sa ifrån så skratta han bara. Blev så arg varje gång, för dom där andra ungarna blev avsläppta fem meter från sin dörr medans jag fick en halv kilometer längre att gå.. Handlar ju visserligen inte om några knappar som inte funkar, men kom och tänka på det när jag läste det du skrev. :P

Sv: Psykiatrin har nog fått kritik för det mesta känns det som. Men förstår inte varför de inte bara kan fatta och börja hjälpa folk istället..

Jo, nångång blir det ju förmodligen så, när dom har bleknat lite mer. Tack och lov är mina underarmar fria från ärr så kan fortfarande gå i halvkorta ärmar, så det funkar relativt bra ändån.

2012-10-26 // 14:10:54

Ha ha, nä att åka kommunalt verkar inte vara din grej;)
Det var väl jättebra nyheter, då får du hjälp så fort journalerna kommer??
Jaga tjejen med lägenheten, det kan inte vara långt kvar till flytt nu??

2012-10-26 // 14:25:48

va kul med teater :) vad var det för teater?? kram

2012-10-26 // 14:51:33

Sv: Förstår inte hur du menar med att jag skulle ha det på papper? är som sagt inte diagnostiserad så kan omöjligt ha det på papper. :) Har väl insett det själv för att jag tycker att jag stämmer in mest där och det tycker även de som vet om mina problem. :P

2012-10-26 // 15:31:10

Kollektivtrafik och jag gifter sig inte heller väl :/ Bara ett ångestmoment!
Du blev skitsnygg i håret btw! Jag ska köra på lila next time :)
Förresten så har jag frågestund på min blogg, så släng in en fråga om du har ngn ;)

2012-10-26 // 16:07:08

Sv: Nej nej, jag har aldrig färgat håret hos en frisör, det skulle jag aldrig ha råd med! Färgar alltid håret hemma, ska färga ihelgen :)

2012-10-26 // 19:06:44

Sv: Ja, jag är säker. Varför ska jag prata med dom?;/
Jag får ju hjälp med det jag vill ha hjälp med.

2012-10-26 // 19:17:56

Ja det är det verkligen :) Så¨håret vart blått till slut? :D SNYGGT!!!!

2012-10-27 // 14:48:09

Åh jag vill verkligen se den. Är själv bipolär med djupa depressioner till och från, varit beroende av benzo och har en fästmn som sitter i fängelse pga ett missbruk.

Sv; Men herregud, du kan ju inte hjälpa att din lägenhet brann upp. Vad har de tänkt att du ska göra då? Du måste ju ha någonstans att ta vägen och få hjälp. Herregud, jag förstår mig inte på vården. Hoppas det löser sig för dig!

2012-10-27 // 22:49:21

Skönt att det löste sig med sjukhuset, att du får gå vart du vill!

Nu är det väl sådär, typ sjuk o kan inte träna:( sj?

2012-10-30 // 16:12:19

Åh va teatern bra?
Själv har jag två fribiljetter till den då jag själv har delat med mig av min egen historia till dem inför teatern.

Har en s.k dubbeldiagos som dom så fint döpt det. Antar ju dock att du redan vet vad det är. Jag har diagnosen Bipolär typ 2½ samt att det görs en utredning för misstanke om ADD och så missbruksproblem. Främst heroinet så nu har jag gått i sub-programmet i 2år och 5månader och inte rört en drog sedan dess. även fått bra dos på medicineringen för dom psykiska problemen men allt är ju långt ifrån bra för det.
Men kolla mig blogg om du vill veta mer, du kanske kan hitta något intressant där.

Busschaufförer i Gbg är jävligt dåliga på att stanna som dom ska och åker ofta förbi hållplatserna och får tvärbromsa när dom kommer tillbaka ifrån sina tankar.

Ha det kalas tjejen!

2012-10-31 // 08:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback