Aftonbladet? Ja, tack?

Taggar:
Bloglovin
Här är vad som händer när man inte får lugnande.
Sedan kontaktar Aftonbladet...
 
 


Hmm... jag förstår, du behöver NU!!... Kan du inte åka "hem" och få dina mediciner?? Förstår att man inte ska behöva det men...
Hoppas hoppas hoppas det ordnar sej för dej snart!!
Är det klart att du får flytta till den lilla lägenheten??

2012-10-25 // 01:08:18

jo men fina du! det mste finnas något bra du kan tänka på? vad gillar du att göra ex?? kram på dig

2012-10-25 // 03:14:04

jo visst det... =)

men de där låter ju inte bra.. vet faktiskt inte vad jag ska säga/göra för att du ska må lite bättre.. igentligen finns de ju inget jag kan säga /göra för att du ska må bättre.. =(

men jag önskar det..

2012-10-25 // 07:58:01

Sv: dom behöver jag inte prata med.
då har du inte kik och då spelar det ingen roll:)

2012-10-25 // 09:26:30

Det är helt sjukt hur landsting, politik och kommuner fungerar tillsammans.
Spelar ingen roll hur man gör så får man alltid "fixa det själv".
Vilket man inte ens har förmåga till ibland.
Trots att jag är född i Sverige så fick jag vänta på en kö lista för knä-operation och dietist.. gissa vad? det har gått 8 år och jag står fortfarande och väntar.
Har ringt till sjukhuset mååånga gånger och frågat när jag får min hjälp och då står jag inte med i deras "system" och får söka om (Y) fyfan !

2012-10-25 // 09:30:49

sv; jag skulle säkert vara intresserad av att komma på någon slags träff, absolut :)

och jag vet hur jävla frustrerande det är att flytta och sedan inte få hjälp med de mediciner/vård en annars haft. det är ett helvete.
men hoppas att du får dina mediciner snart! <3

2012-10-25 // 10:24:06

Hoppas att du kunde sova lite i alla fall. Jag funderade över att du ju egentligen fortfarande är skriven i din gamla kommun och så är ju din läkare där fortfarande ansvarig för dig. Så kanske du kan ringa dit och fråga efter recept? En annan lösning kan ju vara akuten, om de ser i din journal vilka mediciner du har fått förut så kanske du får dem därifrån. Som du säger: ge inte upp, det löser sig nog snart!

2012-10-25 // 10:52:38

Det är ju för fan förjävligt och sorligt att du inte kan få hjälp. Hur lång tid tar det innan du kan bli skriven i göteborg?

2012-10-25 // 11:23:09

Nej jag bor i Karlstad :/
Varför hjälper de dig inte med lägenhet och att få ut stesoliden? Har nyss börjat läsa din blogg så har inte hängt me d innan :)

2012-10-25 // 12:24:44

Eriiza,
jag känner inte dig men vad jag ser i dina videoinlägg är du en fin människa! Det sista du sa i detta: "Ge inte upp", fick mig att gråta för det är det jag gjort. Jag har bott i denna lägenhet sedan mars och jag har fortfarande ingen praktik att gå till. Jag har kontaktat FK och min handläggare bryr sig i stort sett inte. Hon ber mig att ordna detta själv, men då jag har social fobi är det svårt för mig att ringa eller gå någonstans. Jag förstår dig i din sits och jag hoppad verkligen att du får den hjälpen u ska ha NU innan det händer tråkigheter. KRAM

2012-10-25 // 12:52:13

Hoppas aftonbladet gör något för uppmärksamma din situation och så många andras situation nu.

Det är för jävligt att du måste hitta olika sätt för bli lugn, sätt som absolut inte är bra, som kan leda till värre saker. Blir så ledsen för din skull.

Önskar så att jag hade kunnat göra något för dig.

2012-10-25 // 14:40:05

Jag har inge hängt med hela vägen men fattar att du har det tufft. Hoppas det löser sig. Har stor igenkänningskänsla men det var så längesedan jag var i din sits så tyvärr glömmer man. Kram

2012-10-25 // 15:50:02

Tyckte ändå det var bra att du kontakta aftonbladet, sånt ska ju komma ut..

Sv: Jo, nångång kanske jag kan stå upp för ärren, men just nu är jag galet noga med att ingen ska få se.

Usch nej ingen breivik i svergie, men en bättre politik!!

2012-10-25 // 16:52:42

Ge inte upp säger du. Det är lättare sagt än gjort och de vet nog redan de flesta. Jag ger snart upp. Jag har hamnat på ett behandlingshem och jag trivs inte alls. Visst, det kanske bara är så i början, men jag lider verkligen av det. Jag vill inte falla för rakbladen igen, vilket jag säkert kommer att göra. Men vafan. Jag orkar helt enkelt inte.

2012-10-25 // 18:54:23

Fan vad jag känner igen mig, jag fick inga pengar från csn eftersom jag inte hade tillräckligt med betyg från förra terminen.. Gick till Socialtjänsten och praktisk taget BAD på mina bara knän om att få hjälp.. Det hela handlade om 3 månader.. Biståndshandläggaren sa att mitt val var att sluta skolan och få hjälp med hyran eller prata med dina föräldrar om ett lån.. Jag blev så jävla förbannad, har ALDRIG varit hos dem tidigare medans invandrare får pengar och hjälp.. Det kändes så jävla illa.. Missförstå mig inte, är absolut för mångkulturellt samhälle men jag behövde hjälp.. Det slutade med att min pappa som lever på existensminium fick betala min hyra ändå.....
Annars måste jag bara säga till dig, fan vad jag diggar dig! Du verkar vara en stört härlig brud!
Hoppas allt löser sig..
Massa kramar!

2012-10-25 // 19:19:14

SV: Näe behöver man verkligen hjälp så verkar ingen vara intresserad utav att hjälpa en.. :/

2012-10-25 // 22:03:20

det är helt sjukt att det fungerar så i Sverige..

2012-10-26 // 14:28:14

Var rädd om dig, du finns med i mina tankar! Önskar att jag kunde hjälpa. Var rädd om dig för det är du värd. Det är samhället det är fel på. inte du. Kram <3

2012-10-27 // 12:49:54

Alltså det finns tio tusentals människor i samma sits som du.
Detta är inte ett nytt fenomen och du är inte det första som tror att dom är ensamma i sitt lidande.

2012-10-29 // 16:46:07

hoppas att du får hjälp snart!
KRAM

2012-10-31 // 12:44:41

Samhället är helt sjukt. Kan ju bara tänka på min egnen historia som inte är direkt vacker, där man blivit lovad saker av soc och psyk som sedan inte blivit av. Det är helt galet att såpass många har det som vi, det är inte okej någonstans. Jag tycker det är bra att du står upp för dig, fortsätt med det. Mer kan man nog inte göra.

2012-11-05 // 20:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback