F-Kassan screws me over!

Taggar:
Bloglovin
I slutet av sommaren ringde jag min handläggare på F-Kassan,
och då säger de att hon flyttat, och att jag haft en ny handläggare
i 6 månader
, då kan man ju tycka att de borde informera en om detta !?

Och IDAG får jag hem ett brev, efter att jag försökt nå min nya handläggare
sedan dess, och där står det att jag har en ny handläggare - WTF !?

BRA KOLL, F-KASSAN !


Ringde henne under de senaste veckorna, då har hon antingen varit på semester
eller ledig
, underligt nog har en kompis henne också som handläggare,
men hon får tag på handläggaren hela tiden, och har möten med henne.
Ännu en gång - WTF !?

Får till sist tag på henne, och då säger hon att jag bara kan få godkänd finansiering från F-Kassan om det är grundskole, eller gymnasiekurser jag vill gå.
Men de jag vill gå är med fritidsinriktade, t.ex dans.
Trots att alla andra verkar få vad som helst godkänt, gymkort, hästar över sommaren, valpkurser etc.

Ganska irriterande...


Hur är det dag idag, och vad gör ni ?


Usch, f-kassan är inte roliga alltså! :P



Hur gör jag bakgrunden stillastående då?

2011-11-02 // 13:29:18

Sådär ja, tack! :D



Ja, allt med f-kassan och soc ger mig ångest också. Känns inte alls som att de är till för att hjälpa, snarare sätta käppar i hjulet!

2011-11-02 // 13:39:52

Det är så sjukt dåligt och att det ska vara så orättvist!

Är det så att hela samhället bygger på att man ska gå i skolan?

Alla ska vara likadana, nej. Det är ju inte möjligt.

Och att vissa ska få slita häcken av sig för att få den hjälp man behöver.

Vissa får den inte ens :/

Hoppas ändå att du får gå på frikurs! Att dom ändrar sig eller så :)

2011-11-02 // 13:41:46

Jag har varken mediciner eller diagnos nu för tiden. Jag är så gott som frisk. Hade kunnat gå till tandläkaren när jag fortfarande hade kontakt med sjukhuset, men det blev aldrig av.



Så jag får väl ta mina sparpengar och ge mig i väg till tandläkaren någon gång...

2011-11-02 // 13:51:12

Du påminde mig precis om att jag också måste ringa försäkringskassan! Åh, jag vet - de är så jobbiga att ha och göra med.

2011-11-02 // 14:08:18

Det var liknande för mig med min handledare på AF. Fick ringa och fråga vilken min nya var. Inget meddelande från dem om att jag fått en ny. Så värdelöst. Pluggar foto själv.



Sv: Ja det är superkul här. Om du är i Fas 3 så kan du få plats på Medborgarskolan.

2011-11-02 // 14:27:37

Åh jag hatar försäkringskassan! Jag har haft typ 20 olika handläggare på ett par år... Fick nyss hem ett brev där det stod att jag hade nån ny. Suck! Dom har NOLL KOLL!

Ska flyga med fam o släkt till Estland men det är en hemlighet för mamma. Hon blir 60 år imorgon så ska fira det. Jag blir 26 på fredag s¨å blir att fira det i Tallinn. Är LIVRÄDD för att flyga :-S

Vet inte om dom har nån aktivitetsgrupp på psyk? Går ju i skolan på dagarna så hinner nog inte med... Går du i nån grupp?

Trist att vännerna anser att du drar ner dom...

2011-11-02 // 14:48:39

jo det kan det :) om du inte köper något annat material typ bomul eller så inte riktigt lika snyggt men men ;D haha

2011-11-02 // 14:51:58

Ha en bra onsdag! Kika gärna in hos mig om du har tid :D Kram

2011-11-02 // 15:08:18

Hejsan Grym blogg! Hoppas allt är bra? =) Kram

2011-11-02 // 15:19:11

sv - Min samtalskontakt är på öppenvårdspsykiatrin så jag tror inte hon vet. Mn skall ta upp det när jag kommer till habiliteringen. Ja kanske inte som första punkt men tas upp skall det.

2011-11-02 // 16:07:06

sv - Min samtalskontakt är på öppenvårdspsykiatrin så jag tror inte hon vet. Mn skall ta upp det när jag kommer till habiliteringen. Ja kanske inte som första punkt men tas upp skall det.

2011-11-02 // 16:07:31

tack :D

/ http://smnmode.blogg.se

2011-11-02 // 16:45:24

du är suuperfin! har några frågor( hittade nyss din blogg)

har du varit inlagd? isf var?

Har du alltid haft uns eller anorexi oxå?

kram

2011-11-02 // 16:59:08

Jo, lite sådär en aning :P haha

Okej... ska nog gå och läsa den ändå :)



Allt bra med dig då?

2011-11-02 // 17:20:29

Underligt med försäkringskassan, men det brukar det ju vara med försäkringkassan och annat dylikt...



sv: Let's make them stop bleeding!

2011-11-02 // 17:27:39

Tack! jag hoppas iaf att jag kan bli en bra en haha :D så tack så mkt ^^

2011-11-02 // 17:31:58

Tråkigt när det strular så där. Sv. Ja man kan få det hos vissa tandläkare. Jag fick det när jag var yngre och gick på en klinik för ungdomar med tandläkarskräck

2011-11-02 // 18:14:10

F-kassan är inte mycket att hurra för heller, jag har i alla fall lite tur att ha en som hör av sig när det är något och inte låter mig slippa undan utan försöker få mig att ta tag i mig själv. dock är det i princip omöjligt att nå henne om jag vill ha tag i henne.



Var inte det problem, så många tänder? Skulle egentligen inte få alls, men sen skulle jag få "senare" men till skut kunde jag inte äta för att det gjorde så ont så då hade dom inget att välja på. Så lite tur hade jag nog.



Hur har dagen varit?

kramar

2011-11-02 // 21:13:05

Åh fyyyy vad irriterande..



Svar: Finns mycket positivt i det, men jag fortsätter nog med denna bloggen och det allra mörkaste får helt enkelt stanna i min dagbok!



Min dag har varit superjobbig, spytt hela dagen och mått allmänt skit, haft sån sjuk mensvärk. Brukar inte ha mens men när den väl kommer är det ingen dans på rosor..



Hur mår du idag?

2011-11-02 // 21:36:17

Okej tråkigt. Men förstår.

Ja jag var sjukt depp imorse, och hela vägen till jobbet även när jag kom till jobbet. :P

Men det gick över när jag fick träffa mina söta pensionärer ! :D

2011-11-02 // 21:54:36

Underbar fin blogg du har.har inte läst igenom hela din blogg än men har du vart på någon ätstörnings avd eller nått?

2011-11-02 // 22:00:08

najs blogg! :)

lite läskig haha :P

2011-11-03 // 01:48:48

Försäkringskassan ja... vad ska man säga? Ge folk pengar till den utbildning de ser dem själva arbeta som inom en framtid!



SV: Tack. Gillar att skriva, har fått mycket beröm för det, och särskilt mycket för min poesi. Texten jag skrev i bloggen "haspade" jag ihop på fem minuter. Alltså har jag skrivandet i mina ådror, och på mina fingertoppar som skapar fina dikter och texter på min skärm ;)



Jo, ångesten kräver mycket och då finns det ju både sprit och narkotikaklassade ämnen. Dessvärre, måste jag erkänna, bröt jag det löfte om att aldrig mer flöddra i går kväll. Hade en vän här så vi hällde i oss lite zopiklon (my favourite choice of drug) och sedan körde vi på med lite Concerta också. Alltså, det var just nu vi tittade på klockan och insåg att den är över åtta (!!). Har inte den blekaste om vad vi sysslade med egentligen under alla dessa jävla timmar!?



Hur som, hon är den enda jag känner som har tillgång till Zopiklon och det här var hennes sista uttag. Så nu är det, tack och lov, slutfestat med denna drog.



Kanske lär vi oss så sakteliga att uppskatta livet (taget ur käften på nån klämkäck moraltant) medan vi gör vår resa mot lyckligheten. Det måste ju finnas någon anledning till att före detta missbrukare och människor som varit längst ner på botten numer har lyckats ta sig upp för att sedan lyckas leva ett vanligt liv (vilket visserligen låter skittriskt i mina öron, haha) där de helt lägger allt det destruktiva bakom sig.



Tack för kommentarer om håret. Det ska bara färgas svart sedan blir det mycket bättre ;)

2011-11-03 // 09:02:32

Nu ligger din länk uppe, klicka igen och få ytterligare en nästa gång :D

/ http://smnmode.blogg.se

2011-11-03 // 09:29:09

Hej tjejen!

Har fått ditt paket nu! :)

Var jätte fint allt sammans! :)

Min dag är väl inte den bästa, var nere på psyk igår och dem vill få mig äta skit mediciner, + att jag sovit dåligt nu nåra nätter igen..

Men ska intee klaga egentligen, jag lever juh!

KRam på dig

2011-11-03 // 10:17:38

F-kassan funkar inte som den borde, ger inte pengar i tid, strular med handläggare hit och dit, informerar inte om det man kan få bidrag till och det man själv tar reda på kan ge bidrag, får man inte bidrag för ändå. Helt fuckat system..

Jag har lite svårt för att skriva här när der är så mkt fåglar ivägen.. ser inte vad jag skriver :P

SV; Fick äntligen permisson så nu är jag hemma.

Kram!

2011-11-03 // 15:53:13

SV: Ja eller hur 8D



det är svinbra med mig, fast jävligt trött haha. kom precis hem efter att ha jobbat natt. hur är det med dig själv? :)

2011-11-04 // 07:08:24

Jag förstår mig inte på folk som jobbar med sådant. Man får fan aldrig tag på någon.

Idag är jag ledig och har det gött :)

2011-11-04 // 09:07:50

Idag mår jag faktiskt helt okej så



Sv: Jag hoppas verkligen inte jag är något av de få fallen!

2011-11-04 // 09:13:21

Sv: Naw, tack så mycket :)

Jag hoppas din helg blir bra.. ta hand om dig..

2011-11-04 // 13:59:21

spara ihop pengar istället för att lägga allt ansvar på F-kassan, lite jobb får man väl göra själv oxå, eller???

2011-11-05 // 01:02:04

F-kassan i Borås är dålig usch

2011-11-05 // 01:03:06

Man undrar hur systemen går till egentligen!



Nej jag bara undrade om du gjorde något eller så. Menade ingenting illa! Jag försöker hålla mig sysselsatt för jag vet hur illa det skulle gå om jag var hemma men tycker det är bra att du kämpar, att du går på DBT och allt!

2011-11-06 // 10:19:34

Men alltså vad konstigt. Såvida danskursen inte är något på universitets/högskolenivå, ska de ju kunna ersätta dig för den. Det är inte bara studier i gymnasium och grundskola de ersätter, utan de kan ersätta en för träningskort, ABF-kurser och liknande. Jag ska t.ex. börja en yoga-kurs snart, i väntan på att kunna plugga Komvux nästa termin. Jag undrar om din handläggare verkligen har koll på reglerna. Frågade du henne varför? Om inte borde du kanske göra det, det kanske finns någon bra förklaring på det hela. Jag skulle kunna tänka mig att de inte är positivt inställda till motion i form av dans etc. eftersom du har ätstörningar, men då får de väl säga det för tusan istället för att hitta på regler.

2011-11-10 // 16:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback