Förlåt för frånvaron

Taggar:
Bloglovin
Är tillbaka igen, förlåt för frånvaron.
Det som hänt:
1 Min vän är ute från avgiftningen
2 Skall göra en koloskopi
3 Försöker avstå alkohol
4 Mitt fejs är sårigt
5 Är på gränsen till inläggning


1 - Min vän är ute från avgiftning

Äntligen är hon ute, har inte träffat
henne än, men en skillnad är tydligt.
Bara genom SMS märker jag att hon
har förändrats till det bättre och mår
på ett annat sätt.

2 - Skall göra en koloskopi

Ni vet, en sådan där jävligt rolig
undersökning, en kamera uppkörd
där solen inte lyser.

3 - Försöker avstå alkohol

Inte så att jag känner ett sug efter vin,
men skall försöka avstå från drickandet
efter det lilla jag har kvar i flaskan, för
att inte fastna i ett beroende.

4 - Mitt fejs är sårigt

Små utslag och sår över hela fejset,
man känner sig lagom sexig.

5 - Är på gränsen till inläggning

I ett par veckor har jag funderat på att
lägga in mig på PSYK igen, ligger
liksom på gränsen.
Men jag vet inte hur bra beslut det skulle
vara, om jag egentligen tar ett steg tillbaka,
istället för att förbättra mig.


Men uschannemig så jobbigt det låter. skickar över ennergi och ork. Varör koloskopi? KRAM

2011-11-29 // 13:30:36

1 Min vän är ute från avgiftningen

2 Skall göra en koloskopi

3 Försöker avstå alkohol

4 Mitt fejs är sårigt

5 Är på gränsen till inläggning



1. Är inte det tidigt även om hon mår bättre?? Eller ville hon inte vara kvar, skönt dock att du tycker det verkar bättre!



2. Då har du ganska stora problem med din mage coh kanske värt om det kan bli bra?? (eller så skippar du bara kolhydrater;)



3. Gör du rätt i!



4. Vad har hänt med fejjan?? Ny kräm??



5. Svårt för mej att veta, men det känns som det är bättre med ett intag för mycket än ett för lite?? Ha det bästa vad du än beslutar!! Kram



2011-11-29 // 13:38:56

Det är bra att din vän har kommit ifrån detta ställe. Det du har skrivit om det lät ju inget roligt alls. Ush, och en koloskopi är verkligen hemsk, jag fick göra det en gång :S Jag tycker att du har ett rätt sunt förhållande till alkohol, du förstår ju om det blir lite för mycket. Självinsikt is the key. Mitt ansikte är också jätteäckligt just nu. Det händer mig dock alltid i Sverige under hösten/vintern. Det har att göra med att det är så torrt i luften. Jag använder en massa Nivea.

Varje gång jag blev inlagd så kändes det också som ett stort misslyckande. Men personalen sa alltid att det är mer som en paus från livet som behövs. Hellre ta art steg tillbaka än att ta ett steg i fel riktning. Förresten, är du inte i orienteringsfasen för DBT just nu? Det finns sådana regler att det måste tas en paus om man blir inlagd tills man är stabil igen. Alltså det hela skulle läggas på is. Det sa de i alla fall till mig. Kolla upp det först så du vet vad som väntar sig. Ta hand om dig !

2011-11-29 // 14:27:53

Åh tjejen, massa snurrande tankar hos dig och inget jag säger kommer egentligen få dig att tänka annorlunda just nu. Gå på din magkänsla när det gäller om du vill lägga in dig eller inte. Inte efter hur mkt din hjärna stretar emot. Skickar en kram!

2011-11-29 // 14:53:19

Jag förstår inte riktigt vad du tvingas gå igenom - men jag håller alla tummar och tår för dig!

2011-11-29 // 15:15:40

Regler för "The Butterfly Project":



♥ När du vill skära dig: ta en bläckpenna och rita en fjäril där du hade tänkt att skära dig.

♥ Ge fjärilen ett namn efter en person du älskar.

♥ Fjärilen får endast försvinna naturligt, du får inte skrubba bort den.

♥ Om du skär dig innan fjärilen försvunnit har du dödat den. Om du inte skär dig fortsätter den leva.

♥ Om du har mer än en fjäril dödar du alla om du skär dig.

♥ Låt en person rita en fjäril på dig. Dessa fjärilar är speciella, ta hand om dem.

♥ Om du inte skär dig, rita en fjäril för att visa ditt stöd. Om du gör detta, ge fjärilen ett namn efter en person du vet skär sig.



Kram! <3



2011-11-29 // 15:57:55

Har också gjort koloskopi, det var ingen rolig händelse men man får ju både smärtstillande och lugnande och jag klagade lite extra så jag fick mera smärtstillande/lugnande och började andas dåligt och grejjer så de ville sätta på mig syrgasmask haha.

Men annars så är det en undersökning som går ganska snabbt.

Hoppas de hittar felet i din mage också.



Svar: Jo det är ju klart skönt med en diagnos men just IBS är en sån sorlig diagnos eftersom det inte känns som en riktig sjukdom, eller något som man kan behandla.

2011-11-29 // 16:32:10

Jag har korta fransar så tänkte att det kunde vara kul att testa :D

2011-11-29 // 17:58:37

Rättegånger var tuff som fan och jag klarade inte ens av att titta på människan. Men jo, jag tycker faktiskt att det var en del som talade till min fördel, hoppas att domaren också tycker det! Jag kommer ringa till tingsrätten på tisdag och där kommer de läsa upp domen för mig. Och nästa dag får jag allting med posten. Just nu försöker jag leva i nuet och njuta över att inte vara dömd för någonting än.



Skönt att du är tillbaka, var orolig faktiskt, men desto tråkigare att du mår piss. Jag tror inte att inläggning är ett steg bakåt alls. Tvätremot så är det ett tecken på styrka att inse och förstå vad man behöver! Hur det än blir hoppas jag det blir bra.

2011-11-29 // 18:42:07

- Okej, ja det finns många som avstår bådeoch :)

Ja den är ju det, men sen är det mycket hur personalen beter sig med.



Och angående inläggningen, känner du själv att det skulle hjälpa dig, och eventuellt kunna avstå från sådant som du inte vill göra men gör, så tycker jag att du ska göra det. Men jag vill ju inte att du ska må sämre av det.

2011-11-29 // 18:46:52

Vi pratade om de ja va med om när ja va liten måste bearbeta de och då måste ja gå in på detaljer och ja klara inte de riktigt än tycker de e så jävla jobbigt.

2011-11-29 // 18:54:31

sv: jo precis, mina läsare vill aldrig kommentera när jag frågor, men på den där grejen svarade ju ändå ett par stycken.. :P



varför ska du göra en koloskopi? :O

2011-11-29 // 19:02:52

Vart nånstans går det att själv välja inläggning på psyk? Vet så otroligt många som inte kan bli inlagda av egen vilja pga att det är fullt av de som ligger på LPT. Och är man ingen "LPT-patient" så finns det ingen anledning att skyddas på samma ställe där de som är riktigt farliga för sig själva sitter... Men gött om du kan bli inlagd om du vet att du behöver. Ta chansen! Du går inte bakåt bara för att du lägger in dej, det är verkligen inte nån synonym med att gå bakåt, det som räknas som att gå framåt eller bakåt är beroende på vad som händer inom dej, vilket fokus du har samt vilka syften som du väljer efter. Sköt om dej Eriiza.Kram Frida

2011-11-29 // 19:34:23

sv: du går in på "geografiskt" på bloggportalen sedan så väljer du stad och sedan bläddrar du allra längs ner på sidan så kommer de tabeller upp för mest besökta privata bloggen, proffsbloggar osv. :D

2011-11-29 // 20:16:02

Finns det inget annat sätt att hantera ångesten än inläggning? Fast om du känner att det är det enda som hjälper så kanske det är en bra idé. Vet inte vad för slags vård du kan få om du är inlagd. Är det mycket bättre än öppenvården?



Jag brukade ha två bloggar, en på svenska och en på engelska men det blev för jobbigt. Då jag hade skaffat mig bloggvänner från hela världen bestämde jag mig för att bara behålla bloggen på engelska då både mina internationella internetvänner och svenska vänner kan läsa den.

2011-11-29 // 20:28:11

Tack, vad roligt att höra! :)

Är glad för din väns skull, att hon är på bättringsvägen. Däremot verkar det ju värre med dig. Tråkigt att höra :( Hoppas du kan finna ork någonstans o ta dig uppåt.

Kram

2011-11-29 // 21:29:48

sv Hemligt hittills! Men jag säger till i bloggen senare!

2011-11-29 // 21:53:22

Tack :) Hoppas allt ordnar sig för dig! Kram!

2011-11-30 // 00:32:13

Men fy fan vad dåligt.... Usch, mitt förtroende för psykvården är i princip noll... De har inte gjort mycket för mig.



Jaa det får vi verkligen hoppas!

2011-11-30 // 12:00:05

Skulle nog rekommendera att du inte lägger dig, inte än i alla fall. Psyk hjälper en inte framåt, det gör bara att man inte går mer bakåt. Till slut måste man ändå vidare, vilket blir oändligt svårt när man är inlagd.



Upplever du svåra bieffekter av medicinerna?

kramar

2011-11-30 // 23:55:15

Håller tummarna för att det går bra med att avstå alkoholen (Y)



Koloskopi verkar dock inte så kul, ser verkligen inte roligt ut. Jag praktiserade på lasarett för ett år sen och fick se dem u göra koloskopi på några, att se på var faktiskt fruktansvärt häftigt och intressant, lärde mig MYCKET den dagen jag va på den avdelningen :p



nu lät jag typ sjuk i huvudet men...:p

2011-12-01 // 00:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback