Dåliga energier, förstår ni vad jag menar?

Taggar:
Bloglovin
Idag var det riktigt dåliga energier på frukostgruppen - Dagsjukvården på Psyk.
För det första så hade vi en som leder gruppen,
som hade oss förr, men inte haft på evigheter.
Bara hon skickar ut dåliga energier, och stämningen är tryckt.

Sedan drar de plötligt in också en AT-läkare som ingen av oss mött,
som också skickade ut konstiga vibbar.

Och till sist 2 av patienterna som skickade ut dåliga energier.
Man kände verkligen hur de snackade om oss andra, både
när de gick ut för att röka, och när vi skulle gå hem.

Dagen var mest tryckt och jobbig.


Känner ni av energier på det sättet som vi gjorde?

Hur ser er dag ut idag?



Jag har gjort en skyld på min dörr där det står "Bara bra energi får komma in" så Yes I know the feeling haha! Hoppad det känns bättre nu!

2011-11-09 // 13:31:22

- haha, ja de var sjukt stora!! :)

Man känner sig pytteliten ut ju,

2011-11-09 // 13:50:46

Vad roligt att någon faktiskt lyckats göra en bra film om det

2011-11-09 // 14:04:14

Sv: Eller så har du bara hittat mig någonstans på internet? ;)

2011-11-09 // 14:39:58

Skrev i inlägget innan att jag skulle kika på pojkvänsakademin som jag missat så såg ett avsnitt av det, :)

2011-11-09 // 14:59:56

sv: har ingen titel än, men ska handla om brister i kommunikationen mellan förskola - hem. :)

2011-11-09 // 15:01:50

Usch vad jag gillar inte alls när man får sådana vibbar..



Svar: Hehe, tror vi är många som har samma kvällsrutiner, det är väl så det blir av sig självt helt enkelt.



Ja jag har provat det mesta, bara vid behovs medicin, daglig medicinering.. Ingenting verkar ha någon effekt, inte hittills iallafall..

2011-11-09 // 15:03:19

Okej :)

Ja det är helt okej, men vissa av killarna kan man bara skaka på huvudet åt för att dom beter sig som riktiga assholes. Ungefär som för en annan.

2011-11-09 // 15:03:44

Jag känner ofta av sådana dåliga vibbar, speciellt när jag träffar nytt folk som jag inte riktigt känner. Jag känner hur de verkligen dömer en direkt och baktalar mig utan att ens ha gjort ett försök att lära känna mig. Stämningen blir alltid sådär stel och konstig efteråt. Har även hänt hos arbetsförmedlare och läkare som man trots allt SKA ha förtroende för. Usch.



Svar: Ja, barn som tigger godis och dessutom kastar ägg på rutorna bara för att ingen öppnar är ju det värsta som finns. Förstår inte hur föräldrar kan acceptera sådant beteende. Utöver det är Halloween underbart.

2011-11-09 // 15:24:49

Jo, de vet att jag drack och att jag har slutat och så.. Men de är knäppa ibland :P

Nej tack.. det är ju inte det... Och just då visste jag ju inte vad det va så man kunde inte göra något åt det.. Ja, förutom min eget lilla sätt då.



Men hur är det med dig då? :)

2011-11-09 // 16:11:51

sv: ja iaf för min egen del! :)

2011-11-09 // 16:42:44

sv: ja jag håller verkligen med, hon är skitsnygg i rött! :)

2011-11-09 // 16:46:30

sv: Kommer inte ihåg vad filmen heter men den handlar om tjej som får veta att hon får cancer och är döende. Sen blir hon kär i en kille.

2011-11-09 // 17:38:51

Sv: Så jävla stört!

Det är knappt någon idé att försöka förklara någonting alls längre om sitt mående (speciellt irl) för då kommer nästan alltid den andra och säger "Ja men jag..." och försöker bevisa att den är värst. Är det coolt att må dåligt eller vadå?

2011-11-09 // 18:02:27

Tack så jättemycket :)

2011-11-09 // 18:17:57

Det enda var väl när de inte fattade varför först men bara att förklara.

Oj, jobbigt... vad är det för ont du har?



Okej.. något speciellt eller bara de där energierna du skrev om tidigare?

Jotack.... Skapligt här också.

2011-11-09 // 18:40:17

Sv: Haha, snacka om sjuk värld vi lever i... Jag förstår varför så många diagnoser och tillstånd blir förlöjligade när människor går runt, skryter och överdriver medan de tävlar mot varandra... Helt galet.

2011-11-09 // 18:44:12

Sv: Tack för att du är med i min tävling om dagens blogg! Hör av mig när vinnaren är utsedd ;)

Kram

2011-11-09 // 18:48:39

Det är jobbigt när man är på psyk, för man blir så mottaglig för vibbar och energier då :c kanske för att man är inne med så många andra, och för att alla mår dåligt. Vem vet.



Jag känner lätt attandras energier, det är rätt läskigt ibland men ibland också väldigt befriande.



Tack för din kommentar, ja det är kul att fixa sig när man har tråkigt :)

2011-11-09 // 19:14:43

Sv: Vad det är man tävlar om så är det ju farligt. Man kan ju triggas igång till att svälta ihjäl eller skära sönder sig själv bara för att vara värst. Jag vill inte tänka på att det händer men jag tror det. Är synd att det ska bli så trendigt bara, sjukt.

2011-11-09 // 19:16:35

Grabbarna visste ju inte att det var värsta pojkvänsakademin dom skulle va med i, :P Så därför, men hela grejen med programmet är ju att de ska bli bättre pojkvänner. :P

2011-11-09 // 19:29:43

Vet vad du menar med energi jag känner jämt dåligt energi kommer jag hem till mitt behandlingshem kan jag känna pä en gång om de är dålig energi!



Sv: jag vet inte hur man kan äta normalt! Finns väl ingen människa som äter sex mål om dagen som alla läkare vill att man ska göra..

2011-11-09 // 19:38:19

Oj, fan vad jobbigt... Hoppas de hittar vad som är fel på din mage snart så man kan göra något åt det.



Okej... du får slå de som förstörde, hehe!

2011-11-09 // 19:38:45

Svar: Nej inte direkt.. Jag har haft theralen, atarax, och nåt annat som jag inte kommer ihåg namnet på. jag glömmer alltid namnen på mina mediciner eftersom mina föräldrar har hand om dem..

haha precis, sorgligt men sant.. Hur är läget med dig idag?

2011-11-09 // 19:39:47

Sv: Tack! :)



Jamen det är ju klart... så fort någon har gjort något som Berny har gjort så härmar man. BARA för att hon skrev en bok...? Hon är inte speciell precis så jag förstår inte varför folk har gjort en sån enorm sak av det hela. Jag gillade boken när jag läste den när den var ny men jag vågar knappt erkänna det. Folk tänker direkt på att man då tar efter henne med olika saker av någon dum anledning.



Fast jag känner en del som faktiskt började med glitterblod och änlasyster just pga. boken, skrattredande. <3

2011-11-09 // 19:43:11

Sv: Jag har tänkt och undrat över det i flera år men fattar fortfarande inte varför. Insåg inte människor att andra skar sig och dylikt innan Berny släppte boken? Man kan knappt ens läsa boken nu utan att få stämpeln. Haha som att man tänker "Fan vilken bra förebild, nu ska jag göra samma sak!"

2011-11-09 // 19:49:34

Hejsan



Gillar du serien Pretty Little Liars? Eller skådisarna som är med i serien? Om du gör det så är min blogg rätt för dig ;)

2011-11-09 // 19:53:39

sv. ja de är helt underbara! :)

2011-11-09 // 19:54:04

Det kan jag förstå.. Man kan bli jävligt trött att hålla på och så hittar de inget... Och speciellt när de inte tror på en.

Okej.. men inte för att jag känner dig men du låg väl inte på psyk när du var 3 år? Så varför ens börja snacka om att du inbillar dig... Vissa människor ska inte va läkare.



Haha.. Låter bra det :P

2011-11-09 // 20:46:32

Åh låter jobbigt. Hatar när man mår sämre pga av stämningen i en grupp. Har även känt det här på avdelningen... Är ju jättesvårt att äta när nån sitter jag gråter/skriker osv..



Hoppas dagen blir bättre imorgon <3

2011-11-09 // 21:15:29

Svar: Åh okej, ska kolla upp det där om det kanske kunde vara något för mig. nej precis, theralen är lätt att slinta utför med.

Jag har kikat lite på tv och så där och nu har jag tagit dubbel dos av min nya sömntablett så hoppas på en god natts sömn. Blir hemma från skolan imorgon också då min feber kommer och går hela tiden. Vad har du gjort ikväll?

2011-11-09 // 21:29:26

jaa, mitt hår är inte sig likt. hade väldigt långt hår, klippte av det och nu vill det liksom inte växa ut riktigt :(

men men..

hoppas du har en bra kväll <3

2011-11-09 // 21:43:13

okej okej har tyvärr inte pixlr själv eller så kan inte hjälpa dig så mycket :( men men haft en bra vecka hittils? kram

2011-11-09 // 21:45:44

SV: åh, tack så mycket! :D

Jag använder mig av photoshop cs3 faktiskt ^^

2011-11-09 // 23:20:47

Ja något sånt är det säkert har ingen aning om hur det funkar, men det är underhållande att titta på :P

2011-11-09 // 23:52:51

Hoppas du fick bättre energi från någon annan!



Jag har många planer men den jag ska göra nu är ett dystert träd på sida men fåglar som flyger upp på ryggen mot baksida axel sen blir det nog lite löv som yrar:)



Ja, känns skönt men jag tillåter mig inte alltid att äta trots att jag är hungrig:/

2011-11-10 // 07:53:59

Sv: Det är en hyllningsvideo till Viktoria och Annie. Det går trögt men sakta framåt. Hoppas ha den klar i slutet av veckan.

2011-11-10 // 09:07:54

Sv: Jag tar Stilnoct vid behov, som jag får perioder då jag verkligen inte kan slappna av och sova en blund, om jag inte får sömn så blir jag galen.

Tar du också sömnmedicin?



Pratade faktiskt med en person igår som lyssnade på mig, och inte bara säger; "det är bara att äta".

Så det känns hur skönt som helst, vi hittade en lösning.

Hoppas att du finner motivation!



Och jo, visst känner man av dåliga vibbar, som när personal är ointresserad och några av patienterna mår väldigt dåligt eller bråkar.

Synd att det ska vara så, och att de sabbar för resten av gruppen.

2011-11-10 // 09:29:55

Lät som en jobbig dag. Hoppas det blir bättre nästa gång

2011-11-10 // 12:05:35

Dålig stämning känner man ju av ibland, absolut.

2011-11-10 // 12:20:47

Hej :)

Hur är det idag då tjejen ?



Längtar du efter snön, eller är du som jag som klarar mig ett tag till utan den ? :)

2011-11-10 // 12:28:34

Låter ju inte riktigt som om du tyckte det var superskoj direkt. =)



Meddelande till dig finns här också:

http://phantazia.blogg.se/2011/november/stort-tack-eriiza.html

2011-11-10 // 13:50:08

sv - Tackar som frågar. Det är hyfsat. Har just nu inte lika ont i magen som jag haft i två dagar. Men vi får väll se hur det blir ikväll. Skall strax ta lite att äta, macka och varm choklad. Mattiderna för idag har blivit helt förskjutna.

2011-11-10 // 14:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback