Lilla morgonkaffet

Taggar:
Bloglovin
På morgonen tar jag min lilla kopp och fyller
den med te eller kaffe.



Var så trött och seg igår efter att ha knaprat lugnande hela dagen,
så jag gick och lade mig redan vid 17:30.
Men tror ni att jag somnade trots insomning ?
ICKE !

Tog mig ändå flera timmar, kollade på klockan sist
kl. 01:23 efter det vågade jag inte öppna ögonen
och störa den möjliga sömnen.
Så jag vet verkligen inte när jag somnade till sist.

Hur var er natt ? =)


Älskar koppen ! :)

Tack :) Tänkte sätta mig senare idag och kika lite.

Okej, och det funkade inte så bra läste jag, usch då.

För mig är det faktiskt första natten på länge som jag sover natten igenom, dock vaknade jag 20 min innan klockan, men det kan jag väl leva med. :)

Hur är det idag ?

2011-09-08 // 10:32:43

Kul att du är med! :) drar tre vinnare imon :) Allt bra med dig då? :)

2011-09-08 // 10:55:55

Den vad bra för jag hade min underbara pojkvän som sov över inatt. :)



Du är förresten förjävla snygg!

2011-09-08 // 11:02:18

jättesuperbra! :) hon jag ville ha till denna vecka verkar ändå inte höra av sej :S blä på det :( men hur är det idag då? :)

2011-09-08 // 11:23:55

Man skulle kanske testa det till håret, ricin-oljan för inget att förlora mer än att man blir lite äcklig i skallen under tiden, vill att mitt hår ska mår bättre än vad det gör nu utan att behöva klippa det och då har jag fint hår men inte så bra som jag vill att det ska vara.



Nagellack kanske en gång om året på ett ungefär och knappt ens det, det är inte min stil :/ Känns tillgjort för mig!



Gillar din kopp hur mycket som helst :)

Låter riktigt jobbigt att inte får somna när man är så trött så man knappt orkar med att vara vaken, när det blir så för mig så brister det tillslut så tårarna rinner ner för mina kinder :/ Jag och trötthet fungerar absolut inte...

2011-09-08 // 11:35:27

haha ingen aning faktiskt... kan tänka mig att det har att göra med att man inte följer "normen" i hur man ser ut och ut i från det så antar folk att man är rätt fördomsfri och därför lätt att snacka med.... eller? :P

2011-09-08 // 11:41:26

Ja min natt var ungefär lika hemsk som din. Och morgonen oxå. Har hinkat i mej massa kaffe plus tagit medicin mot panikångest. Jag ska nämligen hämta en hund som jag har på eftermiddagarna. Om jag bara klarar av att hämta honom...

Ha det bäst!

Monica

2011-09-08 // 11:41:30

Den lilla koppen :D



Sv: Ja, förstår inte dom som skaffar stora bröst frivilligt. Jag ska förminska mina så fort jag fått barn i framtiden, längtar efter den dagen! :D



Mh, det är helt otroligt att allt är så stereotypt, jag förstår inte varför man inte kan skapa kläder som passar fler. Varför ha saker i 100% polyester när man kan ha ett elastiskt material också så att plagget passar fler? Hur svårt kan det vara? :/

2011-09-08 // 11:57:55

Dom lever kanske med fördomar som säger att folk som "spökar ut sig" som du och jag ALLTID mår väldigt dåligt... eller åtminstone att det är fel på oss....

2011-09-08 // 11:59:47

Härligt :) jo de e bara bra hittar du på då? :)

2011-09-08 // 12:07:28

sååå nu ska adressen vara rätt xD nej men precis! tyvärr blir människor antingen, som du beskriver det, asrädda och tror man kan döda dom med en enda blick xD eller också blir dom mer fascinerade och ska fråga ut en om allt möjligt :P

2011-09-08 // 12:16:46

haha ja din lilla kopp ;)



nej ja kollar film :)

2011-09-08 // 12:21:33

Jag har funderat på det jättelänge så jaa :D du har min msn va? (den e-posten jag skickade med denna)

2011-09-08 // 12:26:15

eight crazy nights :)

2011-09-08 // 12:27:40

Med adam sandler min favvo :D

2011-09-08 // 12:41:00

Jaa han och johnny depp :) dindå?

2011-09-08 // 12:54:46

har du provat luffarslöjd eller vad det heter? :) sånt där med ståltråd! :) det är roligt och man slipper tänka så mycket, så man kan typ kolla tv samtidigt :) ^^min dag ser ut att bli vanlig och.. kanske inte så rolig ^^ tänkte försöka städa och rensa lite kläder kanske (nått av dem) + så borde jag zumba.. varit dålig med det denna vecka ;/

2011-09-08 // 12:56:51

morgonkaffet måste ju ändå vara det bästa med dagen, haha. Och du har så snygg stil, vet du det?

2011-09-08 // 13:01:30

Massor av medicin.På morgonen för att jag ska vaknar tar jag antidepp: Sertralin 100 mg. För mitt nervösa hjrta: Isoptin 240 mg. Och mot panikångest och min sociala fobi: Stesolid 10-20 mg. Sen på dagen får jag ta ytterligare stesolid. På kvällen tar jag en annan tablett mot depp: Mirtazapin 30 mg + stesolid igen + insomning: Zopiclone: 7.5 mg + nitrazepam 2.5 mg.

Så det är en hel del droger jag får ta. Och det har jag gjort i hela mitt liv. Fast läkarna har ju experimenterat med mej. Så ibland har jag fått lägga in mej och prova nytt. Men denna medicin har jag haft de senaste 40 åren.



Sängen ser skithärlig ut. Tror jag ska fixa en till nästa sommar, om jag lever. Har ju blivit en gammal kärring nu, så man vet ju aldrig...



Hunden är min väninnas och hon arbetar, så jag har honom på eftermiddagen. Har precis hämtat honom.



Jag hade en stor hund tidigare, Bamse, fick avliva honom förra året vid denna tiden. Han blev 16 år. Men jag kommer aldrig över honom. Stor var han oxå. Så han fick leva länge. Men, men, sånt är livet. All saknad...

Ha det gott!

Kram Monica

2011-09-08 // 13:32:23

Sv: yes det är bara 99 kr för ett helt år...inga andra avgifter och skit :)

2011-09-08 // 13:58:33

Sv: Ja, det tycker jag att du borde satsa på! Behövs fler mångsidiga designer som tänker på vad folk vill ha. Ingen vill väl ha en klänning som FRAMHÄVER lovehandles eller något? Så verkar det ju fungera idag, haha!



Jag har ingen åsikt om ifall folk opererar sig idag, men jag tycker att det är onödigt att slösa pengar på när man kan lära sig att älska det man har själv, det handlar ju om att göra det till sitt egna ideal :)

2011-09-08 // 14:31:12

sv. Jo men precis, allt man vill ha ska ju kosta också hah. :-(

2011-09-08 // 15:30:16

sv: visst! haha nejnej, det var långt ifrån stigarna och sånt också så ja... ingen i närheten :o

2011-09-08 // 16:25:30

sv; jo, jag vet. det var som min läkare sa till mig en gång att "du kan så mycket om panikångest att du själv kommer lära ut till folk snart" hehe



min agorafobi bygger på någon falsk sanning om att hemmet är det enda trygga för mig. jag är inte rädd för att bli skjuten eller knivhuggen, utan mer för att jag bara ska falla ihop och dö.

2011-09-08 // 16:34:58

SV: Provat både DBT och KBT :)

DBTn sparkade ut mig för att jag vägrade gruppterapi! Och i och med att jag har ett "genomtänkt" självskadebeteende som min psykolog kallar det så fungerar faktiskt inte kbt ._.

minfullness hjälper väl lite då jag får de värsta overklighetskänslorna! Men annars är det inte ens någon idé. tyvärr : /

2011-09-08 // 17:11:15

Ja verkligen ! :) Okej, ska nog införskaffa mig en snarlik :)

Nja visst är det skönt om man vaknar och är pigg :)

Men inte om man är aptrött och vet att man får sova en stund till men att det inte är någon idé. :)

Okej, hittade du på något att sysselsätta dig med ?

Min dag har varit kanon, har varit på studiebesök idag, på ett ställe som heter Lusthuset som är ett ställe där det ernjuder stimulans för personer med utvecklingsstörning, psykiskt sjuka, och personer med andra handikapp. Va jätte mysigt, vi fick testa allt, och kommer lägga upp bilder på det senare :)

2011-09-08 // 18:59:29

Svar:

Ah okej vad tråkigt :/



Haha..ja jo det sant det beror helt på, är fortfarnade osäker om jag ska göra det men är sugen på att göra det ändå men jag vet inte om jag passart i det x)

HAHAHAHA..ja jag har bara tagit hål i näsan själv eller ja mitt ex gjorde det på mig med en vanlig synål, jävligt krångligt vare att försöka få i en läkgrej där x) HAHA..och blod rann det också men efter många svordommar så gidk det tillslut ^^



Ang om ditt inlägg..

För första gången på flera dagar/veckor sen det som jag sov väldigt bra i natt trots att jag tog min insomningstablett men denna gång så antar jag att jag sov djupt..annars så gör jag inte det känns det som..känns som man har typ somnat på soffan i 15 min eller nåt och sedan är man trött fortfarande :/

2011-09-08 // 21:09:51

Förjävligt... Var så hysteriskt ledsen att jag fick åka in till psykakuten och tala med jourläkaren. Idag är jag så fullproppade med piller så jag knappt känner något alls. Ovanlig känsla...

2011-09-08 // 21:19:45

Hade med en pissig natt. Trots insomningstabl var jag klarvaken till efter 2, sen kl 3 tyckte katten att jag skulle gå upp...Jävla piller, ska kicka in efter 2,5 timme men tar fan 5-6 timmar ibland.

2011-09-08 // 21:35:04

Fy stackare, inte kul med kassa nätter :-( Jag hade så i någon månad för en tid sedan. Höll på att bli knäpp. Det låter flummigt, men har du testat att ligga på en spikmatta? Det funkar kanon för mig, somnar nästan alltid på den.

2011-09-08 // 22:31:03

dina glasögon!! så snygga. var har du köpt dom?

2011-09-09 // 17:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback