Tips på böcker

Taggar:
Bloglovin
Igår fyndade jag dessa böcker på älskade second hand.
Så om ni är intresserade av böcker, så kika på loppisar och second hand.
Man vinner så galet mycket pengar på det.
Och väldigt ofta är det böcker som precis blivit publicerade..
Så dessa 4 kostade 20kr tillsammans, i affären kunde jag fått ge 300kr !!!
Lite skillnad..


Torey Hayden "Skymningsbarn" (Alla hennes böcker är sanna):
Cassandra är nio år och har blivit sexuellt utnyttjad.
Drake är fyra år och vägrar att tala.
Torey Hayden möter dem när hon börjar arbeta på en psykiatrisk avdelning för barn.
Så träffar hon den 82-åriga Gerda, djupt deprimerad efter en stroke.
Gemensamt för dem alla tre är att de inte talar,
och det blir Haydens uppgift att försöka nå fram till dem.
Det visar sig vara en av de största utmaningarna som hon
ställts inför under sitt långvariga arbete som barnpsykolog,
och hon tvingas till slut att ifrågasätta sina egna arbetsmetoder.

Caroline L. Jensen "Champagneflickan" (Sann historia):
Champagneflickan en svensk strippa berättar är den sanna historien
om hur en ung svensk kvinna på grund av olyckliga omständigheter
hamnar i sexindustrin i Köpenhamn och försörjer sig som strippa,
ända till dess att en av hennes arbetskamrater blir brutalt mördad.
Det är en nyanserad och inträngande skildring av en verklighet
som omges av både många fördomar och romantiska föreställningar.
Här får vi veta hur det verkligen är att arbeta på en strippklubb
och umgås med personer i den undre världen.

Champagneflickan är ett i allra högsta grad levande vittnesmål av en sann överlevare.


Lotta Thell "Bortom ljus och mörker" (Självbiografi):
Bortom ljus och mörker är den tredje delen av fem i Lotta Thells
självbiografiska romansvit om Eva.
Eva och Erik är gifta och livet fungerar någorlunda.
Eva har fått metadon av en läkare, men det dras plötsligt in.
Hon kastas ut ur den fungerande världen och jakten på heroin
blir återigen det enda som betyder något.
Trots kärleken.
Trots att Erik finns där och försöker.
Hur länge ska han orka? Och kommer Eva att överleva?

Margaretha Sturesson "Om det så skulle kosta mig livet" (Självbiografi):
Margaretha Sturesson var en välutbildad fyrabarnsmamma med
mycket ork och energi när hon och hennes familj
gick med i Kristet Center Syd, en ny och visionär församling i Höör.

14 år senare låg hon med rött vak på en psykiatrisk klinik.
När allt var som värst hade hon bara en önskan, att få lämna allt och dö.
Det krävdes ett och ett halvt års vård och upprepade självmordsförsök
för att hon skulle förstå att sekten förvrängt hela hennes verklighetsuppfattning.

Det är hennes egna skakande berättelse om vad som gick snett
när Guds rike skulle byggas i Skåne.
En berättelse inifrån om maktmissbruk för heliga syften,
om livsfarlig lojalitet, om att vara förövare och offer i samma person
- och om att till slut lyckas ta sig ur ett medberoende


jag gillar böcker som är baserade på verkliga händelser! så de där böckerna kanske jag måste spana in!! de är alltid bra, såna som är verkliga alltså..



men ja! det är helt synd att sånt försvinner. jag hoppas att den inte har försvunnit! jag hoppas att den bara råkar vara slut när jag kommer.. för där på hyllan står det vad den heter, men det är andra choklader där.. hoppas jag hittar den nån gång ^^ då ska jag fan köpa typ minst 5 paket, haha :D



jag har smaka sån där chokladbar-grejs.. två olika och båda slängde jag, så vidriga, haha. men den där lär faktiskt ganska god ^^ kanske måste testa! bra som mellanmål om inte annat :D

2011-09-11 // 12:00:52

Åh, tack för boktipsen! Jag ska kolla upp dem :)

2011-09-11 // 12:15:14

ska skriva upp dem på min '' lånalista '', köper aldrig böker då jag oftast bara läser bökerna en gång. då är det ju tur att det finns biblotek :D

2011-09-11 // 12:24:22

Torey Hayden <3<3<3<3<3<3<3

2011-09-11 // 12:32:19

fy vad jobbigt :/ Jag mår rätt hyffsat ändå. men du äter mediciner eller?

2011-09-11 // 13:37:41

Svar: Tack så mycekt =)

2011-09-11 // 13:39:40

Lotta Thell är SVINBRA!

2011-09-11 // 13:58:34

Svar: Ja! Du borde göra en sån kategori! :)

2011-09-11 // 15:13:04

åh. jag har de där böckerna hemma och alla utan haydens bok har jag hittat på loppis.

jag älskar att fynda böcker på loppis. eller ja - loppis överhuvudtaget är bland det bästa som finns.

2011-09-15 // 15:10:13

Älskar denna typ av böcker, dom ger mig styrka. Har inte läst någon av just detta så tack för tipsen. :)

2011-09-15 // 20:04:38

Man kan göra riktiga fynd på loppis, jag har en förkärlek till att alltid ska ha böcker som ej går att få tag i som utgått och inte går att köpa i butik, letade skärseld och inte som andra döttrar som en galning tills jag hitta dom på loppis :D Jag är som min kära sambo kallar mig en boktok, nu när vi flyttar får jag mitt efterlängtade "bibliotek" alla mina miljoner böcker ska få packas upp!!

2011-09-20 // 15:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback