VIDEOBLOGG-Förbannad över dagens ideal barn/ungdomar har

Taggar:
Bloglovin
Inget långt videoinläg, men jag tycker att det är viktigt att ni ser det.
Om vad barn/ungdomar har för ideal, på grund av OSS - vuxna, vi som borde veta bättre !




Ja, jag är förbannad.
Ja, jag vet att man kan se min BH genom tröjan.
Ja, jag vet att jag har ätstörningar själv.

Men ändå, håller ni med mig?


Hallå vännen ! :)

hur har du det ?

hur har helgen varit ?

2011-09-25 // 15:26:18

Håller verkligen med dig!



SV: Ja jo, det var ganska jobbigt att var 13/14 och gå upp så pass mkt i vikt, och bli så svullen. Precis med tanke på vad tjejer i din åldern har för syn på sånt, som du pratar om ;P

Men men, det är ju över nu iaf, kan ju hoppas man slipper det i framtiden med =)

2011-09-25 // 17:30:23

det är tråkigt hur dagens unga tjejer matas med sjuka kroppsideal. hur vi ständigt matar på med bilder och ord om hur den "perfekta" kroppen ser ut.



det är inte konstigt att ätstörningar är så vanliga att en knappt reagerar längre när unga tjejer matvägrar och tränar mer än en elitidrottare.



samhället är så vridet och destruktivt. och allt för många unga tjejer (och killar) mår dåligt och fastnar i onda cirklar.



ta hand om dig! <3

2011-09-25 // 17:49:56

Du är fin så jäkla fin. Du duger precis som du är.



Du får mitt hjärta att hoppa till ett extra skutt.

2011-09-25 // 18:26:11

Och du har så jäkla rätt i vad du säger

2011-09-25 // 18:29:16

Okej, det förstår jag. Jag blir likadan om det är mycket runt om och i huvudet.

Ja nätet strejkar ofta när man helst inte vill det, attans köttbullar.



Jo med mig är det bara bra, känner att jag eventuellt har en förkylning på G eller så är det bara allergierna som spökar. :)

2011-09-25 // 18:36:13

Tack :d yes it is :)

2011-09-25 // 18:44:26

Svar:

En väldigt bra film som man hoppar upp i luften, iaf jag gör det x)

Googla så kan du läsa handlingen om det, orkar inte leta ;k

2011-09-25 // 18:47:53

följa varann via bloglovin ? :-)

2011-09-25 // 19:43:18

sv. haha jag som verkligen inte tål honom, haha. tycker det är helt hemskt att han ska vara med i den nya sagan om ringen filmen x) men kanske kan ändra uppfattning om honom ^^

2011-09-25 // 19:56:11

Jag håller absolut med dig!

2011-09-25 // 19:57:49

HAr legat och nickat och fattar din frustration!

Vafan lixom!!! (ursäkta mitt fjortisspråk) men helst seriöst det är sjukt att så unga människor är så fixerade av vikt. I den åldern ska man träna och göra aktiviteter för att de tycker att det är kul och träffa nya kompisar. Inte för att man ska förbränna kalorier.

blä

2011-09-25 // 22:04:36

TACK!!!! Ja, jag håller sannerligen med dig i vartenda ord. Dock är jag inte lika bra som du på att uttrycka mig och jag har inte heller samma störtsköna mimik som du har.



Är det möjligen ok att lägga in klippet i min blogg? Jag länkar givetvis tillbaka till dig då. Om det e ok kan du väll skicka direktlänk till detta inlägg i en kommentar till mig.

2011-09-25 // 23:28:01

Jag vet ju inte om du följer min blogg så jag tar ig friheten att slänga in en länk här som jag vill att du kikar på. ;-)



http://phantazia.blogg.se/2011/september/stjarnblogg-2-utsedd.html

2011-09-26 // 00:00:55

de är inte jag på bilden så jag vet inte :)

2011-09-26 // 06:21:14

Det är hemskt hur unga tjejer ser på sig själva, det är läskigt att utseende spelar en så stor roll i deras liv. Men det har nog förändrats de senaste åren, vilket är skrämmande. Om jag ser små barn idag, typ 8-10år så är de medvetna om sitt utseende på ett helt annat sätt än jag var i den åldern. Jag undrar hur dagens ungdomar och barn kommer att vara när de är i min ålder?



Jo infektionen försvann, nu är det bara att vänta på att det ska läka. Dessvärre kommer det att ta ett tag.. och jag är ju inte super bra på att låta det vara ifred.

2011-09-26 // 08:57:51

jag har haft det väldigt många gånger så jag vet

2011-09-26 // 09:15:54

Svar; TACK! Vad snällt sagt! :)

2011-09-26 // 11:48:41

Yes, ja vad är jag inte allergisk mot :P

Pälsdjur av alla dess slag, pollen, gräs, hö, halm, damm, våren, sommaren, :P

Det är en del, inte lätt att vara jag, därav knarkar man allerigtabletter året runt, suger på en inhalator och nyser jämt :P

2011-09-26 // 12:29:45

Tack som fan ;D Vet itne riktigt om jag har magen till det heller men man ska tycka om sig själv som man är ;)

2011-09-26 // 12:34:05

Jag håller absolut med dig! Kul att du börjat videoblogga :)

2011-09-26 // 14:20:53

man blir skräm av dagens ideal. det är sjukt!

2011-09-26 // 15:30:20

Svar:

godis! berätta sen vad du tyckte om den ^^, nyfiken sörru!

Tack så mkt! ^^, hihi..oja! Människan är ja rolig och ja vad ska man kalla det för? cool :P haha..tanken på hur vi fungerar osv ;K haha..



Ang om ditt inlägg..

HAHAH..jag är så bäääääst på att höra om folk kommer från gbg eller inte x) Jag kollade på din film och hörde på en gång att du kommer därifrån, jag gillar eran dialekt, tar väldigt lätt efter den x)

Och ja jag håller med dig, det är hel sjukt att dagens barn/ungdomar är helt besatta hur dom ser ut i vikt och ja allt sånt..jag skulle avliva om mina ungar kommer hem och säger att dom är feta och ska banta och blablabla..okej visst förnuft träning alltså hålla på någe sport, träna för att det är KUL och att man vill ha en bra kondis osv förstår jag varför man tränar osv men hallå? det dära du beskrv var ju bara sjukt! Såna ska ju fan hålla på me dockor och träna för att det är skoj osv och inte ja det dära..o.O blir skraj för denna värld!

2011-09-26 // 15:55:02

Tack!



Ang ditt inlägg så håller jag med dig fullständigt, dock är jag nog lite jävig eftersom jag själv är överviktig, alltid har varit det och försökt komma ur det, trots det har jag alltid vart den "tjockaste i klassen" som folk pratar om och tittar konstigt på, så jag ser det väl ur den synvinkeln.



Tycker att det är sorgligt att idealet är som det är idag. O det är synd att det påverkar så många på så många olika sätt :/

2011-09-26 // 17:04:42

Jo det är det, men jag fick diagnosen när jag var 15 år så jag har vant mig vid det, :)

Kollat upp vad menar du ? Allergierna ? Det har jag, var illa tvungen då jag inte kunde andas så åkte in akut då, och fick gå igenom massa tester.

Inte det roligast för en som älskar djur, och aldrig kommer att kunna ha ett.

2011-09-26 // 17:12:19

Okej, ah jag har astma jag med, och jag klarar knappt av det, vänjer mig efter ett tag, så det går bra över någon helg sådär, men jag nyser ihjäl mig och får suga ordentligt på inhalatorn så man kan andas normalt.

Rida kommer inte på fråga, eller jo det kan jag, men kan inte sköta hästen innan eller efter ridturen kan knappt gå in i stallet heller.

Och jag är inte så förtjust i nakenkatter eller så, så då är jag nog hellre utan :)

2011-09-26 // 19:50:23

sv; Tack! :)

fina piercingar du har :) är lite avis

2011-09-26 // 20:26:35

Tack så mycket vännen :D



Ja visst, men jag har vant mig, nej det är inte jätte roligt men tyvärr inget man kan göra något åt heller.

Okej, ja jo, visst äre inge fel på dom, men som sagt inte samma känsla att gosa med dom.

Och har sagt så att kan jag inte ha de djur jag vill ha så ska jag inte ha några alls. :)

2011-09-26 // 21:01:13

Svar:

Haha..du kanske ha fått den dialtekten därifrån ändå :P jag får dialekter när jag umgås med tex gbgmänniskor x)



Ja det är helt sant! Om man kollar på barbidockorna så är dom pinsamla, tittar man på vissa kändisar så är dom smala, modeller osv inte konstigt att dom får idén att dom är feta fast dom är smala som pinnar utan löv.

Så ja jag tror att denna värld med allting gör så att vissa människor blir helt påverkade av skiten vilket är otroligt synd! :/

2011-09-26 // 21:28:28

var gärna med i min tävling om du har lust =)

2011-09-27 // 09:49:56

Sjukt bra video Eriiza! Måste också säga att jag ÄLSKAR din dialekt! Heeelt underbar!

2011-09-27 // 13:03:25

Jag håller verkligen med!

2011-09-27 // 22:22:00

Fy fan. Jag förstår din frustration. Det är helt vansinne hur världen ser ut när det där är vad som rör sig i så unga människors huvuden. Men det kanske inte är så jävla underligt när somliga föräldrar uppför sig såhär:



(Hört på tunnelbanan)

Pappa: Gud, vad mycket kalorier det var i den där maten

Mamma: Mm... Verkligen. Men ibland får man ju unna sig.

Pappa: Jo, men vi får akta oss så att det inte blir för ofta. Sånt syns ju på figuren.

Mamma: Nej, usch, tjock vill man ju inte bli!



Och bredvid sitter deras (uppskattningsvis) 5-6 år gamla dotter. Vilka fina signaler de sänder ut. Verkligen.

2011-09-27 // 22:45:26

Det är ju tråkigt att folk är fixerade vid sin vikt redan vid 13, eftersom man verkligen inte ska behöva tänka på sådant då såvida man inte riskerar att dö eller bli allvarligt sjuk p.g.a. grav undervikt/övervikt. Men ärligt talat, så är det nog ingen skillnad nu från när vi var unga. Vet att folk diskuterade samma saker då.



Sen ser jag inte varför du blir så förbannad över att de snackar om träning? Det är väl inget konstigt alls, det är ju inte träning i sig som är dåligt, utan snarare det förhållande en del människor kan ha till det. Jag tycker det är bra att ungdomar tränar och vad ska de köra annat än med kroppen som egen vikt eller rockring? De är för unga för att träna på gym när de är 13. Så träning tycker jag absolut att man kan uppmuntra, däremot får man ha nån sorts balans. Liksom lära ungdomarna att hitta balansen och få träningen att utgå från att det är kul och bra för hälsan, inte snacka om vikt i samband med det.



Att sminka sig som trettonåring... mmm, okej? Ser faktiskt inte det upprörande i det. Och hade du velat göra ett rejält statement hade du kunnat vara osminkad i videon. Det jag menar är alltså inte att du fråntas rätten till en åsikt om skönhetsideal bara för att du bär smink, för detta går absolut att kombinera- det jag menar är att sett till kontexten (vad lär vi vuxna barnen) hade det nog varit mer passande samt lättare att ta till sig av dina ord om du i just denna video inte haft perfekt sminkning.



Sen finns det massor av kvinnor som har en glipa mellan låren utan att för den sakens skull ha anorexia eller någon annan typ av ätstörning. Tycker det är väldigt tråkigt att du dömer ut smala människor som sjuka personer som behöver hjälp. I detta fall hade nog tjejerna kunnat behöva några hjälpande ord med tanke på deras fixering vid sin vikt och kroppen överhuvudtaget, men att människor i allmänhet skulle behöva det (vilket du uttrycker dig som) p.g.a. att deras lår inte går ihop... det är bara bullshit. Tycker det är extremt tråkigt att den här kampen mot ätstörningar har slagit över åt det hållet att man liksom nedvärderar det smala. Även det kan utveckla ätstörningar och kroppsnopja.

2011-09-29 // 00:44:55

Hahaha, du är så jävla skön! Men jag håller även med dig, helt och hållet. Jag blir rädd när jag ser/hör sådana barn på stan. Mitt hopp angående mänskligheten bara sjunker till bottnen.

2011-10-07 // 23:01:15

Lätt att säga så när man är fet själv, som du. Du borde själv börja banta!

2011-10-09 // 04:12:58

Jag håller med dig till 100%

Min syrra är 11 år nu och jag är så himla rädd att hon ska börja "bry sig" om allt sånt. Det är redan sjukt viktigt för henne (o hennes kompisar) med rätta kläder, smink, parfymer o sånt. Hon har inte börjat sminka sig än i skolan gudskelov! Mamma säger att det hör till åldern, o det gör det väl så jag hoppas det "går över", eller liksom hennes stress att växa upp iaf.

Jag hoppas verkligen hon kan få fortsätta hålla ihop trots vårt sjuka kroppsideals-samhälle och hennes egen sjuka familj (haha) nej men hon har sett mig må så dåligt, hon har sett pappa må så dåligt, mamma... Så om hon lyckas bli den i familjen som klarar sig med "normala" tonår blir jag lycklig. Inga tonår är väl normala, men utan svält, självskadebeteende o droger skulle väl vara kul!

2011-10-17 // 02:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback