Blä, det enda ordet är blä...

Taggar:
Bloglovin
Inget fungerar just nu..
 
Vill inte vara den där f*ttan som bara
klagar hela dagarna, men just nu känns
det som att det är det enda jag kan göra..
 
Får ingen hjälp inom PSYK.
Behöver vid behovs-medicin..
Har panik, är på dåligt humör, vill inget,
orkar inget..
 
När man inte är skriven i Göteborg och
vill ha hjälp, kan man tydligen bara dra
åt helvete!
 
TACK, Sveriges politik!!!
 
AND BY THE WAY...
 
Inte för att jag är det minsta rasist (är
inte ens svenk själv, men är medborgare),
så blir jag liiiiiiiiiite fundersam på hur
Sverige kan ta in flyktingar hur som helst
- Missförstå mig inte, tycker att det är bra
att vi räddar andra i nöd...
Och sedan fixa boende till dem.
 
MEN varför kan inte jag, som svensk medborgare
få någon hjälp för att jag inte är skriven i
just den här j*vla kommunen??
 
Är det rättvist?
 
Skall det gå till så här!?
 


Nää verkligen inte sverige e fan dumma och sjuka i huvet helt enkelt

2012-10-23 // 21:43:38

Nej det är sjukt! Jag är inte rasist, men jag tycker man skulle tänka lite mer på dom svenska också. Kolla bara på arbetslösheten, hur ska sverige klara av den när befolkningen här bara blir fler..
För att inte tala inom vården där 90% knappt kan svenska, man fattar ju inte om man är dödssjuk eller bara har vanlig hosta, för dom förstår inte vad man säger, och vi förstår inte vad dom menar..

2012-10-23 // 22:26:01

Sv: Det är inget jag tror det är något jag vet.

ja, det är inte lätt att flyttas från något&någon man verkligen tycket mycket om, nästan älskar.

2012-10-23 // 22:39:45

Sv: Det är inget jag tror det är något jag vet.

ja, det är inte lätt att flyttas från något&någon man verkligen tycket mycket om, nästan älskar. Vad menar du när du frågar om jag inte kan ingå i en grupp som man plysslar och skapar i?:)

2012-10-23 // 22:40:38

sv; jo, jag klarade ju 2 veckor utan socker med hjälp av sötningsmedel, det är bara när jag väl börjar äta det igen jag får sug, det är liksom allt eller inget som gäller med mig och socker :)

2012-10-23 // 23:18:55

kram.

2012-10-23 // 23:23:54

vart kommer du ifrån? :)

förresten, vet du nån bra sida där man kan se vilka koder färger har om jag ska skriva enskilda ord i ett inlägg
den här sidan http://www.bloggdesign.nu/?p=articles&c=1&id=29
visar fel. eller det blir inte den färgen jag väljer

2012-10-23 // 23:25:46

Sv: Nej jag åt massa chips... Gör det varje kväll nu för tiden för att dämpa.... Knäppt jag vet :P

hemskt att dem inte kan hjälpa dig!! Ändå ska man få välja vart man vill ha sin vård? Bullshit..

2012-10-23 // 23:55:09

SV: Ja det är samma visa hela tiden. för "dålig" för att kunna ge mig behandling...

2012-10-24 // 00:08:45

SV: Vad är det för nummer??.. hatar att ringa

2012-10-24 // 00:18:34

Ah okej, men saken är att jag har inte fått veta ngt om att jag skulle ha en ätstörning även om jag ibland kan tro det..

Jo det är sjukt, men vården är väl sjuk? :)

2012-10-24 // 00:23:23

Ah okej, är inte så insatt i det.. jag äter ju för att döva... Och har gått upp väldigt mycket i vikt, säger det till läkare o så men ingen som bryr sig ;)

Ah okej, tråkigt måste vara jobbigt?

2012-10-24 // 00:58:48

Sv:mm.. Ville söka in för att läsa juristprogrammet men kom på vad jag ville söka en dag för sent :-( jaja kan altid söka nästa termin ^^

2012-10-24 // 04:25:09

hela systemet i Sverige är ruttet de har de alltid varit o kommer alltid att vara med..

man ska krypa på knäna för att få någon hjälp helst ska man va nära o dö med innan de händer nått.

HATAR Sveriges system de kan ta sig någonstans.
o ändå påstår de att Sverige är så himla bra om man jämför med andra länder..
mjo kanske stämmer men vi vet ju inte bättre =) eftersom vi e uppväxta med just de här mup systemet osv.

de är väldigt många som påstår att de inte är rasister men ändå har de massa åsikter o fördomar =D

lite små kul de där=)

2012-10-24 // 08:13:41

hehe de e inte så dyrt ändå lite lego.. men ändå ganska iaf haha dubbelmoral där lr nått =P dubbla budskap kanske de heter istället haha..
har inte vaknat t ännu..

hm kanske inte den roligaste sättet att koppla lr associera (stavning) t nått som man kanske inte e så glad i men =D

nu vet du ju vad det är iaf ^^

LEGO ja.. igår köpte jag 332 bitar t Arvid för 129kr på ica =D

Han var yber glad =)

fast gladas vart nog min man haha.. den muppen dök i den lilla pyggme högen o började bygga massa skumt =P

2012-10-24 // 08:20:23

Men en andra hand kan du väl få? Jag har bott i andra hand i flera flera år, Det är nästan omöjligt att få en första hand om man inte har en inkomst från arbete. Är man arbetslös eller sjukskriven får man i princip aldrig en första hand. Det är bostadsbrist i Göteborg.

2012-10-24 // 08:35:04

sv: Det är tyvärr inte jag på bilden. :( :( :(

2012-10-24 // 08:39:42

Sv - Körkort har jag inte och köpa både id och åpass när id finns i passet känns onödigt... Men hur som helst så hade jag ju tur och fick tillbaka plånboken iom att den glömdes på Nordea.

2012-10-24 // 09:03:11

Kan du inte skriva dig i göteborg då? Så du får hjälpen du behöver?

Svar: Fy fan, låter inget vidare..

2012-10-24 // 09:26:38

Men skulle du inte få en lägenhet (liten javisst, men...)... Kan du inte skriva dej där??
Det är fördjävligt att man inte kan få hjälp vart man än är... vad det än gäller... är jag i Kina kan jag ju gå till svenska ambasaden... suck!!

2012-10-24 // 10:13:28

Jag tror inte att det är flyktingar som är problemet utan systemet. Att stå i en bostadskö för att få en första hands kontrakt är ett väldigt förlegat system. Och jag tror inte att en Svensson vill bo i områden som Rinkeby, Hissingen eller Rosengård och det är ju främst där som nyankomna placeras. Jag bor i en förort med en massa invandrare (jag är själv "invandrare" men jag kommer från Tyskland och är därmed ingen flykting) och vi hade faktiskt tur att få lägenheten här. Bostadsmarknaden är åt helvete! Du lär nog inte få en första hands kontrakt så du borde titta på blocket istället. Andra hands lägenheter och enstaka rum går alltid att hitta. Var bor du just nu? Kan du inte skriva dig där för tillfället?!?
Förresten, jag vill se svenskarna som vill ta alla dessa skitjobb som invandrarna tar! Svenskarna skulle aldrig gå och städa toaletter eller liknande.
Och till kommentaren om invandrare inom sjukvården: utan dessa hade vi en stor läkarebrist i Sverige, speciellt inom psykiatrin. Har du någonsin tänkt på det? Dessutom får du själv välja vilken läkare du vill träffa, välj då en svensk (jag har träffat en hel del svenska psykiatriker som var känslokalla svin!). Om du inte förstår det en människa säger till dig, är det så svårt att fråga igen eller be människan att upprepa något?

jag är inte rasist, men ... precis det ...

2012-10-24 // 11:15:43

usch. så knepigt allt verkar ha blivit för dig. :( tycker du har haft tillräckligt med elände den senaste tiden. <3

2012-10-24 // 11:53:57

Tänker på dig vännen.
En liten undran. Varför är du inte skriven i den kommunen?
Jag är en sån som anser att det är jättebra att vi hjälper människor från andra kulturer så dom kan ha livet i behåll och jag hoppas att OM det blir krig här, att något annat land vill hjälpa mig.
Men jag håller med dig, kan man ge människor från Afganistan ett boende så borde man kunna ge det till en svensk. Där brister det så in i helvete. Blir arg å dina vägnar.
Hoppas du får en bra dag ändå.
Kram

2012-10-24 // 12:00:45

nej va tråkigt.. försök tänk psoitivt och tänk på sånna saker du gillar. va stark! du klarar det<3

2012-10-24 // 12:18:44

Tycker precis som du, att det är helt sjukt att man inte kan få boende när man är medborgare, men de som precis kommit hit (många är inte ens flyktingar) får boende direkt och jobb även om de inte kan språket. Det är ytterst få invandrare och flyktingar som faktiskt vill lära sig vårt språk, och det tycker jag borde vara ett krav om man ska flytta hit, att man lär sig språket.

Sv: Jag skriver på en självbiografi, det är den boken jag skrivit om i bloggen :)

2012-10-24 // 12:46:57

Jobbigt, hoppas det ljusnar för dig snart! Kram!

2012-10-24 // 12:52:56

Varför är du inte skriven där?
Har själv varit i den situationen då ingenting funkar och man får inte den hjälp man behöver, medans andra får allt dom pekar på typ, och invandrare verkar få första tjing på allt.. Då vill man bara slå någon, hårt..

2012-10-24 // 13:51:27

Det är så jävla dåligt att i ett land som sverige att sjukvården inte fungerar, jag har själv varit offer för det. Det är för sorgligt att det är så :/

Speciellt mot de som verkligen vill ha hjälpen :(

2012-10-24 // 15:05:42

Sv: ja, jag är rätt säker på det..
Jaha, okej! Men nu är det så att jag har lyckats få min omgivning att tro att min ätstöring är bra nu. Så jag behandlas för depressionen nu.

2012-10-24 // 17:02:15

Sv: Det måste vara grymt frustrerande! Men maten är ju fortfarande också en stor del av det hela! (:

2012-10-24 // 23:43:19

Håller med. Gillar att du vågar säga din åsikt! Att man ens ibland behöver säga att man inte är rasist är bara ett täcken på hur rubbad ordets betydelse blivit

2012-10-25 // 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback